Erfaringer med FAT LMC? MÅ LESES

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har standard LMC kabel nå... men hadde jeg hatt råd (er fattig student), skulle jeg kjøpt FAT LMC av deg janhella ! Men men... får bare vente til jeg kommer ut i arbeid og neste store DIY kabel "oppdages" :)

mvh
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
det at enkelte hisser seg opp over denne teksten, er i disse tilfellene egenkonstruerte fremstillinger av meg som selger, som faktisk ikke har noen rot i virkeligheten.
Bare så det ikke oppstår noen ny misforståelse her, så har jeg overhodet ikke hisset meg opp over denne saken :). Folk som gidder å la slike bagateller forsure hverdagen må rett og slett ha for mye fritid. Jeg har heller ikke noe imot Janhella som selger. Lykke til videre :).

Mvh. Frank
 

yell

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2003
Innlegg
88
Antall liker
0
Fikk mine Fat LMC i oppkrav på posten, av en hyggelig kar her på forumet. 10 meter = 650.- inkl oppkrav. Takker for handelen, selv om det er ca et år siden....



-Y
 

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Innlegg
80
Antall liker
4
Utrolig hvor høy reklameverdi denne tråden må ha for LMC da.. ::)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Fikk mine Fat LMC i oppkrav på posten, av en hyggelig kar her på forumet. 10 meter = 650.- inkl oppkrav. Takker for handelen, selv om det er ca et år siden....
-Y
Det hørtes ut som en hyggelig handel ja :) (hyggelige handler med hyggelige folk gjør hifi ekstra morro)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hvor mange har trukket denne kabelen med sorte-strømper? Isåfall, brukere dere krympekabel på endene?

mvh Kai
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
det kommer an på hvilken type kontakt du bruker. dersom det er furutech eks. fi-25 / fi-e35, så blir det så trangt med krympekabel at du ikke får inn den løse låsekilen i kontakthuset som skal låse av kabelen. uten krympekabel går det greit.
litt tape holder krympekabelen på plass under monteringen.

jakr
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg er interessert i å kjøpe FAT LMC, men min monteringskompetanse og manglende DIY erfaring gjør vel bare at det blir liggende en del løpemeter og noen Furutech kontakter slengende umontert hjemme. Er det noen som kan hjelpe til med montering mot litt vederlag tro??
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.287
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
siden det var meg som fant og offentliggjorde den opprinnelige LMC kabelen som et DIY tips synes jeg det er leit at det blir gjenstand for en "bransjediskusjon"
meningen var at dette var noe alle skulle ha mulighet til å snekre for en billig penge.
ble selv lei av den stadig eskalerende prisingen av eksotiske snake-oil kabler.
LMC ga de alle et skikkelig "løp for pengene"
om denne har gått ut fra RS sortiment er det bare å søke en annen produsent med tilsvarende spek. for å unngå å falle i hendene på de som utnytter situasjonen,enten det gjelder FAT (som jeg ikke gikk ut med,selv om det er samme bare i annet kvadrat) eller std.
det er faktisk HELT frivillig å betale dustepriser for en vare
IMO
MVH

LMC
 
L

larsmartin

Gjest
Hei!
Ser innlegget er gammelt.
Har du fortsatt samme oppfattelse?


Edit:

Da det er stor lydforskjell mellom dem, selv om oppbygningen er identisk bortsett fra tykkelsen på lederene.
FAT 4mm ledere + 6mm jord
Vanlig 2,5mm ledere + 4mm jord
Har begge to, og har prøvd dem i flere oppsett. Det å si at det er stor forskjell på disse to er ikke riktig. Er jo ikke 25A strømmengder vi snakker om her....

De er meget gode begge to i forhold til andre produsenter, men hverken jeg eller andre hører forskjell på disse to mot hverandre. Og ja, de har furutech kontakter. ;)

Mvh
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hei!
Ser innlegget er gammelt.
Har du fortsatt samme oppfattelse?


Edit:

Da det er stor lydforskjell mellom dem, selv om oppbygningen er identisk bortsett fra tykkelsen på lederene.
FAT 4mm ledere + 6mm jord
Vanlig 2,5mm ledere + 4mm jord
Har begge to, og har prøvd dem i flere oppsett. Det å si at det er stor forskjell på disse to er ikke riktig. Er jo ikke 25A strømmengder vi snakker om her....

De er meget gode begge to i forhold til andre produsenter, men hverken jeg eller andre hører forskjell på disse to mot hverandre. Og ja, de har furutech kontakter. ;)

Mvh
Medlemmet du siterer/spør var sist aktiv for syv år siden. ;)

Jeg har selv fremdeles noen "LMC"-kabler i bruk, og de gir strøm til apparatene like godt som alle andre strømkabler jeg har prøvd. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.521
Antall liker
4.303
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
16
Jeg har flere FAT-LMC- kabler. Har brukt de i lang tid og er meget fornøyd. Har 1 LMC-kabel også, men kan ikke si at det er stor forskjell på de 2 typene. Har Furutech-kontakter på alle sammen.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.018
Antall liker
2.108
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Min erfaring er at disse kablene er bedre enn andre strømkabler. Spesielt standardkabler. Har Wireworld strømkabler. Gjør en god jobb. LMC egner seg bedre på rørpowerampene. Vesentlig mindre støy.
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Min erfaring er at disse kablene er bedre enn andre strømkabler. Spesielt standardkabler. Har Wireworld strømkabler. Gjør en god jobb. LMC egner seg bedre på rørpowerampene. Vesentlig mindre støy.
Vi har forskjellige erfaringer. Min LMC-kabel var så stiv at den nesten ble uhåndterbar (les: upraktisk).
 
Topp Bunn