Erfaring med NYSound

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Hei

Eg kjøpte ein Jungson cd-spelar på NYSound, men når spelaren var vel i hus varte det berre ei lita veke før den låste seg fullstendig. Spelaren vart returnert, dei skulle reparere og betale frakt. Spelaren vart send før jol, og eg fekk bekreftelse på at den var motteken. No har eg imidlertid ikkje høyrd meir, og får heller ikkje svar på mine henvendingar pr. e-mail. Har nokon liknande erfaringar med NYSound eller tips til korleis eg skal handsame saka?
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Jeg tror problemet er at du ble et rent taps prosjekt for dem, når cd spilleren ble defekt, desverre, tror muligens det er endel av risikoen en må ta for å få ting billig. Jeg har lest om folk som har hatt trøbbel med en av de hong kong baserte butikkene på et svensk forum. Det hjalp tydligvis å gjøre oppmerksom på en var i kontakt med masse av kundene dems direkte og true med negativ publisitet hvis det ikke ble ordnet.

Jeg tror muligens du kan prøve deg på VISA charge back, hvis kjøpet er betalt gjennom dem.

Jeg trua et amerikansk firma med det, etter at de nektet for å ha trukket meg for penger, og derfor ikke sendte meg noe varer.  Jeg kontaktet VISA, gjennom lokalbanken, sendte over all dokumentasjon (emails) og da ble det fart på varene, som ble sendt umiddelbart fra USA, det firmaet ønsket sikkert ikke at charge back skulle bli utøvet.

Får du ikke svar fra Kina nå, tror jeg det er ferie der, frem til 17 ihvertfall, for jeg fikk noe sånn auto response greier, da jeg sendte coem audio mail den 13
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Det var jo trist å høre.Jeg har bare hatt positiv erfaring med NYSound, men har ikke sendt noe i retur pga feil.

Svarer de ikke på mail, så må du nok ty til hardere midler som Lionstar antyder....

Men tror dere Visa kan ordne opp i slikt da? Hadde det vært at han ikke hadde fått spilleren etter å ha betalt den så kunne jeg skjønt det, men mannen har jo fått den og senere sendt den i retur..

Hva med å bruke forsikringen på forsendelsen? Kanskje den kunne være til hjelp? Skal jo ikke svindle, men bare en tanke jeg fikk.....
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
trodde nysound var nedlagt?
 
L

Ludo

Gjest
Hvor lenge siden er det spilleren ble mottatt hos NYsound ? Husk at det er påske over store deler av verden, jeg hadde problemer med å få tak i dem i en periode på samme tidspunkt for ca ett år siden. Jeg har aldri hatt behov for å returnere noe til dem, men det meste av kommunikasjon med dem har fungert greit. Og om det ikke har tatt altfor lang tid så kan det jo være at dette har naturlige forklaringer og derfor ikke er helsvart...

Fortell uansett hvordan det går da - lykke til !
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Må huske på at vi har veldig gode garanti vilkår her i landet, og vi kan ikke ta for gitt at det samme gjelder i utlandet, men de har 90 dager garanti på siden sin. Hvis dem har gitt mail beskjed om at de skal ordne deg erstatningsvare, skal det holde som dokumentasjon for VISA tror jeg. Husk at ground shipment kan ta over 2 mnd, jeg tror dette alternativ må velges både ved sending, og mottak, hvis de skal dekke alle kostnader.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Jeg har bestilt fra www.nysound.com etter at de ble lagt ned tidligere.. Gikk helt fint, og etter en uke ca, så stod det en ny CD-spiller på trappen med mitt navn på ;D Men tror de er såpass seriøse at det ikke skal bli noen store problemer ut av det. Bare til å vente et par dager, så ordner det seg nok ;)
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg har bestilt fra www.nysound.com etter at de ble lagt ned tidligere.. Gikk helt fint, og etter en uke ca, så stod det en ny CD-spiller på trappen med mitt navn på  ;D Men tror de er såpass seriøse at det ikke skal bli noen store problemer ut av det. Bare til å vente et par dager, så ordner det seg nok ;)
Seriøse firma legger da ikke ned i tide og utide ??? ??? ???
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Seriøse firma legger da ikke ned i tide og utide  ??? ??? ???
Var nede en måned eller noe sånt.. Men oppe og går nå, så tror ikke det er så stress! ;)
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Det er ihvertfall mye og spare for den som gidder på å se litt rundt hos ulike shopper, ser ut til at noen butikker har bedre betingelser på noen merker, vs andre.
 
O

omholt

Gjest
Er det Jungson Moon Harbour det er snakk om? Har selv lux versjonen som jeg bestilte fra coemaudio. Har noen små problemer med den. CD skuffen går igjen veldig lett. Irriterende, men vet ikke om jeg vil sende den tilbake for en sånn småfeil.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Hvor lenge siden er det spilleren ble mottatt hos NYsound ?

Fortell uansett hvordan det går da - lykke til !
Eg veit ikkje når dei hadde motteke spelaren, men dei bekrefta at dei hadde motteke den når eg spurde om det 24. januar, så ein kan ikkje berre skulde på påske, desverre..

Takkar for stønaden.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Må huske på at vi har veldig gode garanti vilkår her i landet, og vi kan ikke ta for gitt at det samme gjelder i utlandet, men de har 90 dager garanti på siden sin. Hvis dem har gitt mail beskjed om at de skal ordne deg erstatningsvare, skal det holde som dokumentasjon for VISA tror jeg. Husk at ground shipment kan ta over 2 mnd, jeg tror dette alternativ må velges både ved sending, og mottak, hvis de skal dekke alle kostnader.
Takkar for tipset. Eg har fått meil om at dei har motteke spelaren og skal fikse den, så eg skal sjekke ut om visa kan hjelpe. Så kan eg sjå om eg får telefonkontakt med NYSound etterpå.
 

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Innlegg
23
Antall liker
0
Kjøpte en cd spiller fra NYS til jul i fjor,den virket i en dag.Sendte spilleren tilbake og fikk tilsendt ny.Den blei fortolla på nytt pga at det ikke lå ved noe følgebrev på hva som var gjort.Sendte kopi av mailene som jeg hadde fått av NYS+følgebrevet som var utfyllt før den ble sendt ut av landet,så sendte jeg papirene til tollkontoret i stavanger.Det var for 8-9 uker siden,og svaret kom i går.....Jeg får tilbake momsen:).Fikk tilbakebetalt utlegget mitt med frakten til kina.Det tok også noe tid ja....
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Då er det kanskje håp for at min spelar dukkar opp til slutt og då. Eg er glad eg har kjøpt meg ein erstatning i mellomtida.. Svara nysound på mailane dine?
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Kanskje jungson hadde en svak "serie". Må innrømme at det jeg har sett av bilder fra innmat på forsterkerne dems, ikke akkurat ser så strømlinjeformet ut som vincent, classic, cayin spark, shanling med flere. Men de har spennende konsepter da.

Visa er ganske hjelpsomme..

Det virker som firma som alt har endel anmerkninger fra Visa, er ganske forsvarsløse mot kunder som ønsker penger tilbake.
 
Topp Bunn