Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Har et Spectral Rack som jeg synes er estetisk flott i stuen min, men etter som tiden har gått så ser jeg at det liker mindre og mindre vekta som jeg har på komponentene mine. Ser i følge spec fra Spectral at jeg har klart for tunge komponenter så dette er helt klart bare min feil.
    Hadde tidligere et Bassocontinuo rack, det er lett å være etterpåklok men bedre å være etterpåklok en ikke klok! innser at det racket burde jeg ikke ha byttet ut.
    Men Bluesbreaker som kjøpte dette ble jo fornøyd og det er viktig :)
    Uansett så var det bare å krype til korset og bestille opp et nytt Bassocontinuo Rack (sånn er det når utgiftene ikke strekker til 🤪)
    Fikk en hyggelig melding og bilde i dag fra den eminente Acoustic Tuning på att racket blir sendt fra Italia i dag og ikke nok med det!
    Det er jaggu en flott blondine som pakker dette også ser jeg på bildet 😍

    IMG_6196.JPG




    Racket som nå ankommer heter: Bassocontinuo Reference 2.0 Ghironda Nighthawk.
    Ser ut som dette bortsett fra at mitt er et dobbelt bredt Rack med kun 2 hyller.

    IMG_7087.JPG


    Da Racke`r jeg videre :)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer. Synes også Bassocontinuo er supre:)
    Takker Jon.
    Hadde en god runde før jeg bestilte. Vurderte andre merker og hentet inn priser fra flere leverandører.
    Fordelen med Bassocontinuo er at det er en enkel sak med sylindrene som følger med og forandre høyden på Racket!
    Kan jo være greit når man er litt over snittet glad i og bytte komponenter 🙄

    Alle er kloke. Noen før og og noen etterpå så tenkte denne gang og bruke litt tid og være før 😎


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Det er jaggu en flott blondine som pakker dette også ser jeg på bildet

    - lurer på hvordan "racket" var der?
    Vet ikke hvor mye Cola Zero du har helt i deg i kveld men for meg ser dette ganske ok ut :unsure:


    Mvh: Espen L
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    1591392541294.png

    Som du sier er jeg veldig fornøyd med racket jeg kjøpte av deg.
    Likevel er det litt synd hvis du hadde hatt bruk for det sjøl.
    Det ser ut som du vet råd, og nå vet du i det minste hva du får.;)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.821
    Antall liker
    609
    Her er en sak vedr. "Basse"-racket. Akkurat lagt ut på hifistatement.net. Skjønner lite tysk, men ser ut til å være faktiske målinger som bekrefter dets fortreffelighet.

     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Da var nytt Rack på plass :)
    Litt mer "hifi rack" enn det forrige i følge fruen i huset men ble absolutt godkjent.
    Personlig synes jeg det ble meget bra!
    Tusen takk til 2m som hjalp til med flytting av komponenter!
    Ekslusivt å ha venner som bestandig stiller opp!

    IMG_6223.jpg


    IMG_6219.jpg


    IMG_6220.jpg


    IMG_6216.jpg


    Takk til Acoustic Tuning for igjen en "smertefri" og behagelig levering :)



    Mvh: Espen L
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Gratulerer! Som håndverker er det bestandig godt å se ting som er solide og godt bygget. Det er racket ditt samtidig som det absolutt tar seg godt ut. :cool:
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Så nå legges de til innbrenning inntil jeg får rigget til anlegget i mitt nye hi-fi rom. De første lytteinntrykkene vil bli formidlet her inne første halvdel av juli. Følg med!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fine saker, Espen! I dag hentet jeg mine nye Excuisite høyttalerkabler. Meget forseggjorte saker med emballasje som står i stil...
    Måtte be Vigdis hente "smekke" her nå!
    Sikla renner og jeg er misunnelig Vidar!
    Det er så forsegjort alt som kommer fra Kharma 😊


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen med nytt Rack.
    Det så veldig flott ut. Kult med det innfelte glasset(?) på hyllene.

