Et lite lysglimt :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.591
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ringte akkurat på døren.. Var 5 små jenter der. Trodde kanskje de solgte lodd for et idrettslag eller lignende.

De spurte om jeg ville ha noen blomster som de hadde plukket (hadde nok plukket dem en eller annen plass i naturen da . men men :) )

Jeg svarte - fine blomster vil jeg alltid ha, hva vil dere ha igjen da?

Ingenting...

Joda - eg har litt kjeks.. Vil dere ha Tom og Jerry kjeks? -

Ja... kanskje det?
Stakk opp og hentet..

Hører mumling...
"Han var snill".. :)

Hehe - de så veldig fornøyde ut med restene av kjeks pakken.
"Han var mye snillere enn hu forrige dama"

Ble i godt humør av dette :)

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.616
Fin historie. Mange ganger skal det ikke så mye til :)

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
900
Det var nok trivelig ja. I jula får vi alltid besøk av julebukker (kun jenter) som synger noen strofer og får sjokolade som takk. Slikt lyser opp.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Vanskeligere er det ikke. Lurer på hvordan hun forrige dama reagerte på de søte jentene? "Nei, det vil jeg ikke ha!"?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.235
Det var noen småjenter, 10-12 års alder, som bodde i området rundt fabrikken hvor jeg jobber. hver julaften formiddag i noen år ringte de på for å få oss til å komme bort til vakten for å motta julegaver de hadde laget. Vi gamlekara hadde selvfølgelig ikke noe å gi tilbake, men jentene var mer enn fornøyd bare de fikk et smil og ønske om god jul.
Nå føler de seg sikkert for gamle til å komme, men vi savner dem.

Ordtaket "Smil til verden og verden smiler tilbake" er mer enn tomme ord. Desverre er vi alt for opptatt til å stoppe opp en gang iblandt for å smile.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
En nydelig liten historie. Den minner meg om en julaften jeg tilbrakte på Karmøy med min daværende frue og arveprinsen. På vei hjem fra kirken gikk vi forbi gamlehjemmet, og min ex insisterte på å stikke innom. De gamle som var samlet til julemiddag i spisestuen ble nok ganske overrasket da det stod en kullsort kvinne ved bordet, som med verdens største og hviteste smil ønsket dem en hjertelig god jul. Jeg kan ikke helt huske om hun sang en julesang, men hun gikk i alle fall runden rundt bordet og gav alle sammen en god klem.

Hun blir vel neppe sint på meg når jeg hinter frempå at hun kan være en furie til tider (eller hus-varan, som jeg pleide å kalle henne), men hun har god grunn til å tenne på alle plugger hvis jeg nekter for at hun har et stort og varmt hjerte. Og kanskje det er et resultat av en egenskap som forsvinner i tidligere alder hos oss nordmenn. Uansett tror jeg at det var en ekstra stolt baluba som satt seg til bords den julekvelden. Ansiktene til alle de gamle som ikke hadde noen familie å feire sammen med var ubetalelig. Det var nok lenge siden de hadde fått en varm klem av en som ikke jobbet på hjemmet. Og svarte så nåttå, då! :)

Håper de hadde noen barnebarn å fortelle det til, at det var noen som brydde seg om dem også på julaften.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Å oppleve denne rene gleden av å gi, uten å forvente noe tilbake hender ikke ofte. Heldig er du! :)

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.031
baluba skrev:
Hun blir vel neppe sint på meg når jeg hinter frempå at hun kan være en furie til tider (eller hus-varan, som jeg pleide å kalle henne), men hun har god grunn til å tenne på alle plugger hvis jeg nekter for at hun har et stort og varmt hjerte.
Å jeg kjenner noe tilsvarende og tror og mener at du orker.., men det er vel andre kvaliterer der og...som jeg ikke ser nå...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Torja skrev:
baluba skrev:
Hun blir vel neppe sint på meg når jeg hinter frempå at hun kan være en furie til tider (eller hus-varan, som jeg pleide å kalle henne), men hun har god grunn til å tenne på alle plugger hvis jeg nekter for at hun har et stort og varmt hjerte.
Å jeg kjenner noe tilsvarende og tror og mener at du orker.., men det er vel andre kvaliterer der og...som jeg ikke ser nå...
Er det mulig å få en tolkning til norsk her? Dette er skrevet på jiberisj, et språk jeg aldri har lært meg å beherske skikkelig.

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.031
baluba skrev:
Torja skrev:
baluba skrev:
Er det mulig å få en tolkning til norsk her? Dette er skrevet på jiberisj, et språk jeg aldri har lært meg å beherske skikkelig.
Ha, ha jiberisj var det for meg også ;D

Topp Bunn