Estelon Extreme Mk II - ekstreme flaggskip fra Estland oppgraderes

Estelon_Extreme_MkII (2 of 4).jpg

For et års tid siden hadde Estelon en stor oppgradering av sin Classic-serie til MkII-modeller. Et år senere slår de til med en oppgradering av sitt ultimate flaggskip – Estelon Extreme.

Estelon sine høyttalere ligner ikke på høyttalere flest. Det er noen høyst skulpturelle kreasjoner, der sjefskonstruktøren Alfred Vassilkov legger stor vekt på at det er lyden som styrer utformingen. Og resultatet er uansett helt unikt, med en ikonisk form på samtlige kreasjoner, modeller som strekker seg fra i underkant av 200.000, til en flaggskipmodell som passerer to millioner med god margin.

I fjor ble det lansert en MkII-oppgradering av Classic-serien, og like etterpå kunne vi melde om at en heftig jubileumsmodell ble lansert, i form av Estelon Forza Anniversary Edition. Og nå like før 2021 ebber ut er det den ultimate flaggskipmodellen Estelon Extreme som får sin oppgradering i form av Mk II.

Les hele nyhetsartikkelen om Estelon Extreme Mk II i Audiophile.no

Estelon_Extreme_MkII (1 of 4).jpg

Kommentarer

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Antall liker
7.029
Sted
Skien
Vis vedlegget 773133

For et års tid siden hadde Estelon en stor oppgradering av sin Classic-serie til MkII-modeller. Et år senere slår de til med en oppgradering av sitt ultimate flaggskip – Estelon Extreme.

Estelon sine høyttalere ligner ikke på høyttalere flest. Det er noen høyst skulpturelle kreasjoner, der sjefskonstruktøren Alfred Vassilkov legger stor vekt på at det er lyden som styrer utformingen. Og resultatet er uansett helt unikt, med en ikonisk form på samtlige kreasjoner, modeller som strekker seg fra i underkant av 200.000, til en flaggskipmodell som passerer to millioner med god margin.

I fjor ble det lansert en MkII-oppgradering av Classic-serien, og like etterpå kunne vi melde om at en heftig jubileumsmodell ble lansert, i form av Estelon Forza Anniversary Edition. Og nå like før 2021 ebber ut er det den ultimate flaggskipmodellen Estelon Extreme som får sin oppgradering i form av Mk II.

Les hele nyhetsartikkelen om Estelon Extreme Mk II i Audiophile.no
Vis vedlegget 773134
Disse ser rå ut!!

Mvh: Espen L

M.B.S

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.04.2006
Antall liker
342
Tror jeg heller hadde kjøpt meg en Lamborghini viss jeg hadde hatt pengene.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
280
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hadde jeg kjøpt sånne høyttalere, om jeg ble lottomillionær, så ville jeg også sett for meg at de kunne oppgraderes til nyeste utgave(mk2,mk3,mk4), om jeg kjøpte førsteutgaven.

Håper disse utgavene også er oppgraderbare for mellomlegget, sånn som Reidar Persson sine Respons er.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
591
Link til alle artikler
302
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: Cayin RU6 – Norges rimeligste R-2R DAC har utvidet kompetanse

TEST: Cayin RU6 – Norges rimeligste R-2R DAC har utvidet kompetanse

• 9
Cayin har lansert en dongle-DAC som skiller seg kraftig ut fra mengden vurdert etter alle de parameterne man kan tenke seg omtrent. Og da ble det vanskelig å motstå fristelsen med å be Morten i...
Fortsett
Audiophile.no
Linn Selekt LP12 – prøvelytt til en helt ny LP12

Linn Selekt LP12 – prøvelytt til en helt ny LP12

• 5
I juni lanserte Linn 3 nye produkter, en arm og to MC-PUer. Og i tillegg ble det skapt en ny versjon av denne skotske produsenten sin legendariske platespiller. Og det vi tidligere har registrert...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Sennheiser IE 600 - glitrende In Ear Monitorer som gransker musikken

TEST: Sennheiser IE 600 - glitrende In Ear Monitorer som gransker musikken

• 0
Tidligere i år lanserte Sennheiser et sett med In Ear monitorer som plasserte seg mellom IE 300 og IE 900. Det var med stor entusiasme vi takket ja til å teste et sett. Rett før påske lanserte...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Ray møter Beam Gen. 2 – Sonos-kannibalisme?

TEST: Ray møter Beam Gen. 2 – Sonos-kannibalisme?

• 0
I løpet av det siste året har Sonos lansert to nye lydplanker – en oppgradering av Beam, og den helt nye Ray som er litt som en attpåklatt i Sonos sitt lydplankesortiment. Vi har fått låne begge...
Fortsett
Audiophile.no
Om dempematerialer og ymist – Stig Arne si dagbok juni 2022

Om dempematerialer og ymist – Stig Arne si dagbok juni 2022

• 0
Byggjer du høgtalarar? Då er denne dagboka noko for deg: Dempemateriale for bruk i høgtalarkasser. Pluss Ymist, og ei sexy ølspalte. DEMPING AV HØGTALARAR Heilt sidan eg bygde mine fyrste...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 6-22. Ikke et snev norsk

Platesmaking 6-22. Ikke et snev norsk

• 1
Jeg har vanligvis en hovedoppmerksomhet rettet mot norske musikkutgivelser i mine platesmakinger. Denne gangen er det bare utenlandske utgivelser jeg har smakt på. Men fortvil ikke – det lages...
Fortsett
Topp Bunn