Estelon Extreme Mk II - ekstreme flaggskip fra Estland oppgraderes

Estelon_Extreme_MkII (2 of 4).jpg


For et års tid siden hadde Estelon en stor oppgradering av sin Classic-serie til MkII-modeller. Et år senere slår de til med en oppgradering av sitt ultimate flaggskip – Estelon Extreme.

Estelon sine høyttalere ligner ikke på høyttalere flest. Det er noen høyst skulpturelle kreasjoner, der sjefskonstruktøren Alfred Vassilkov legger stor vekt på at det er lyden som styrer utformingen. Og resultatet er uansett helt unikt, med en ikonisk form på samtlige kreasjoner, modeller som strekker seg fra i underkant av 200.000, til en flaggskipmodell som passerer to millioner med god margin.

I fjor ble det lansert en MkII-oppgradering av Classic-serien, og like etterpå kunne vi melde om at en heftig jubileumsmodell ble lansert, i form av Estelon Forza Anniversary Edition. Og nå like før 2021 ebber ut er det den ultimate flaggskipmodellen Estelon Extreme som får sin oppgradering i form av Mk II.

Les hele nyhetsartikkelen om Estelon Extreme Mk II i Audiophile.no

Estelon_Extreme_MkII (1 of 4).jpg
 

Kommentarer

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.981
Antall liker
10.551
Sted
Skien
Vis vedlegget 773133

For et års tid siden hadde Estelon en stor oppgradering av sin Classic-serie til MkII-modeller. Et år senere slår de til med en oppgradering av sitt ultimate flaggskip – Estelon Extreme.

Estelon sine høyttalere ligner ikke på høyttalere flest. Det er noen høyst skulpturelle kreasjoner, der sjefskonstruktøren Alfred Vassilkov legger stor vekt på at det er lyden som styrer utformingen. Og resultatet er uansett helt unikt, med en ikonisk form på samtlige kreasjoner, modeller som strekker seg fra i underkant av 200.000, til en flaggskipmodell som passerer to millioner med god margin.

I fjor ble det lansert en MkII-oppgradering av Classic-serien, og like etterpå kunne vi melde om at en heftig jubileumsmodell ble lansert, i form av Estelon Forza Anniversary Edition. Og nå like før 2021 ebber ut er det den ultimate flaggskipmodellen Estelon Extreme som får sin oppgradering i form av Mk II.

Les hele nyhetsartikkelen om Estelon Extreme Mk II i Audiophile.no
Vis vedlegget 773134
Disse ser rå ut!!

Mvh: Espen L
 

M.B.S

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
733
Antall liker
408
Torget vurderinger
1
Tror jeg heller hadde kjøpt meg en Lamborghini viss jeg hadde hatt pengene.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hadde jeg kjøpt sånne høyttalere, om jeg ble lottomillionær, så ville jeg også sett for meg at de kunne oppgraderes til nyeste utgave(mk2,mk3,mk4), om jeg kjøpte førsteutgaven.

Håper disse utgavene også er oppgraderbare for mellomlegget, sånn som Reidar Persson sine Respons er.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
988
Link til alle artikler
409
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

  • 2
Classics-serien til Estelon er den desidert mest omfangsrike serien, der vi finner de aller fleste modellene. Og toppmodellen i Classics-serien har nettopp fått en Signature Edition med svært...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

  • 0
På nytt har det gått alt for lang tid siden forrige platesmaking. Og atter en gang lover jeg at det ikke skal bli like lang tid til neste korsvei. I mellomtiden kan dere kose dere med et helnorsk...
Fortsett
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 2
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Topp Bunn