Erfaringer med Primare i22?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Nå er det sommerkampanje hos Soundgarden,Primare I 22 m/dac selges for ti tusen.Hegel'en er nede i sju.

mvh. s,

Edit : det var visst nevnt litt lenger oppe i tråden.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
For smått til Viennaene det her er snakk om- med eller uten gode priser..

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Er jo klar over at det ikke er det samme som en Bladelius, men den har dac innebygget, og anlegget brukes i dag 95% til film/TV. Spørsmålet er jo hva man kan leve med, hvis jeg etter å ha hørt den føler at det er bra nok, så blir det fort et bytte. Det er jo som sagt gøy å prøve litt nye ting, og det åpner jo for nye oppgraderinger i fremtiden.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Jo, det er sant, men hvorfor skal du betale 10 når du kan betale 2,5 for ny dac, som kan gjemmes, og derigjennom ikke tenkes på uansett??? Og beholde den overlegne kapasiteten Bladelius har? Det blir bare e reinspikka monetært og følelsesmessig tap av det- jeg har prøvd sjøl..

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jo, det er sant, men hvorfor skal du betale 10 når du kan betale 2,5 for ny dac, som kan gjemmes, og derigjennom ikke tenkes på uansett Og beholde den overlegne kapasiteten Bladelius har? Det blir bare e reinspikka monetært og følelsesmessig tap av det- jeg har prøvd sjøl..
Vel, for det første skal jo Bladeliusen selges, ligger en ute til 13k. Har en brukt I22 på hånden til 8k, så det er 5000 i lomma. Dessuten er jeg opptatt av brukervennlighet, og en dac må ha flere innganger og fjernkontroll som lar seg styre av en Logitech universal. Hegel HD11 gjør ikke det, så det blir fort 5 k i utlegg, istedet for 5 k i lomma. Så at det blir et monetært tap, er jeg ikke enig.

Og plutselig dukker det opp en Bladelius Novitas og hvem vet...

Veien er målet, av og til...

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Den som får henda på Thor II veit nok både hva han vil ha, og ikke minst hva den er verd..drøyt å forlange 13 for en IIer, spør du meg- du får nok max 10..det er den verd.

tommbjo

Medlem
Ble medlem
17.09.2014
Antall liker
0
Sted
Fredrikstad
Hei. Har selv en PRIMARE i22 DAC koblet til et par KEF XQ 40 å en mac mini via USB. Å lyden jeg får på lave volumer er fantastisk, selvfølgelig da også på høy volum. Ta med deg et par Kari Bremnes CD:er gjerne SACD til butikken for å prøvelytte. Du kommer til å bli overrasket. Jeg er i hvertfall meget fornøyd, da jeg som regel sitter på netter å lytter i Leilighet. Dynamikken er fenomenal! Ser også at Soundgarden faktisk selger i22 DAC billigere nå i sommer enn den uten DAC.

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg endte opp med å selge Thor II, og via en surroundreceiver, som forøvrig gir bedre bass på film og TV, endte jeg opp med en Bladelius Tyr II Novitas, altså med DAC. Denne lar seg styre av Samsung Smart Control, så den fungerer veldig bra i TV-anlegget. Brukes dog ikke så mye, og jeg kunne nok ha levd fint med en I22 DAC, som jeg har sett brukt under 6000. Noen som vet om denne også kan læres til å bli styrt av en Samsung Smart Control? brukervennlighet er alfa og omega i dag, så det er et må-krav.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Har hadt selv primare i 22 dac en stund nå, og må si dette er den beste integrerte forsterkeren jeg har hadt, jeg bruker den på klipsch rp-260f og den driver di uten problemer. Det som overrasker meg er vor strøm sterk den er, ved lave volumer er det jaggu liv høyttalerene. Når du nærmer deg rundt si 25-30 tallet begynner virkelig ting og skje, primare er virkelig oppløst i lyden og veldig detaljert, bassen er stram og fin og spiller dypt der den skal. Merker også at forsterkeren er rask den får med seg detaljer og gjør hele musikken verdt og høre på, når jeg mener rask er at den ikke henger igjen på bassen og diverse andre toner som billigere forsterkere kan gjøre. Og jeg liker også den har by pass funksjon for hjemmekino der du kan bruke den som effektforsterker tommelen opp der :) Primare i 22 dac er verdt pengene det skal være sikkert.

Imagine

andersio

Medlem
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
1
Vurderer samne oppsett som deg og evt bygge ut med surround senere. I22 og 260f høres ut som en flott kombo.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Vurderer samne oppsett som deg og evt bygge ut med surround senere. I22 og 260f høres ut som en flott kombo.
Ja kan godt anbefale dette settet du får utrolig mye for pengene , lydmessig er dette det beste settet jeg har hadt i hus og det lønner seg og bruke tid på plassering :)

Imagine

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Etter mine erfaringer og jeg har hørt og hatt mange integrerte forsterkere i prisklassen, så er Primare I22/dac tidenes beste kjøp. Bare som ren integrert forsterker har jeg ikke hørt bedre i 10000kr klassen, så når versjonen med den glimrende innebygde dacen selges hos Soundgarden.no for 7995kr blir dette en innertier av en no brainer. Sammenlignet med Hegel H80 så vil jeg si Primaren leverer mer detaljer, fremstår mer musiklask og er noe kraftigere, så den matcher krevende høyttalere bedre.
Primare I22 DAC integrert forsterker - Titan - Forsterker - Stereo

tommbjo

Medlem
Ble medlem
17.09.2014
Antall liker
0
Sted
Fredrikstad
Hei. Bor selv i leilighet. Kjører min i22 DAC sammen med et par KEF xq40. Å dynamikk har jeg nok av på lav volum. Meget fornøyd med denne ensemblen. Lykke til. :)

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Da får jeg vel være en slags motpol her da.

Jeg har også eid i22, men sammenlignet med Abrahamsen v2 som jeg også hadde på den tiden opplevde jeg i22 som litt tilbakelent og kjedelig.
Oppløst ja, spiller fint ja, men manglet endel sprut og engasjement sammenlignet med v2.

Jeg brukte Klipsch RF-62 på begge forsterkerne og Abrahamsen var uten tvil best match IMHO.

Topp Bunn