Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulererer så mye Espen!! Er fantastisk deilig å se noen som tør å leve ut hifi drømmene sine :)
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Litt flere bilder :)

    Vis vedlegget 574522

    Mvh: Espen L
    Steike, skikkelig stor grattis med nyyydelige høyttalere...må si de oppleves enda mer eksklusive og raffinert en dine forrige Sonus Faber. Tillegg kler de rommet enda ett hakk bedre på alle områder og hele anlegget estetisk blir bedre balansert. Gøy å se høyttalere som ikke bare spiller musikk så det holder, men også er et design objekt i luksus klassen! :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men, i helvete da!!! Den så jeg ikke komme :) Gratulerer så mye!!! Overordentlig kjekt at det er noen som har interessen og ressursene til å leve ut drømmen :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Fy skamme skinn så deilig gær`n du er herr Larsen :rolleyes:
    Kharmas høyttalere er noe som virkelig har satt spor, og den seansen Fosse referer til fra High-End München i 2008 er noe som virkelig satt som et skudd i kroppen. Det ble ganske riktig spilt på Tenor forsterkeri, Continuum Caliburn med Cobra arm og ekstern strømforsyning i eget rack. Hele platespiller riggen veide ca. 400 kg.MEN musikken ble formidlet via et par voksne 3 veis Kharma høyttalere med 12 tommers basser (eller var det 15 Fosse?). Jeg skal sjekke bildearkivet!
    Det ligger jo ved nærmere ettertanke beskrevet på OAS hjemmeside München 2008 http://www.oslo-audio-society.com/wp/?p=242
    I alle fulle fall formidlet det musikk så lekende lett med stor innlevelse at man ble helt satt ut minnes jeg.
    Det eneste som var i nærheten av å tangere dette var mbls multimillion rigg.

    Gratulerer så meget Espen :cool:
    Nå ble jeg mer enn skikkelig sugen på en tur til eders residens.
    Men venter med å legge inn søknad til talerne er spilt inn, og den verste virus skyen har lagt seg.
    Kos deg med de nye nydelige høyttalerne du "gale" mann :cool:
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så mye,

    Kharma har alltid vært spesielle for meg siden jeg "fulgte " Mike Lavigne og hans skriverier fra låven i min ungdom!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye Espen! Dette er så vidt jeg kan se Kharma Exquisite Midi? Jeg har alltid elsket designet på Kharma og da spesielt modellen Classic.:cool: Det blir spennende og høre hvilke endringer du opplever i forhold til Sonus Faber!
    Takker nlykke :)
    Stemmer at dette er Kharma Exquisite Midi.
    Classique som du nevner var den andre modellen som det sto og "vippet"litt mellom faktisk!
    Midi var et litt tryggere valg følte jeg med tanke på størrelse + at Classic hadde jeg bare hørt ved en anledning tidligere.

    Hyggelig vis du tar turen igjen ved neste anledning du er på disse tanker :)


    mvh. Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Så flott! Slutter meg til gratulantene.
    Er disse også å høre i Trondheim? Hadde dog vært mer enn usedvanlig hyggelig og hørt hos deg naturligvis.
    Mvh
    JMK
    Takk Jamakr.
    Det er bare og ta turen hit vis det skulle passe en dag :)


    Mvh:Espen L
     
    Sist redigert:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Tillykke de ser godt nok fine ud :)
    Det står sikkert allerede et sted i tråden. Men hvad koster sådan et fint sæt
    Vh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Litt flere bilder :)

    Vis vedlegget 574522

    Mvh: Espen L
    Steike, skikkelig stor grattis med nyyydelige høyttalere...må si de oppleves enda mer eksklusive og raffinert en dine forrige Sonus Faber. Tillegg kler de rommet enda ett hakk bedre på alle områder og hele anlegget estetisk blir bedre balansert. Gøy å se høyttalere som ikke bare spiller musikk så det holder, men også er et design objekt i luksus klassen! :cool:
    Tusen takk TAS.
    Både fruen og undertegnede er meget fornøyd med det estetiske!
    Greit at det også er på plass selv om lyden er det viktigste.



