Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Jeg brukte Extrema sammen med både Adyton supertweetere og Gravis sub, back in the days.
    Funket greit det om ikke helt problemfritt.

    Vis vedlegget 545180
    Spilte sikkert flott dette Distinctive.
    Skulle vært fint å kunne ha et sett stående og koble opp litt innimellom.
    Men så er det dette med plass og ikke minst hvor mye penger man skal ha stående i hifi til enhver tid!
    De holder seg bra i pris og lydmessig disse klassikerene.


    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Fikk oppleve Robert Plant live i dag:)
    En tøff konsert og imponerende hvor bra stemmen til Plant fortsatt er!

    Vis vedlegget 545020

    Mvh: Espen L
    Godt å høre Espen.
    Antar konserten ble avviklet i Bartebyen nord for Sinsenkrysset.
    Jeg skal få hilse på Robert 2 juli på Fredriksten festning i Halden, og har tydeligvis noe å glede meg til :cool:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Spilte sikkert flott dette Distinctive.
    Skulle vært fint å kunne ha et sett stående og koble opp litt innimellom.
    Men så er det dette med plass og ikke minst hvor mye penger man skal ha stående i hifi til enhver tid!
    De holder seg bra i pris og lydmessig disse klassikerene.


    Mvh: Espen L
    Ja, selv om det er klasseforskjell mot det jeg har i dag, så låt det knall med rett forsterkeri.
    Den nye eieren er superfornøyd. Den beste salgskanalen er når folk får hørt dem. Da sitter det klistret etterpå.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Fikk oppleve Robert Plant live i dag:)
    En tøff konsert og imponerende hvor bra stemmen til Plant fortsatt er!

    Vis vedlegget 545020

    Mvh: Espen L
    Godt å høre Espen.
    Antar konserten ble avviklet i Bartebyen nord for Sinsenkrysset.
    Jeg skal få hilse på Robert 2 juli på Fredriksten festning i Halden, og har tydeligvis noe å glede meg til :cool:
    Bare og stålsette seg Power`n :)
    Den mannen kan fortsatt synge!
    Led Zeppelin er for meg en av de virkelig store. Håper han drar til med mange låter fra den tiden på konserten for deg, det svingte bra selv om jeg selvfølgelig skulle ønske og hatt Jimmy Page på plass.
    Tror det også faktisk bare er Beatles og Abba som tilsammen har solgt mer plater totalt enn Led Zeppelin.


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.241
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^
    Er usikker på Abba, men tror både Garth Brooks, Elvis og Eagles skal inn foran Led Zeppelin.
    Men når det kommer til beste rockeband blir det vanskelig å overgå LZ.
    Hør Bonham-toget går...:cool:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    ^^
    Er usikker på Abba, men tror både Garth Brooks, Elvis og Eagles skal inn foran Led Zeppelin.
    Men når det kommer til beste rockeband blir det vanskelig å overgå LZ.
    Hør Bonham-toget går...:cool:
    Trur du har rett i det bluesbreaker :)

    Uansett :

    Vis vedlegget 545377



    Mvh: Espen L
    En musikk smak etter mitt hjerte:).God helg,Espen!

    O
    Du har en eksellent smak når det gjelder musikk :)

    God helg Evo!

    64226912_140310110371430_3614091271640973312_n.jpg




    Mvh: Espen L
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Fantastisk system du har Espen. Må jeg spørge hvilke kabler du bruger?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Har hatt en lang helg i København i helgen hvor jeg hadde på planen 2 Hifi Butikk besøk + litt konsert :)

    Fredagen var jeg innom high performance audio.

    IMG_5024.jpg


    Butikken ligger 3 minutter gange fra Nyhavn, så passet bra med en kort gå tur etter noen glass i solen med flytende kornprodukter :)
    Der møtte jeg en meget hyggelig kar som viste meg rundt og jeg fikk litt lytting på dette systemet.

    IMG_5015.jpg


    Var en flott hifi butikk så vil anbefale å ta turen innom når man først er i København.

    IMG_5017.jpg


    IMG_5019.jpg


    IMG_5020.jpg


    IMG_5021.jpg


    IMG_5022.jpg


    IMG_5023.jpg


    På lørdags kvelden så gikk turen som vanlig når jeg er i København innom SHARLIE SCOTT`S for å få en dose Live Jazz :)

    IMG_5055.jpg


    Var et svenskt Jazz Band som spilte denne kvelden :)

    IMG_5042.jpg


    IMG_5052.jpg


    En fin avslutning på kvelden.



