Espresso

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Ingen erfaring med denne, men en kompis har en annen rimelig Saeco-modell. Den lager sensasjonelt bra kaffe i forhold til prisen. Og for all del, hold degb unna puter , Nespresso o.l. De er riktignok enklere i bruk, men smaken har lite med skikkelig espresso å gjøre. Skikkelig espressobrygging kan gi litt søl og fikling. Sånn er det bare.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.091
Torget vurderinger
4
Jeg kjøpte en JURA ENA3 i sommer. Fikk et bra tilbud på jobb siden leverandøren også er en av våre samarbeidspartnere. Har fungerte smertefritt og brukes daglig. Den gir nok ikke den 110% perfekte koppen som du av og til klarer med en manuell manskin, men den gir 95% hver eneste gang. Og du slipper alt søl med kverning, stamping og slikt. Husk bare de vanlige tingene; - alltid ferskt, rent vann, og alltid ferske bønner som selvsagt oppbevares i fryseren.

Du får den for 6.500-7.000.

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Det gir ikke samme eierglede å ha en automatisk maskin. Ikke ser den like herlig ut heller. Jeg kjøpte brukt komplett utstyr for 5k og har lært meg kunsten å lage skikkelig kaffe. Smaker jo mye bedre hjemme enn på de fleste kaffebarer hvor det ikke jobber baristaer, men hvor de har skikkelig utstyr. Drikker kaffe flere ganger om dagen og til og med samboeren mestrer det greit nå. Like morsomt å teste forskjellige bønner som å teste vin. Mitt råd er å sette seg litt inn i det. Får så mye mer igjen for det personlig, ikke bare resultatmessig. Skjønner at noen er småbarnsforeldre og vil ha alt enkelt og kjapt, men hvor blir da gleden av?

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
371
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Spar penger, mijø og plass, kjøp heller denne. Billig, varer evig og lager utmerket kaffe. Moka Express fra Bialetti gjør jobben i stedet for et monster som fyller opp kjøkkenbenken

Vedlegg

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.091
Torget vurderinger
4
Langt på vei enig, cox. Billig, enkel, nærmest idiotsikker, tar ikke plass, kan tilmed lage utmerket kaffe, - men espresso blir det ikke. Var i tenkeboksen en god stund før jeg kjøpte selv...var redd for et plasskrevende monster...og jeg hater "stæsj" på et allerede lite kjøkken....men den jeg endte med er bare 24 cm bred og ser enkel og slim ut, så det er ikke så ille.

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
371
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
OK, espresso i den renenste forstand blir det ikke, men har du plass så er det sikkert greit med enda et uhyre på kjøkkenet.

Topp Bunn