Eros´101 skiver å høre før du dauer.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
hvis du fortsetter på denne måten, eros, så kan jeg jo bare dø. Jeg har jo hørt (og eier) alle platene du har nevnt så langt ;)

edit: men jeg må jo holde ut i 1980 dager til for å få visshet ;D stå på!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.584
Torget vurderinger
24
Da er stillingen så langt Sluket = 0, EROS = 100 i Slukets prosentuelle betraktninger "Never fuckin' heard it"

Matcher vi som dette videre så blir jeg i hvert fall 8.080 innlegg gammel (i tillegg til reel alder ved trådens start FØR presentasjon av første plate) dersom EROS holder seg på den smale sti og vanner ut hvert "plateslipp" rikelig og holder snitt på 80 innlegg pr. plate.. Puhhh..

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg tror ikke det er meningen at vi alle skal dø etter at Eros er ferdig.
Eller...?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.584
Torget vurderinger
24
Kom akkurat på en slags perpetuum mobile for egen alder; bare å poste hundrevis av innlegg mellom hvert EROS "plateslipp"..!!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.584
Torget vurderinger
24
@BT: De rottene der ser egentlig mer skrekkslagne ut enn fryktinngytende og sultne!!!

Fullt forståelig med tanke på "menyen" :eek: :eek:

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
ErosLoveking skrev:
Linken til Stooges er tydelig, navnet stammer fra en tekstlinje i nevnte bands låt "1970", musikalskt er det heller ikke så fjernt unna.
:) Hørte faktisk gjennom The Essential Radio Birdman (1974-78) igår... og som ofte før slo det meg at den musikalske påvirkningen fra Blue Oyster Cult er minst like stor hos Birdman som den populære Stooges/MC5 link'en. Platetittelen "Radios Appear" er jo tatt fra B.O.C. klassikeren "Dominance & Submission", og i tillegg til omslaget er vel det noe av grunnen til at jeg plukket opp denne en gang i tiden (...en annen grunn er at Exploding White Mice gjorde en cover av "Do The Pop" (tror jeg?) på "A Nest Of Vipers", som jeg da allerede hadde).

mvh (e)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det er jeg helt enig i espege. Forøvrig er det ikke så ofte å se et band som Exploding White Mice nevnt på HFS. ;)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Gode greier!

Foreløpig har eg jaggu meg 2/2. Rett nok har eg berre UK utgava, så har kanskje en jobb å gjere her. Har Radios appear og den Essential samlinga på 2xLP på sub pop. Venter alleredet spent på tredje album ut. Har en følelse av at dette kommer til å bli en knalltråd, og sikkert også nokså dyrt etterkvert ;)

edit: Fytti hælvette så mange skrivefeil eg klarte å få til på tre linjer. Minst mange av de er vekke nå ::)

U

utgatt60135

Gjest
Plate nummer to var sterkere saker ja :D. Ikke lenge siden jeg oppdaget Radio Birdman faktisk, men kjøpte den sporenstreks!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
@ Townes. Radio Birdman ga aldri ut så mange skiver opprinnelig, men utrolig hvor stor bunken har blitt med åra. Har aldri "samlet", bare kjøpt det som har kommet meg forbi. Målet er ikke på noen måte å fremstå som eksentrisk, elitisk, smal eller noe i den retning. Obskuritet eller samleverdi har ingen hensikt eller mål, jeg samler plater primært for innholdet ikke pengeverdien. Det jeg kommer innom er skiver som spilles mye her i heimen, mange er utgivelser og band jeg har levd lenge med. Bruksgjenstander som taes vare på etter beste evne.

@ Lyngen. Forventer ikke at alt skal falle i like god smak. Noen lydpurister vil kanskje si at alt er søppel, mens andre ikke. Moro at medforumister blir gjort oppmerksom på plater som faller i smak. Mye er reutgitt nytt på vinyl, CDer finnes stort sett, mens hva som evt. finnes på legale streamingtjenester som Wimp og Spotify nok er ymse.
En kompis som er langt mer autistisk, sær, smal og bred når det gjelder musikk enn meg, kjøpte originalpressing med Dead Boys (m/inserts og promobilder) for en god slump penger på eBay for noen uker siden. Han var helt over seg over ikke å ha hørt den i sin helhet før nå. Som oftest er det han som belærer meg og ikke omvendt. :D

Rett etter jeg startet opp tråden tok jeg en liten skanning i eget hode. Hjælp, 101 skiver er mye, men etter en drøy halvtime hadde jeg fra hodet kladdet ned over 100 band jeg godt kan tenke meg å komme innom. ::)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
@ Townes. Radio Birdman ga aldri ut så mange skiver opprinnelig, men utrolig hvor stor bunken har blitt med åra. Har aldri "samlet", bare kjøpt det som har kommet meg forbi. Målet er ikke på noen måte å fremstå som eksentrisk, elitisk, smal eller noe i den retning. Obskuritet eller samleverdi har ingen hensikt eller mål, jeg samler plater primært for innholdet ikke pengeverdien. Det jeg kommer innom er skiver som spilles mye her i heimen, mange er utgivelser og band jeg har levd lenge med. Bruksgjenstander som taes vare på etter beste evne.
Såklart! Med at tråden kunne bli "dyr" tenkte eg først og fremst på at det trolig vil dukke opp ukjente ting som kommer til å falle i smak, og som dermed fort kan bli kjøpt inn :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.584
Torget vurderinger
24
Bra vi ikke maser!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.050
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Nå har vi holdt på i noen måneder og vi har fått to skiver. Med dette tempoet kommer vi til å bli udødelige alle sammen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Kanskje Eros benyttet det binære tallsystemet i tittelen.

Det finnes som kjent 10 typer mennesker. De som forstår det binære tallystemt og de som ikke gjør det.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
72.854
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
Jippi!

Vi er i gang, og et utsøkt album å starte med.
Ser fram til fortsettelsen. Kjapt regnet er vi vel ferdige ca medio juni? :p
NEPPE JUNI! (nå er det snart juni)
Synes "Records to Die for" kommer for sjelden i Stereophile, men HER er det jamen lenge å vente!
Vanskelig å følge med fordi mange (slike som meg) har så mye usakelig å melde på den laaange tida som går mellom hvert slipp.

Vedlegg

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
ErosLoveking skrev:
#1 Dead Boys - "Young Loud and Snotty" (Sire 1977)
Litt trivia:

Hørte "Sonic Reducer" for første gang på lenge her om dagen, og fikk fornemmelsen av å ha hørt introen som sample på en eller annen Beastie Boys låt...
Fant ut – etter et lite arkivsøk – at gitarriffet går som loop gjennom hele "An Open Letter to NYC" fra "To the 5 Boroughs" (2004). Fett!

mvh e

Topp Bunn