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Butikk besøk nr 2 denne helgen var lagt opp til å dra til audio consult! en butikk jeg har lest og hørt en del om men aldri fått vært på.

    IMG_5094.jpg


    Ligger ca 10 - 12 minutter fra selve sentrum med Taxi.
    Starter opp med en gang og si at dette er kanskje den mest hyggelige Hifi butikken jeg har vært innom noen gang!!
    Sa med en gang jeg kom innom at jeg kun var innom for å se på butikken og gjerne få en god lytt på Audio Note men var ikke ute etter å kjøpe noe som helst.
    Dette var da svært så hyggelig at du tok turen svarte daglig leder og startet med og ta meg med i et rom hvor jeg ble bedt på Rødvin og Kaffe :)
    Og dermed var hifi praten i gang :)

    IMG_5063.jpg


    Butikken var regelrett spekket med Audio Note utstyr! Kanskje ikke så rart med tanke på at Audio Note faktisk eier denne butikken.
    Jeg ble vist rundt i butikken i alle rom og forklart litt rundt Audio Note og utstyret de hadde inne. Meget imponert over kunnskapen til daglig leder (som vist nok hadde jobbet der i en manns alder) Butikken virket liten i det jeg kom inn men var flere lytte rom i kjeller og i 1 etasje.

    Jeg hørte primært på 2 systemer og ble faktisk sittende i flere timer foran dette systemet hvor jeg for det meste var alene i rommet og fikk "go" for å styre musikk/lyd selv hele tiden.
    Koster 3,2 millioner danske kroner dette systemet komplett som vist på bildet.

    IMG_5065.jpg


    IMG_5085.jpg


    Ellers messig ble jeg sittende en del og lytte til et litt rimeliger Audio Note system også.

    IMG_5079.jpg


    Tydelig at musikk var i høysetet i denne butikken! Det var hylle på hylle med vinyl å se.

    IMG_5067.jpg


    IMG_5068.jpg


    IMG_5069.jpg


    IMG_5082.jpg


    IMG_5088.jpg


    Svært hyggelig butikk og besøke med en ekstremt dedikert hifi/musikk mann som var daglig leder.
    Ditt tar jeg turen igjen neste gang ferden går til København :)

    IMG_5057.jpg


    IMG_5058.jpg


    IMG_5059.jpg


    IMG_5060.jpg


    IMG_5069.jpg


    IMG_5070.jpg


    IMG_5071.jpg


    IMG_5072.jpg


    IMG_5074.jpg


    IMG_5077.jpg


    IMG_5080.jpg


    IMG_5081.jpg


    IMG_5082.jpg


    IMG_5065.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vet å sette en ekstra spiss på et København-besøk :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Flott å vite litt mer om Køben når det gjelder HiFi. Takk og takk.
    Ønsker deg og dine en riktig god sommer også.
    Mvh
    JMK
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Flott reisebrev ;)
    Hvilke inntrykk sitter du igjen med etter å ha hørt på Audio Note da?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Gratulerer med dagen Espen! Det tar vel ikke alt for lang tid til jeg ber om en visitt nå når ferien straks er i gang . . .:cool:
     

    oyvharal

    Medlem
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med dagen, Espen!

    Takk for at du deler så mye flott informasjon og bilder i tråden din.

    PS! Det ble Magico S5 høyttalere på meg.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Tusen takk for alle hyggelige gratulasjoner :) Forøvrig ikke fått sittet og lyttet på anlegget på dagen i dag da den har blitt brukt til biltur fra Skien til Bergen!
    Skal i bryllup i morgen og hjem igjen på søndag. Synd jeg ikke for mer tid her i Bergen da jeg hadde hatt veldig lyst til å besøke noen hyggelige hifi venner som holder til her.

    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tusen takk for alle hyggelige gratulasjoner :) Forøvrig ikke fått sittet og lyttet på anlegget på dagen i dag da den har blitt brukt til biltur fra Skien til Bergen!
    Skal i bryllup i morgen og hjem igjen på søndag. Synd jeg ikke for mer tid her i Bergen da jeg hadde hatt veldig lyst til å besøke noen hyggelige hifi venner som holder til her.

    Mvh: Espen L
    Vi får passe på at vi ikke kræsjer i en sving når jeg returner fra Fredrikstad til Bergen i morgen ;) Gratulerer med overstått!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Fikk oppleve Robert Plant live i dag:)
    En tøff konsert og imponerende hvor bra stemmen til Plant fortsatt er!

