Erfaringer med Ortofon m2 Bronze?

kopperud

Medlem
Ble medlem
13.08.2014
Antall liker
8
Sted
Oslo
God dag, Per dags dato har jeg en PRO-JECT RPM 1.3 platespiller med ortofon m2 Red.
Jeg vurderer sterkt og oppgradere til en m2 Bronze, men jeg har ikke all verdens med penger (derfor er Black ikke serlig aktuell) og lurer derfor på
om Bronze er verdt pengene, spesielt siden jeg ikke har den beste platespilleren på markedet.

Hvor stor er forskjellen lydmessig?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Hei,
Jeg brukte M2 Bronze før (har den fortsatt som reserve), men jeg har ikke sammenlignet den med andre Ortofon. Tør jeg tippe at lydforskjellen ikke er enorm stor? Bronze er kanskje litt "varmere" i lyden, og gir et litt "fyldigere" lydbilde.

Hvis du er ute etter store forskjeller kan du kanskje prøve et annet PU merke. Hvert merke har sikkert litt forskjellig klang, også i de prisklassene det her er snakk om.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Antall liker
1.563
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Jeg har testet 2M Bronze i eget oppsett, og den låt meget bra må jeg si. Dynamisk, klar og fin mellomtone og skikkelig bass. Jeg har litt erfaring med Ortofon, siden jeg eide en Ortofon Rondo Red MC for kort tid siden. Slik jeg har skjønt det fra andre omtaler, er 2M Blue litt bedre enn 2M Red. Men 2M Bronze og Black er i en annen klasse enn Red og Blue. Man kan bytte nål fra Red til Blue i samme shell, men ikke til Bronze. Men fra Bronze kan du gå opp til Black med samme shell (altså du bytter kun nålehuset/ den fargede delen på pickup.

Tipper det er temmelig stor forskjell mellom 2M Red og 2M Bronze, ja!

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
God dag, Per dags dato har jeg en PRO-JECT RPM 1.3 platespiller med ortofon m2 Red.
Jeg vurderer sterkt og oppgradere til en m2 Bronze, men jeg har ikke all verdens med penger (derfor er Black ikke serlig aktuell) og lurer derfor på
om Bronze er verdt pengene, spesielt siden jeg ikke har den beste platespilleren på markedet.

Hvor stor er forskjellen lydmessig?
Hei!For det første.Du har en meget habil platespiller for lite penger.Du vil få en vesentlig mer musikalsk kombo med M2 Bronze.
Jeg hadde en 1.3 med en VandenHul MC10 og den spilte godt.Du skal ikke ha bekymringer over den billige platespiller.
Det er på de fleste punkter pick-up er det viktigste.
Mvh Kenneth

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Antall liker
1.563
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Det gjorde jeg, for i samme omtale sammenlignet han Ortofon Rondo Red og Denon DL-103R:)

Topp Bunn