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fy skamme skinn så deilig gær`n du er herr Larsen :rolleyes:
    Kharmas høyttalere noe som virkelig har satt spor, og den seansen Fosse referer til fra High-End München i 2008 er noe som virkelig satt som et skudd i kroppen. Det ble ganske riktig spilt på Tenor forsterkeri, Continuum Caliburn med Cobra arm og ekstern strømforsyning i eget rack. Hele platespiller riggen veide ca. 400 kg.MEN musikken ble formidlet via et par voksne 3 veis Kharma høyttalere med 12 tommers basser (eller var det 15 Fosse?). Jeg skal sjekke bildearkivet!
    Det ligger jo ved nærmere ettertanke beskrevet på OAS hjemmeside München 2008 » München High End 2008
    I alle fulle fall formidlet det musikk så lekende lett med stor innlevelse at man ble helt satt ut minnes jeg.
    Det eneste som var i nærheten av å tangere dette var mbls multimillion rigg.

    Gratulerer så meget Espen :cool:
    Nå ble jeg mer enn skikkelig sugen på en tur til eders residens.
    Men venter med å legge inn søknad til talerne er spilt inn, og den verste virus skyen har lagt seg.
    Kos deg med de nye nydelige høyttalerne du "gale" mann :cool:
    Tusen takk Mr Power :)
    Litt greit og være gær`n en gang iblant også!
    Liver er kort og verden er vill og består av prioriteringer :cool:

    Når virus skyen har lagt seg så vet du at døren bestandig står åpen her for deg :D



    Mvh: Espen L
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Uttrykk som eierglede, byggekvalitet og finish blir kanskje brukt litt for ofte i hobbyen vår. Men her stemmer det til de grader. Gratulerer!
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Grattis Espen!!!! Nydelige kreasjoner! Deilig med gode nyheter i denne trasige Koronatiden! Følger spent med videre for å høre din lydmessige vurdering av disse skjønnhetene opp mot dine dine forrige skjønnheter...og da snakker jeg som sagt om høyttalerne ;) OhYeah!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Fy skamme skinn så deilig gær`n du er herr Larsen :rolleyes:
    Kharmas høyttalere noe som virkelig har satt spor, og den seansen Fosse referer til fra High-End München i 2008 er noe som virkelig satt som et skudd i kroppen. Det ble ganske riktig spilt på Tenor forsterkeri, Continuum Caliburn med Cobra arm og ekstern strømforsyning i eget rack. Hele platespiller riggen veide ca. 400 kg.MEN musikken ble formidlet via et par voksne 3 veis Kharma høyttalere med 12 tommers basser (eller var det 15 Fosse?). Jeg skal sjekke bildearkivet!
    Det ligger jo ved nærmere ettertanke beskrevet på OAS hjemmeside München 2008 » München High End 2008
    I alle fulle fall formidlet det musikk så lekende lett med stor innlevelse at man ble helt satt ut minnes jeg.
    Det eneste som var i nærheten av å tangere dette var mbls multimillion rigg.

    Gratulerer så meget Espen :cool:
    Nå ble jeg mer enn skikkelig sugen på en tur til eders residens.
    Men venter med å legge inn søknad til talerne er spilt inn, og den verste virus skyen har lagt seg.
    Kos deg med de nye nydelige høyttalerne du "gale" mann :cool:
    Tusen takk Mr Power :)
    Litt greit og være gær`n en gang iblant også!
    Liver er kort og verden er vill og består av prioriteringer :cool:

    Når virus skyen har lagt seg så vet du at døren bestandig står åpen her for deg :D