    Jonas
    Takker JonasH.
    Racket har som du ser kun 2 hyller men veier allikevel faktisk over 60 kg!
    Det er dempet glass med unik innebygget stabilisator teknologi i racket!
    Kommer muligens ikke så godt frem på bilder men "lyser" kvalitet av dette når man ser det Live 💪


    Mvh: Espen L
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Ble det nye racket bedre lydmessig?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ble det nye racket bedre lydmessig?
    Noe begrenset med tid jeg har rukket å lytte.
    Men helt store forskjeller hører jeg ikke, men mener å høre at det låter litt "roligere"
    Mener bestemt at dette ikke bare er innbilning 🙄


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Et lite Jazz tips her!
    Dette er Jazz som treffer meg midt i blinken, har fått dilla på denne skiva :oops:

    IMG_6227.jpg


    Mvh: Espen L
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nytt flott rack Espen!! Bare hyggelig å få være med å skru racket sammen. Måtte jo jobbe for maten 😀 veldig solid og godt konstruert rack. Passer godt inn med resten av elektronikken din 😀👍
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Pent rack som står seg godt til resten av det flotte anlegget. Det eneste som ikke er stilfullt nå er den siklesmekken du stadig nevner😊 Men bedre stil med smekke enn å sikle på skjorta, tross alt😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.892
    Se her ja.
    Dette ble mye tøffere, og gir rom for beundring av de bæltøffe stilige hifi komponentene dine Espen.
    Jeg har holdt kjeft til nå, men du må jo ikke finne på "å gjemme" bort smykkene dine.
    Bassocontinue racket står dessuten bedre i stil med resten av anlegget.

    Hvor har du lagt listen for påmelding lytteseanse i Casa Larsen?
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Se her ja.
    Dette ble mye tøffere, og gir rom for beundring av de bæltøffe stilig hifi komponentene dine Espen.
    Jeg har holdt kjeft til nå, men du må jo ikke finne på "å gjemme" bort smykkene dine.
    Bassocontinue racket står dessuten bedre i stil med resten av anlegget.

    Hvor har du lagt listen for påmelding lytteseanse i Casa Larsen?
    Du er velkommen når det måtte passe for deg Power`n :)
    Ferie hele Juli og blir for det meste hjemmet så skulle det passe for deg så bare ta kontakt :)

    Her et bilde fra en hyggelig dag/kveld vi hadde sammen i Munchen på high end messa for noen år siden 🍻🍺🍷

    L1000986.jpeg





    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hjemme ferie i disse korona tider + dårlig vær så er det en fin tid med litt hifi besøk!
    Turen gikk i dag til Gjallarhorn for undertegnede og Jabba_Jabba, vi ble tatt godt imot av Allan som viste oss inn i et flott lytterom.
    Angående lytte rom så har jeg vært i noen "Rocwool" kjellere! men dette var av en helt annen klasse. Et gjennomført rom både estetisk og hvordan jeg opplevde dempingen. Virket for meg som det var ikke for mye (som jeg har opplevd i noen andre lytterom) og ikke forlite demping.
    Jeg tror Allan virkelig vet hva han driver med når det gjelder lytterom (etter mine ører) Kanskje flere burde ta en tur for her er det nok noe og lære for de fleste av oss ;)
    Vi hørte på forskjellig musikk på et flott system som bestod av Vitus/YG Acoustic/Accuphase.
    Har hørt YG Acoustics ved flere anledninger tidligere på München messa og vet at dette er kvalitet!
    Vitus er jo også kjent for og være flotte habile forsterkere så ikke overraskende at dette fungerte meget bra :)

    Tenkte på Pink Floyd når jeg så dette systemet og "vips" så satt Allan på min yndlingsgruppe :)

    106205471_10217407876292208_7771560809012763952_n.jpg


    IMG_6308.jpg


    IMG_6317.jpg


    IMG_6319.jpg


    IMG_6321.jpg


    IMG_6323.jpg


    IMG_6330.jpg


    IMG_6324.jpg


    IMG_6313.jpg


    Tusen takk Allan for en veldig hyggelig demo :)



    Mvh: Espen L og Jabba_Jabba :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ikke noe tvil om at det er i øverste klasse det meste som står hos Gjallarhorn :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Vis vedlegget 649413
    Fin platespiller!:love: Raven Limited. Kun 50 stk blir laget.
    Takk for delte bilder og inntrykk, Espen.
    Enig den var lekker :love: Var dessverre demontert pickup så fikk ikke lyttet med den i systemet!
    Den var holdt av til en kunde som muligens skulle ha den ( må innrømme jeg spurte om pris) Men en Raven GT2 var vist snart på vei inn hos han :)

    Mvh: Espen L
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    I forbindelse med å etterleve oppfordringen fra vår statsminister Erna, legge ferien innenfor Norges grenser, har jeg kjørt en del rundtomkring i Norge på MC i løpet av de siste 3 ukene.