    Vis vedlegget 545020

    Mvh: Espen L
    Godt å høre Espen.
    Antar konserten ble avviklet i Bartebyen nord for Sinsenkrysset.
    Jeg skal få hilse på Robert 2 juli på Fredriksten festning i Halden, og har tydeligvis noe å glede meg til :cool:
    Bare og stålsette seg Power`n :)
    Den mannen kan fortsatt synge!
    Led Zeppelin er for meg en av de virkelig store. Håper han drar til med mange låter fra den tiden på konserten for deg, det svingte bra selv om jeg selvfølgelig skulle ønske og hatt Jimmy Page på plass.
    Tror det også faktisk bare er Beatles og Abba som tilsammen har solgt mer plater totalt enn Led Zeppelin.


    Mvh: Espen L
    Robert Plant kan utvilsomt fremdeles synge, og humor har han også.
    Jeg fant låtene Carry Fire, Mountain Song og Ramble On å sitte best.
    Da gynget det skikkelig i festningsverket over Halden.
    En konsert på det jevne, dog sabla hyggelig å se herr Plant i levende live selv om man så gjerne skulle hatt Led Zeppelin i fri utfoldelse på scenen.
    Dog ville jeg hatt Jason Bonham på slagverk for å få den nødvendige tyngden i kompet, samt byttet ut gitaristen på høyre flanke.

    Terningkast 4.
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Gratulerer med dagen, Espen!

    Takk for at du deler så mye flott informasjon og bilder i tråden din.

    PS! Det ble Magico S5 høyttalere på meg.
    Takk takk!
    Hyggelig at du setter pris på delingen og det jeg legger ut!
    Det inspirer til og fortsette med å gjøre dette :)

    Grattis så mye med Magico S5 oyvharal :)
    Ha en fortsatt riktig god sommer.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Fikk oppleve Robert Plant live i dag:)
    En tøff konsert og imponerende hvor bra stemmen til Plant fortsatt er!

    Vis vedlegget 545020

    Mvh: Espen L
    Godt å høre Espen.
    Antar konserten ble avviklet i Bartebyen nord for Sinsenkrysset.
    Jeg skal få hilse på Robert 2 juli på Fredriksten festning i Halden, og har tydeligvis noe å glede meg til :cool:
    Bare og stålsette seg Power`n :)
    Den mannen kan fortsatt synge!
    Led Zeppelin er for meg en av de virkelig store. Håper han drar til med mange låter fra den tiden på konserten for deg, det svingte bra selv om jeg selvfølgelig skulle ønske og hatt Jimmy Page på plass.
    Tror det også faktisk bare er Beatles og Abba som tilsammen har solgt mer plater totalt enn Led Zeppelin.


    Mvh: Espen L
    Robert Plant kan utvilsomt fremdeles synge, og humor har han også.
    Jeg fant låtene Carry Fire, Mountain Song og Ramble On å sitte best.
    Da gynget det skikkelig i festningsverket over Halden.
    En konsert på det jevne, dog sabla hyggelig å se herr Plant i levende live selv om man så gjerne skulle hatt Led Zeppelin i fri utfoldelse på scenen.
    Dog ville jeg hatt Jason Bonham på slagverk for å få den nødvendige tyngden i kompet, samt byttet ut gitaristen på høyre flanke.

    Terningkast 4.
    Da sitter du med omtrendt samme inntrykk som jeg gjorde!
    En fortsatt ufattelig "deilig" stemme på Mr Plant men savne etter de andre gutta i Zeppelin var der under hele konserten!
    Ha en fortsatt strålende sommer Hr Power :)

    PS! Hadde vært kanon... om du også tok turen til Warsawa messa i år!
    Vurderer du og ta turen?



