Erlands vei mot HD-basert lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Jeg ripper Apple Lossless. Skal få opp all abum-info inkl bilder, men pga omsortering har jeg ikke fått lagt album-art inn i respektiv folder ennå.

Musikken blir automatisk sortert slik at jeg kan søke på artist, album, sang, genre, komponist osv....

Denne informasjonen legges til via iTunes når jeg bruker dette programmet er online når det rippes.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Var nylig innom Soundgarden i Bodø å snakket litt med dem andre SB Duet og Sonos (de selger begge). Cullen Sonosen ble nevnt, og de kan levere den til de som ønsker, og som samtidig ønsker å slippe jobben med fortolling osv. Std Sonos 90 kom vel på ca 3500,- mens cullen utgaven ble anslått til å bli mellom(!) 6-10k... Han påsto imidlertid at de tok 0,- i fortjeneste på den.. Gjorde det kun for gjøre det lettvint for sonos brukere...

Uansett.. og gjenntar meg selv, gleder med til å lese dine erfaringer.. Planerlegger selv å konvertere til FLAC-musikk-avspiller...
    PS: kjenner du noen som har en std sonos 90, for å evt samenlikne den med cullen utgaven?...

mvh Kai

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    kaap skrev:
    Var nylig innom Soundgarden i Bodø å snakket litt med dem andre SB Duet og Sonos (de selger begge). Cullen Sonosen ble nevnt, og de kan levere den til de som ønsker, og som samtidig ønsker å slippe jobben med fortolling osv. Std Sonos 90 kom vel på ca 3500,- mens cullen utgaven ble anslått til å bli mellom(!) 6-10k... Han påsto imidlertid at de tok 0,- i fortjeneste på den.. Gjorde det kun for gjøre det lettvint for sonos brukere...

Uansett.. og gjenntar meg selv, gleder med til å lese dine erfaringer.. Planerlegger selv å konvertere til FLAC-musikk-avspiller...
    PS: kjenner du noen som har en std sonos 90, for å evt samenlikne den med cullen utgaven?...

mvh Kai
    Kjenner en som har en zp80, men har ikke noen intensjoner om å springe av gårde for noen "shootout" med det føste.
    Det er vel først når man får på plass en oppegående DAC at man merker den helt store gevinsten av den opgraderte klokka osv?
    Men.....når det er sagt så virker det jeg hører akkurat nå, veldig lovende.

Det stemmer nok omtrent det Soundgarden sier. Jeg betalte ca kr 5800,- inkl frakt ($ 847) til Cullen + mva og gebyr til Posten i Norge.

Dolby

Medlem
    Ble medlem
    12.04.2002
    Antall liker
    0
    Hei Erland! Har byttet ut cd,pre-amp og tuner til Acoustic Reality eAR Media 4, et Linux-basert Mediasenter i to-kanalsversjon med AKM balanserte DAC'er. Streamer radio, sinnsykt masse kanaler i alle genre, ripper cd automatisk i lossless til HD osv, låter faktisk veldig bra. Billig er det også. Sjekk http://www.arhifi.com/shop/default.asp under Media Centers.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn