Et "ikke no tull" anlegg

MK II

Medlem
Ble medlem
28.10.2025
Antall liker
45
Sted
Lillestrøm
For god lyd trenger man ikke nødvendigvis å punge ut med flere ti-tusenlapper. Ihvertfall ikke når man kommer opp i åra og får papirer på at hørselen ikke er lenger er hva den var.
For ca 10 år siden ble jeg nødt til og begynne og bruke høreapparater pga mildt nedsatt hørsel i øvre talefrekvensområde. Det drepte eg. gleden av å bruke HiFi anlegget. Så etter flere omganger med gradvis bedre HA teknologi i, gikk jeg i år til anskaffelse av siste HA toppmodell. De ser til forveksling ut som disse earbudsene som alle flyr med i øra.
Det låt såpass optimistisk synes jeg at jeg renoverte B&W P4 høytalerne (nye tweeters) og satte meg foran anlegget igjen. Og det låt faktisk veldig bra! Gleden over god musikklyd var tilbake. Det krever litt eksperimentering med innstillinger osv., men HA teknologien de siste par åra har blitt ekstremt avansert med signalprosessering som var SciFi får 10 år siden.

B&W P4
Denon PMA 1500RII
Denon DCD 1450AR'
Jeg har en skikkelig Kenwood platespiller også men har ikke koblet den opp på en stund. Vinyl er morsomt, men jeg har skaffet meg kopi av alle LP-favorittene på CD.

Anlegget spiller spesielt bra på akustisk smågruppe jazz og tight funk/crossover musikk. Venner som har vært her og som har adskillig dyrere anlegg sier det låter bra. På store orkestere og mer heavy rock synes jeg det begynner og rote seg litt til.
20251108_155114 (Medium).jpg

Sist redigert:

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
5.232
Sted
moelv
Torget vurderinger
3
Fint du deler erfaringer ifbm HA.
Dette blir nok investeringen for brorparten her fremover skal man tro snittalder, spillevolum og jag etter horn ( meg inkl.)

Topp Bunn