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.578
    Sted
    Skien
    Flott reisebrev ;)
    Hvilke inntrykk sitter du igjen med etter å ha hørt på Audio Note da?
    Er ikke så veldig glad i å utrykke meg på nett over utstyr jeg kun har hørt i korte perioder i ukjente rom men har nå hørt komplett Audio Note oppsett i 3 forskjellige rom på forholdsvis kort tid så litt inntrykk har jeg fått. For å starte med det jeg liker best så er det mellomtonen! På de 3 litt forskjellige oppsettene jeg har hørt så har mellomtonen vært noe av det beste jeg noen gang hørt!! Selv på det "rimeligste" oppsettet så var det så tårene trillet når jeg hørte piano og stemmer! Fyldig/naturliget/utklinging osv..... mellomtonen er etter mine ører helt i "verdens" klasse! Der gjør et komplett Audio Note system noe som svært få andre gjør ut av det jeg har hørt (å jeg har hørt mye) Diskanten liker jeg også godt, kjenner den litt igjen i mine egne Sonus Faber og resten av utstyret jeg har den stikker seg ikke ut og kan med første lytting virke som man mangler litt luftighet og "sprut" men det gjør man ikke, den er som "fløte" og smyger innpå deg og detaljene er der i bøttevis når man sitter og lytter. Spilte alt fra Tool til Jazz og klassisk når jeg satt i Danmark og ingen ting ble "slitsomt" å lytte til uansett kvalitet på innspilling så her gir jeg virkelig kredit til Audio Note :) Savnet jeg noe? Ja det gjorde jeg! med tanke på musikken jeg spiller som er veldig variert så ville jeg hatt noe mer bass og noe større lydbildet og mer dynamikk! Jeg er helt avhengig av en dynamisk mellom bass med tanke på musikken jeg spiller. Bassen bør jeg også føle kommer forholdsvis dypt, dette er etter mine ører noe jeg savnet litt på Audio Note. Kan godt forstå att Audio Note har en så stor tillhengerskare som de har da de presenterer lyd/musikk på en strålene og behagelig måte som er lett å like.
    Totalt sett så liker jeg jeg Audio Note godt ut ifra det jeg har hørt men sitter litt igjen med "ja takk til dac/vinylrigg/ cd spiller"men er noe mer usikker på høyttalerene med tanke på dynamikk og bass for å matche musikken jeg hører mye på. Prismessig synes jeg det dyreste systemet jeg hørte ikke henger helt på greip!(godt over 4 Millioner) men går man litt ned i hiarkie til Audio Note så koster det mye mindre og det lille jeg har hørte så bevarer man det meste lydmessig etter mine ører. Har fått med meg att stereofil fremover nå skal selge Audio Note så da blir det sikkert mulighet til og bli ytterligere kjent med de flotte produktene.

    Ellersmessig så sitter jeg nå og lytter på Helge Lien Trio med en liten "knert" som fukter min gane! samtidig som jeg har hele 3,5 uker igjen av ferien :)

    Spurte min kjære om hun ville støtte opp sin mann og ta seg en tatovering av verdens beste gruppe!
    Men det vil hun vist ikke.
    Makan !


    66411098_2756797607683169_5193616690755141632_n.jpg



    Ha en strålende sommer :)


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Bare og stålsette seg Power`n :)
    Den mannen kan fortsatt synge!
    Led Zeppelin er for meg en av de virkelig store. Håper han drar til med mange låter fra den tiden på konserten for deg, det svingte bra selv om jeg selvfølgelig skulle ønske og hatt Jimmy Page på plass.
    Tror det også faktisk bare er Beatles og Abba som tilsammen har solgt mer plater totalt enn Led Zeppelin.


    Mvh: Espen L
    Robert Plant kan utvilsomt fremdeles synge, og humor har han også.
    Jeg fant låtene Carry Fire, Mountain Song og Ramble On å sitte best.
    Da gynget det skikkelig i festningsverket over Halden.
    En konsert på det jevne, dog sabla hyggelig å se herr Plant i levende live selv om man så gjerne skulle hatt Led Zeppelin i fri utfoldelse på scenen.
    Dog ville jeg hatt Jason Bonham på slagverk for å få den nødvendige tyngden i kompet, samt byttet ut gitaristen på høyre flanke.

    Terningkast 4.
    Da sitter du med omtrendt samme inntrykk som jeg gjorde!
    En fortsatt ufattelig "deilig" stemme på Mr Plant men savne etter de andre gutta i Zeppelin var der under hele konserten!
    Ha en fortsatt strålende sommer Hr Power :)

    PS! Hadde vært kanon... om du også tok turen til Warsawa messa i år!
    Vurderer du og ta turen?



    Mvh: Espen L
    Hei Espen

    Tur til Warzawa hadde gjort seg, men jeg sliter litt med at 2 andre ting står på investeringslisten før dette.
    Nytt brukt kamerahus (Nikon D810) eller platevasker (JAS)? Det første er jo en mangeårig interesse, og det andre er vel å anse som en nødvendighet. Man kan vist nok ikke få i pose og smekk :(
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn