Et tweak for de religiøse?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Han papegøyepresten satser vel på att det skal gi ham en direktelinje til sjefen, med utømmelig kontantkort. Bless him!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vel egentlig hverken mer eller mindre tåpelig enn alt det andre disse prestegjøkene holder på med.

Når små barn leker med sine usynlige fantasivenner får de kjeft og blir forklart ett og annet, men når voksne menn kler seg i kjole og gjør akkurat det samme, og til og med skryter av det i all offentlighet, kalles det religion og blir sett på som noe "åndelig" og storartet.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Fantasivenn?
Vi har vel bevis på at Jesus har levd..?
Vi vet også at alt som er skrevet om ham, er skrevet mer enn 200 år etter at han døde.
Vi vet hvordan det er med vandrer-historier. Jeg mener, om vi forteller en historie til en person, og den personen forteller den videre, så er den allerede litt endret fra utgangspunktet. Og den vil fortsette å endres hver gang den blir viderefortalt.
Når vi vet at de "ferskeste" historiene er viderefortalt i minimum 200 år, ja så snakker vi mange generasjoner. Det er pokka nødt til å bli eventyr av slikt.
På toppen av alt, så var det en munk (en person uten samlivserfaring grunnet sølibat) som samlet disse tekstene. Glatt strøk han det han personlig ikke syntes passet, og og tolket det gjenværende til å passe i tiden (er det ca. 600 år siden?).
Hvordan det er mulig å tro på dette, ord for ord, den dag i dag, er langt over min fatte evne.
Jeg skulle gjerne vært religiøs jeg, herregud så enkelt alt ville være da... men jeg får det ikke til ???
Jordskjelv på Haiti? Helt i orden, det er bare Gud som trykket på "erase" knappen. Det var slik det passet ham i dag.
I morgen trykken han kanskje på "delete" tasten for høyre-armen din, så det er best å begynne å be med en gang...
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Det var nok SATAN som trykket på Erase knappen på Haiti . ::) Tror du det eller ? Hvalrossen.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
hvalross skrev:
Det var nok SATAN som trykket på Erase knappen på Haiti . ::) Tror du det eller ? Hvalrossen.
;D ;D ;D
Ja Guds veier er uransakelige ;)
For det var vel han som trykket på "create" Satan knappen en gang i tiden...
 
Topp Bunn