Erfaringer med Conrad Johnson MV60SE?

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Topic sier vel egentlig det meste. Hvordan er erfaringene med dette 6550-baserte rørtrinnet?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Vel, spør du meg, er det et av de mest musikalske,vellydende og betalbare sluttrinn jeg har hørt. Passer nok fantastisk fint til preampen din.
Mener å huske at både Stereophile og TAS var nærmest ekstatiske de det kom også.Dessuten er det bygget som en stridsvogn og burde by på maaaange år med musikalsk nytelse og problemfri bruk.

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
En av de tingene jeg er mest nysgjerrig på er kontrollen helt i bunn. Jeg har tidligere hatt Rogue Stereo 90, og den klarte seg med bravur. Fyldig, men stram og veldefinert. Copland, både CTA 505 og CTA 405 (integrert) "slapp opp" litt mer og der ble bassen litt i overkant fet. Hvor vil MV60SE "legge seg" i dette aspektet?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg vil tro du er mye nærmere Rogue enn Copland, for å si det sånn. De gangene jeg har hørt 60 SE, har bassen vært både stram, impulsvillig og nyanserik.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.843
Torget vurderinger
4
Jag hadde ikke tvilt to flate sekunder!
Hvorfor...it just sounds right! ;D

jre

Fersking
Ble medlem
12.12.2006
Antall liker
0
Har mv60se selv og er svært fornøyd. Etter å ha hørt premier 11a ble jeg fengslet av cj lyden. Da det kom en mv60se på bruktbørsen slo jeg til og har ikke angret et sekund. Den har den berømte x-faktoren som er så vanskelig å beskrive og som gjør lyttestundene til en fornøyelse :). I motsetning til andre forsterkerkombinasjoner jeg har testet har ikke denne noen svakheter. Du kan helt sikkert finne forsterkere som gjør enkelte ting bedre, men ønsker du å fjerne deg fra "hifianalyse" er dette en billig utvei.

Se forøvrig impulse sine fornuftige ord ovenfor. Vil takke impulse for gode råd og matching av utstyr slik at jeg atter en gang kan kun konsentrere meg om musikk og cd kjøp :). Noe som jo må være målet for denne hobbyen.

mvh
jre

Topp Bunn