|
Den er jo faktisk tusenlappen billigere på nettet fra Sverige www.kaffegrossisten.se med gratis frakt til Norge. Verdt å tenke på...Legger du på 500,- får du en Gaggia Classic. Har hatt en slik i 4-5 år, og er såre fornøyd.
http://www.gaggia.no/index.lasso?s=detail.lasso&id=217&source=google
Derfor kan jeg komme unna med hermetisert ferdigmalt fra Coop til min Francis-Francis X1, en kaffemaskin jeg ikke vil anbefale for annet enn Vespa- og folkevogndesignassosiasjoner.Gode espressomaskiner er som god hifi, nådeløst avslørende om kilden ikke holder.
Når en først har fått bønnene i hus, er det like viktig med god oppbevaring. I fryseren med dem!Men husk å legge av 500-1000 for en skikkelig kaffekvern, og bønnene må være så ferske som mulig. Gode espressomaskiner er som god hifi, nådeløst avslørende om kilden ikke holder.
Jo, separat Classic med MDF kvern. Mindre gris, vann og bønner hører ikke sammen. Men kommer man fra trange kår kan jeg jo skjønne at plassproblem er et tema.![]()
Ingen over og ingen ved siden...vel, den begynner jo å bli gammel..men likevel!
O.
Jeg endte opp med en Gaggia Classic og en Krups kaffekvern (koster ca 750,-, men varierer noe). Sistnevnte er jeg kanskje usikker på om var et godt valg... Jeg opplever at den bare bråker uten å faktisk kverne, virker som om bønnene ikke detter/presses ned i knivbladene. Hvilken kvern bruker du og hvilke erfaringer har du?Men husk å legge av 500-1000 for en skikkelig kaffekvern, og bønnene må være så ferske som mulig. Gode espressomaskiner er som god hifi, nådeløst avslørende om kilden ikke holder.
Gratulerer, håper du blir like fornøyd som jeg.Jeg endte opp med en Gaggia Classic og en Krups kaffekvern (koster ca 750,-, men varierer noe). Sistnevnte er jeg kanskje usikker på om var et godt valg... Jeg opplever at den bare bråker uten å faktisk kverne, virker som om bønnene ikke detter/presses ned i knivbladene. Hvilken kvern bruker du og hvilke erfaringer har du?