Erfaringer med BW 803D og 803S

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Hei. Er det noen her som har eid\hørt en del på noen av disse og kan komme med anbefalinger?

Er 803s såpass mye dårligere enn modellen med diamant at det ikke er noe vits? Dimantutgaven koster en god del mer, og hvordan vil det eventuelt låte med Jeff Rowland pluss en Lyngdorf SDA2175?
 

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Ingen som har noe erfaring med noen av disse?
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Har kun hørt 803D på en messe en gang. Men da med masse bråk og veldig lite representativ akustikk i lokalet. Hørtes greit ut dog.

Mvh
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
torhaavard skrev:
Hei. Er det noen her som har eid\hørt en del på noen av disse og kan komme med anbefalinger?

Er 803s såpass mye dårligere enn modellen med diamant at det ikke er noe vits? Dimantutgaven koster en god del mer, og hvordan vil det eventuelt låte med Jeff Rowland pluss en Lyngdorf SDA2175?
Du spør om sammenligning. Har ikke hørt D'en men har selv 803S. Er kjempefornøyd med disse. Krever bra elektronikk/strømsterk forsterker (Skikkelige Watt :D). Gjerne legge til bra kabler også. Da åpner lyden virkelig fint opp og har en bortimot sømløs overgang mellom elementene. Luftig og flott klang. Krisp og avslappet, oppløst diskant. Skikkelig bra punch i bassen om du har ok forsterker/signalkilde. Er det nye høyttalere, krever de lang innspilling før de åpner opp. Her er en tråd med synspunkter etter lyttekveld hos meg :D

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,14455.0.html

Ellers har jo Fidelity testet i alle fall 802D og 805D. Det er samme diskanten som i 803D

Mvh
Geir
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.336
Antall liker
376
Torget vurderinger
14
Hei

Har hatt 803s tidlegere i ein 8-9mnds periode og dei likte eg svært godt. Dei hadde ein meget potent bass og ein nydeleg detaljert mellomtone.
Parret den med Hegel H200 og det var ein dårleg match imo. Diskante blei for hard og stakk seg for mykje ut.

Da eg gikk over til rør (Cary SLI80 80w KT88) så mjukna diskanten og mellomtonen blei enda meir varm og musikalsk,men bassen falt sammen/mista følge/upresis o.s.v

Med rett match og godt med strøm så er detta ein kjempe høyttaler.

T A F
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.103
Antall liker
6.427
Jeg har hørt begge et par ganger på hifi-klubben. Du er opptatt av diamantdiskanten, men legg også merke til at 803D har et basselement mer enn 803S. 803D er utvilsomt en bedre høyttaler men om den er så mye bedre at den er verdt prisforskjellen må du nesten vurdere selv. Jeg vurderte det samme en gang i tiden, men da jeg fikk hørt Audio Physic Virgo III ble 803'ene ikke interessante lenger for min del. :-\
 

Hugo_B

Medlem
Ble medlem
15.08.2006
Innlegg
19
Antall liker
1
Vurderte også Audio Physic før det ble 803D. Synes 803D har mere dybde? i bassen i forhold til Audio Physic. I forhold til 803S (og 804S) så har 803D en "glattere" diskant. Har ikke hørt de med samme effektforsterker slik at vurderingen må nødvendigvis bli subjektiv. Har et relativt avslappet forhold til høytalerkabler, men det er en hvis forskjell mellom f.eks. MIT <-> Nordost og ovennevnte høytalere.

Hugo
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
torhaavard skrev:
Hei. Er det noen her som har eid\hørt en del på noen av disse og kan komme med anbefalinger?

Er 803s såpass mye dårligere enn modellen med diamant at det ikke er noe vits? Dimantutgaven koster en god del mer, og hvordan vil det eventuelt låte med Jeff Rowland pluss en Lyngdorf SDA2175?
Tror generelt at alle B&W er best. Dette ifølge et blad jeg ikke leser lenger................
 
M

marsboer

Gjest
D-diskanten er definitivt bedre enn S-diskanten. Om det er verdt det blir opp til deg. Selv synes jeg definitivt at D-diskanten er verdt den ekstra investeringen.
 

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
215
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hugo_B skrev:
Vurderte også Audio Physic før det ble 803D. Synes 803D har mere dybde? i bassen i forhold til Audio Physic. I forhold til 803S (og 804S) så har 803D en "glattere" diskant. Har ikke hørt de med samme effektforsterker slik at vurderingen må nødvendigvis bli subjektiv. Har et relativt avslappet forhold til høytalerkabler, men det er en hvis forskjell mellom f.eks. MIT <-> Nordost og ovennevnte høytalere.

Hugo
Virgo har jo kommet i ny utgave. Var det denne du hørte på?
 
O

OivindJ

Gjest
Diamanter er jo ei kvinnes beste venn. Må da være større sjanse for at en får ha den stående i stua? ;D
 
M

marsboer

Gjest
Dama spør fremdeles hvorfor det sitter to helsikes dyre diamanter i høytalerne mine i stedet for på hennes hånd..

Svaret mitt er alltid det samme:
Jammen, diamantene i høytalerne kan i hvertfall brukes til noe ;D
 

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Tar opp igjen denne litt gamle tråden. Jeg har nå så å si bestemt meg for 803D. 802D frister, men trangt budget, og 803D er godkjent, mens 802D ble slaktet av interiørsjefen, så blir det nok 803D. Ser også ut, i førsteomgang, at jeg går for lyngdorf 2200 med room perfect, så får vi se om det blir stor nok lommebok for en Krell, Ml eller Bryston seinere :)

Kommer forhåpentligvis med bilder innen en mån eller to :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.389
Torget vurderinger
13
Spennende, pøs på med bilder og inntrykk etterhvert.

MVH Johnny
 
O

omholt

Gjest
Har ikke hørt 803S, men har hørt 803D noen ganger. Mitt inntrykk er at 803D kan være vanskelig å få til og at man ofte må til med akustiske tiltak for å få den til å spille virkelig bra. Lyngdorfen vil nok derfor komme veldig godt til sin rett, men spørsmålet er om den klarer å kompensere bra nok til eventuelt de romproblemene som måtte oppstå. Jeg vil anbefale hjemlån før et kjøp av disse.

En høyttaler som er i tilsvarend prisklasse (eller faktisk en del billigere) og som ifølge folk er bedre enn denne er Pioneer S-1X.
http://www.pioneer.no/no/products/42/99/161/S-1EX-QL/index.html
 
Topp Bunn