@ Townes. Radio Birdman ga aldri ut så mange skiver opprinnelig, men utrolig hvor stor bunken har blitt med åra. Har aldri "samlet", bare kjøpt det som har kommet meg forbi. Målet er ikke på noen måte å fremstå som eksentrisk, elitisk, smal eller noe i den retning. Obskuritet eller samleverdi har ingen hensikt eller mål, jeg samler plater primært for innholdet ikke pengeverdien. Det jeg kommer innom er skiver som spilles mye her i heimen, mange er utgivelser og band jeg har levd lenge med. Bruksgjenstander som taes vare på etter beste evne.
@ Lyngen. Forventer ikke at alt skal falle i like god smak. Noen lydpurister vil kanskje si at alt er søppel, mens andre ikke. Moro at medforumister blir gjort oppmerksom på plater som faller i smak. Mye er reutgitt nytt på vinyl, CDer finnes stort sett, mens hva som evt. finnes på legale streamingtjenester som Wimp og Spotify nok er ymse.
En kompis som er langt mer autistisk, sær, smal og bred når det gjelder musikk enn meg, kjøpte originalpressing med Dead Boys (m/inserts og promobilder) for en god slump penger på eBay for noen uker siden. Han var helt over seg over ikke å ha hørt den i sin helhet før nå. Som oftest er det han som belærer meg og ikke omvendt.
Rett etter jeg startet opp tråden tok jeg en liten skanning i eget hode. Hjælp, 101 skiver er mye, men etter en drøy halvtime hadde jeg fra hodet kladdet ned over 100 band jeg godt kan tenke meg å komme innom. :