    Mvh: Espen L
    Tusen takk Espen :cool:
    Og HUSK det gjelder like mye andre veien om du skulle forville deg over fjorden.
    Det spiller et par knepp bedre her med store stater og vinyl, enn sist du var på besøk i en trang liten betong stue.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Tillykke de ser godt nok fine ud :)
    Det står sikkert allerede et sted i tråden. Men hvad koster sådan et fint sæt
    Vh
    Takk takk :)

    Står litt om spec og pris på siden til Acoustic Tuning.

    https://www.acoustictuning.com/project/kharma-exquisite-midi/



    Mvh: Espen L
    Velkommen inn i $90k høyttalerklubben ;D
    Jo takk du :cool:
    Hyggelig at du skriver velkommen og ikke kondolerer ::)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fy skamme skinn så deilig gær`n du er herr Larsen :rolleyes:
    Kharmas høyttalere noe som virkelig har satt spor, og den seansen Fosse referer til fra High-End München i 2008 er noe som virkelig satt som et skudd i kroppen. Det ble ganske riktig spilt på Tenor forsterkeri, Continuum Caliburn med Cobra arm og ekstern strømforsyning i eget rack. Hele platespiller riggen veide ca. 400 kg.MEN musikken ble formidlet via et par voksne 3 veis Kharma høyttalere med 12 tommers basser (eller var det 15 Fosse?). Jeg skal sjekke bildearkivet!
    Det ligger jo ved nærmere ettertanke beskrevet på OAS hjemmeside München 2008 » München High End 2008
    I alle fulle fall formidlet det musikk så lekende lett med stor innlevelse at man ble helt satt ut minnes jeg.
    Det eneste som var i nærheten av å tangere dette var mbls multimillion rigg.

    Gratulerer så meget Espen :cool:
    Nå ble jeg mer enn skikkelig sugen på en tur til eders residens.
    Men venter med å legge inn søknad til talerne er spilt inn, og den verste virus skyen har lagt seg.
    Kos deg med de nye nydelige høyttalerne du "gale" mann :cool:
    Tusen takk Mr Power :)
    Litt greit og være gær`n en gang iblant også!
    Liver er kort og verden er vill og består av prioriteringer :cool:

    Når virus skyen har lagt seg så vet du at døren bestandig står åpen her for deg :D



    Mvh: Espen L
    Tusen takk Espen :cool:
    Og HUSK det gjelder like mye andre veien om du skulle forville deg over fjorden.
    Det spiller et par knepp bedre her med store stater og vinyl, enn sist du var på besøk i en trang liten betong stue.
    Tar gjerne en tur når det passer og hører på det flotte systemet ditt.
    Quad har jeg hørt ved noen anledninger og det var en mellomtone som var balsam for mine ører! Blir gøy og høre Quad sammen med den flotte vinylriggen din.


    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Både høyttalerne og forsterkerne "henvender" seg jo i samme retning og passer estetisk flott i lag. :)

    Vis vedlegget 574559
    Gratulerer så mye som det er mulig å få gratulert Espen🎉😋🎶
    Som det nevnes her.... alt henvender seg rett i taket😎😂 .... det gjør nok opplevelsen du har nå også👍🏼👍🏼
    Blir stas om man kan få komme på en lytt😋

    gismo
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere så mye med griselekre høyttalere Espen!!!:eek:

    Var også med på seansen Power'n nevner i Munchen 2008,og helt siden da fikk Kharma høyttalere en spesiell aura hos meg. Synes også det er god sammenheng mellom de andre komponentene dine. Etterhvert får vi også høre om hvordan dette spiller sammen. Kos deg med godlyd.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med utsøkte Kharma høyttalere, Espen. Jeg håper å få mulighet til en lytt på dette eksklusive musikkanlegget ila våren:)

    mvh
    Sven
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Både høyttalerne og forsterkerne "henvender" seg jo i samme retning og passer estetisk flott i lag. :)

    Vis vedlegget 574559
    Gratulerer så mye som det er mulig å få gratulert Espen??????????????????
    Som det nevnes her.... alt henvender seg rett i taket???????????? .... det gjør nok opplevelsen du har nå også????????????????????????
    Blir stas om man kan få komme på en lytt??????

    gismo
    Takk takk Hr Gismo :)
    Håper ikke jeg blir "judas" for deg selv om jeg forlater Sf :'(
    Var fornøyd med mine Sf men... byttesyken slår brutalt inn noen ganger har jeg merket :cool:


    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Både høyttalerne og forsterkerne "henvender" seg jo i samme retning og passer estetisk flott i lag. :)

    Vis vedlegget 574559
    Gratulerer så mye som det er mulig å få gratulert Espen������������������
    Som det nevnes her.... alt henvender seg rett i taket������������ .... det gjør nok opplevelsen du har nå også������������������������
    Blir stas om man kan få komme på en lytt������

    gismo
    Takk takk Hr Gismo :)
    Håper ikke jeg blir "judas" for deg selv om jeg forlater Sf :'(
    Var fornøyd med mine Sf men... byttesyken slår brutalt inn noen ganger har jeg merket :cool:


    Mvh: Espen L
    Hehe.... tilgivelse utdeles glatt om lyden sitter som sist..... eller kanskje enda bedre😉😎🎶😂

    gismo
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    En kan jo trøste seg med at ingen lyd er perfekt på alt, og det å søke nye og litt annerledes sider ved lyd er en innebygd og sunne greie. Hva hadde vel livet vært uten litt spenning og forandringer. Du får kose deg med lyden i disse innetider. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer så masse med nydelige høyttalere. :)

    Sikkert mye kos nå :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulere så mye med griselekre høyttalere Espen!!!:eek:

    Var også med på seansen Power'n nevner i Munchen 2008,og helt siden da fikk Kharma høyttalere en spesiell aura hos meg. Synes også det er god sammenheng mellom de andre komponentene dine. Etterhvert får vi også høre om hvordan dette spiller sammen. Kos deg med godlyd.
    Tusen takk Eik :)



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer med utsøkte Kharma høyttalere, Espen. Jeg håper å få mulighet til en lytt på dette eksklusive musikkanlegget ila våren:)

    mvh
    Sven
    Takk takk
    Hyggelig vis du tar en tur ila våren soa:)



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    En kan jo trøste seg med at ingen lyd er perfekt på alt, og det å søke nye og litt annerledes sider ved lyd er en innebygd og sunne greie. Hva hadde vel livet vært uten litt spenning og forandringer. Du får kose deg med lyden i disse innetider. :)
    Enig i det du skriver The Shy!
    Spenning og forandringer er fint med denne hobbyen og ikke minst lærerikt :)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Et lite musikk tips her på en forhåpentligvis korona fri helg for dere alle sammen!
    Hadde ikke trudd jeg skulle få gåsehud av og lytte på Bertine Zetlitz men der tok jeg feil.
    Dette er så vakkert her hun trakterer sammen med Bugge Wesseltoft.
    Låten sett at vi sier det sånn er helt magisk sammen med Bugge Wesseltoff, må være noe av det vakreste jeg har hørt på lenge!

    IMG_6016.jpg



    Mvh: Espen L
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Litt sent ute her, men gratulerer med nye høyttalere. Satser på at de låter ganske bra også! :)


    Geir Arne
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Man for beskjed om å holde seg mest mulig inne i disse dager med korona skyene som svever over oss!
    Så da gjør jeg det, riktignok på min måte :cool:

    Ha en fortreffelig korona fri mandag kveld :)

    Vis vedlegget 578682



    Mvh: Espen L
    Spiller riktig musikk du også ser jeg ;)
    Kos deg med PF og de nye flotte høyttalerene dine(selv om jeg gråt en skvett når du solgte SF)


    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn