Erfaringer med Music on vinyl?

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Er det noen som har erfaringer med pressingene til Music on vinyl? Jeg har blitt litt skeptisk til slike "nye" labels som skryter av høykvalitets 180 grams pressinger etter å ha kjøpt noen fullstendig ubrukelige utgivelser på Back on black. Noe av det jeg har kjøpt låter for så vidt greit, men spesielt et par Van der Graaf Generator-pressinger låter så jævlig at jeg rett og slett ikke klarer å spille dem. Med slike utgivelser burde de heller kalt seg Crap on black, og jeg kjøper ikke noe fra denne labelen lenger. Er utgivelsene til Music on vinyl like variable?

Mvh
Sveinung

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
De platene jeg har fra MOV holder helt fortreffelig kvalitet.

Jeg deler til en viss grad din oppfatning av Back On Black.

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Antall liker
366
Torget vurderinger
22
Hei,

Back on black er virkelig ille, det er det ingen tvil om. Jeg kjøpte masse represser av dem før jeg nådde opplysningstiden.

Music on Vinyl har jeg mye bedre erfaring med, men det kan sikkert variere mellom pressene. Jeg synes i hvert fall at Dream Theater - Images and Words og Awake spiller svært bra i mitt oppsett. En kompis har f.eks Alice in Chains - Dirt som også skal være bra.

Ser på discogs at de får endel pepper i kommentarfeltet: https://www.discogs.com/label/169635-Music-On-Vinyl?layout=sm&genre=All&limit=500&page=2

En skriver at de kun bruker digitale filer som master: "[FONT=&quot]is every special snowflake-audiphile-dude-guy here aware that they only use digital files on their pressing? oh good :)"

[/FONT]
En som skriver at fabrikken de bruker Record Industry, er en "vestlig utgave" av GZ. Her er link til discogs-siden til fabrikken: https://www.discogs.com/label/267164-Record-Industry

Jeg har altså ikke noen fasit her, men ting kan tyde på at kvaliteten varierer.

mvh
borglein

Goggen8

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2014
Antall liker
1.155
Sted
Oslo
Stort sett bra kvalitet på MoV, synes jeg. Mer variert med BoB (OBS! lett å blande med Back To Black som er litt bedre). 4 Men With Beards holder jeg meg langt unna. Get Back kjøper jeg heller ikke.

Sist redigert:

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
11
Litt blandede erfaringer med MOV her. Synes noen utgivelser virker litt tamme, sammenlignet med originalen.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.801
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Kun positive erfaringer med MOV mange ex her. ett ex Clash "Safe european home" meget tynn svak org press på MOV har dom klart og ryddet opp i dette og fått til fyldighet og trøkk i lyden så som denne plata skall låte imo:)

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Takk for nyttige svar. Det var Dirt med Alice in Chains jeg spesifikt gikk og lurte på. Jeg har nok blandet Back on Black og Back to Black ser jeg, her fikk jeg en aha-opplevelse. Jeg har utgivelser fra begge disse, og når jeg tenker etter så er det ganske klart at Back to Black er bedre.

Jeg har sett en del negativt om 4 men with beards, så dem holder jeg meg unna. Jeg har en utgivelse fra dette selskapet: Richard & Linda Thompson - Shoot out the lights. Jeg kjøpte den fordi den skulle ha svært god lyd. Det har den faktisk, så den må være et unntak.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
38.273
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
haha, var akkurat ute og hentet bla. disse

20161014_104549666_iOS.jpg

så jeg holder meg altså heller ikke unna MoV, selv om ikke alt derifra er perfekt. Da tenker jeg på pressekvaliteten. Stort sett bra.

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Antall liker
11.122
Sted
Skogkanten
Torget vurderinger
19
Dette står det på MOV sine hjemmesider om bruk av masters:

"We use the best audio available to cut our records. We receive and use different kinds of masters: analogue tapes, original metal parts, lacquers cut from analogue tapes and high res digital files 192/96khz/24 bit. Music On Vinyl does not use CD's as masters."

Min erfaring er at kvaliteten stort sett er bra.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.536
Torget vurderinger
1
Stort sett bra kvalitet på MoV, synes jeg. Mer variert med BoB (OBS! lett å blande med Back To Black som er litt bedre). 4 Men With Beards holder jeg meg langt unna. Get Back kjøper jeg heller ikke.
4MWB's Miles davis plater er fantastiske. Har imidlertid noen Fairportplater fra samme selskap som kan brukes som freesbie.....

Når det gjelder MOV er kvaliteten bra til fortreffelig - det synes å være en positiv trend på utgivelsene derfora. Vil spesielt trekke fram de nye Soft Machine utgivelsene. Det er helt utrolig hva de har fått til på disse. Særlig Soft Machine 3, som i alle utgaver jeg har hørt (CD + LP), er helt i tåkeheimen lydmessig. Ikke så på de nye vinylutgivelsene fra MOV. Dessuten er pressingene deres veldig bra og støyfrie.

Topp Bunn