    Når jeg var innom Telemarksområdet, ble jeg invitert inn til Espen og Vigdis sin residens, med tilhørende HIFI inspeksjon og grilling med div tilbehør, meget høy kvalitet på alt som ble servert, både lyd og servering.
    Litt forandring på HIFI fronten siden sist jeg var innom, nye høytalere er kommet inn og etter min mening en oppgradering av lydbildet sammenlignet med Il Cremonese.
    Når Espen hadde Il Cremonese i oppsettet var det god lyd, men jeg savnet liksom litt mere luft i toppen av lydbildet, om det har noe med oppløsning å gjøre vet ikke jeg, slik det spiller nå med Kharma Exquisite Midi, kan ikke jeg høre at det mangler noe som helst.
    Det spiller åpent, luftig og en stram dyp bass, faktisk var bassen veldig imponerende i forhold til størrelsen på høytalerne, hele lydbildet var stort og detaljert, det var liksom ingenting å sette fingeren på. Anlegget står i en ganske normal stue uten de store akustiske tiltakene i tak og vegger, en slik storslått lyd i ett vanlig hjem trur jeg må kunne sies å være lyd i verdensklasse.

    Da takker jeg for musikken og serveringen Espen, topp kvalitet på begge deler :) , vi sees plutselig.


    Tommy
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    I forbindelse med å etterleve oppfordringen fra vår statsminister Erna, legge ferien innenfor Norges grenser, har jeg kjørt en del rundtomkring i Norge på MC i løpet av de siste 3 ukene.

    Når jeg var innom Telemarksområdet, ble jeg invitert inn til Espen og Vigdis sin residens, med tilhørende HIFI inspeksjon og grilling med div tilbehør, meget høy kvalitet på alt som ble servert, både lyd og servering.
    Litt forandring på HIFI fronten siden sist jeg var innom, nye høytalere er kommet inn og etter min mening en oppgradering av lydbildet sammenlignet med Il Cremonese.
    Når Espen hadde Il Cremonese i oppsettet var det god lyd, men jeg savnet liksom litt mere luft i toppen av lydbildet, om det har noe med oppløsning å gjøre vet ikke jeg, slik det spiller nå med Kharma Exquisite Midi, kan ikke jeg høre at det mangler noe som helst.
    Det spiller åpent, luftig og en stram dyp bass, faktisk var bassen veldig imponerende i forhold til størrelsen på høytalerne, hele lydbildet var stort og detaljert, det var liksom ingenting å sette fingeren på. Anlegget står i en ganske normal stue uten de store akustiske tiltakene i tak og vegger, en slik storslått lyd i ett vanlig hjem trur jeg må kunne sies å være lyd i verdensklasse.

    Da takker jeg for musikken og serveringen Espen, topp kvalitet på begge deler :) , vi sees plutselig.


    Tommy
    Det var svært så hyggelige ord Tommy :)
    Det som er fint med dere som kommer Nordfra er at alt kommer rett ut uten filter og det er noe jeg setter stor pris på. Liker dere ikke maten som blir servert så sier dere i fra! Liker dere ikke lyden så sier dere i fra! Liker dere ikke selskapet som dere er i så sier dere ifra osv.....Vi sørpå har en tendens til og pakke ting litt inn dessverre.
    Sist du var hos meg når jeg hadde Sf Il Cremonese var du ikke helt fornøyd med lyden og det er en ærlig sak og mene.
    Var spent på hva du mente om Kharma Midi som nå står her og "puttrer" i stua om dagen. Forsto jo ganske raskt at dette traff svært så godt, ikke ofte en Nordlending sitter nesten stille som en mus på flere låter :) Synes personlig jeg fikk til Sonus faber høyttalerene bra i stua tross størrelsen, men er helt enig med deg i at Kharma Midi exquisite er i en annen divisjon! Sf hadde noe større lydbildet men ellers er Kharma rett og slett bedre på alt!
    Jeg har hatt mye forskjellig høyttalere som feks: MBL/Magico/Sonus faber/Burmester osv..... Men ingen av disse har levert som Kharma Midi etter mine ører, nå skal sant sies at jeg underveis også har oppgradert elektronikk som selvfølgelig gjør sitt men de hadde nok ikke uansett kommet opp til nivået som Kharma leverer. Er rett og slett "grise" fornøyd med Kharma!

    En kjempe hyggelig dag/natt vi hadde sammen Tommy :)
    Her et bilde fra når vi hygget oss i ute stuen sammen med kone mor og leieboeren i etasjen over.

    IMG_6304.jpeg
    IMG_6216.jpeg



    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn