Erfaring med Ethernet switch fra PPA Studio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.136
    Sted
    Under stjernene
    Hei Geiren
    Venter spent på resultatet - sammenlignet med ditt oppsett. Har du mulighet å sammenligne med SOtM streamer og PPA USB kabel.
    Min DAC har ikke nettverksinngang så jeg bruker sistnevnte oppsett. På sikt blir vel Makua'n sendt til fabrikken for å få nettverksinngang.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hei Geiren
    Venter spent på resultatet - sammenlignet med ditt oppsett. Har du mulighet å sammenligne med SOtM streamer og PPA USB kabel.
    Min DAC har ikke nettverksinngang så jeg bruker sistnevnte oppsett. På sikt blir vel Makua'n sendt til fabrikken for å få nettverksinngang.

    Hei Jeg har ikke Sotm usb streamer lenger. Kun sotm switch og masterklokke. Så nå kan jeg kun teste ved bruk av netterksinngangen på dac,en.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Da er quad switchen prøvd. Om dette har noe for seg, kontra å bruke en car5e/6 utp fra levrandør router til dac. Da må jeg si et stort JA.
    For at sammenligninga skulle bli så lik som mulig i forhold til min sotm switch og masterklokke.
    Har jeg brukt en cat6 utp 2 meter kabel til forsyning av datatrafikk, fra en fiberswitch til begge switchene.
    Lydmessigt i sluttproduktet mitt klarer jeg ikke å skille disse. Selv om hjernen min ville dra det over på sotm produktene, siden jeg vet prisforskjellen.
    Nå det er sakt, når jeg setter sfp modulen rett i sotm switchen trekker den det lengste strådet lydmessigt i sluttprodukte mitt.
    Skal man evaluere hva man får mest for pengene, er det vel liten tvil på det.
    Jeg må også sende en stor takk til Andervik Audio for lånet av PPA quad switch og PPA nettverkskabel,

    D119EC03-332E-4EAB-A422-96F7103D6E9C.jpeg
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Da er quad switchen prøvd. Om dette har noe for seg, kontra å bruke en car5e/6 utp fra levrandør router til dac. Da må jeg si et stort JA.
    For at sammenligninga skulle bli så lik som mulig i forhold til min sotm switch og masterklokke.
    Har jeg brukt en cat6 utp 2 meter kabel til forsyning av datatrafikk, fra en fiberswitch til begge switchene.
    Lydmessigt i sluttproduktet mitt klarer jeg ikke å skille disse. Selv om hjernen min ville dra det over på sotm produktene, siden jeg vet prisforskjellen.
    Nå det er sakt, når jeg setter sfp modulen rett i sotm switchen trekker den det lengste strådet lydmessigt i sluttprodukte mitt.
    Skal man evaluere hva man får mest for pengene, er det vel liten tvil på det.
    Jeg må også sende en stor takk til Andervik Audio for lånet av PPA quad switch og PPA nettverkskabel,

    Vis vedlegget 702103
    Fint at du kun gjøre sammenligning med forskjellig utstyr!
    Hva er denne SOtM masterklokken? Hører den til switch´n?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Fint at du kun gjøre sammenligning med forskjellig utstyr!
    Hva er denne SOtM masterklokken? Hører den til switch´n?
    Nei. Den må kjøpes uten om. En må ha BNC inngang på switchen for å koble den til. Den reklokker datasignalet som kommer utenfra før det blir sendt vider til neste produkt.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Nei. Den må kjøpes uten om. En må ha BNC inngang på switchen for å koble den til. Den reklokker datasignalet som kommer utenfra før det blir sendt vider til neste produkt.
    Ok. Gikk inn på hjemmesiden for å lese mer nå(y):)
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.136
    Sted
    Under stjernene
    Da er quad switchen prøvd. Om dette har noe for seg, kontra å bruke en car5e/6 utp fra levrandør router til dac. Da må jeg si et stort JA.
    For at sammenligninga skulle bli så lik som mulig i forhold til min sotm switch og masterklokke.
    Har jeg brukt en cat6 utp 2 meter kabel til forsyning av datatrafikk, fra en fiberswitch til begge switchene.
    Lydmessigt i sluttproduktet mitt klarer jeg ikke å skille disse. Selv om hjernen min ville dra det over på sotm produktene, siden jeg vet prisforskjellen.
    Nå det er sakt, når jeg setter sfp modulen rett i sotm switchen trekker den det lengste strådet lydmessigt i sluttprodukte mitt.
    Skal man evaluere hva man får mest for pengene, er det vel liten tvil på det.
    Jeg må også sende en stor takk til Andervik Audio for lånet av PPA quad switch og PPA nettverkskabel,

    Vis vedlegget 702103
    Takk Geir

    Makua'n må først til Nederland for å oppgraderes med nettverksinngang.
    Får vente til Covid 19 er over.

    Kan du tegne og oppramse fra fiberen kommer inn i huset til DAC/D/A Konvørter🌞

    Takk for at du deler👍

    Jens
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jens
    Det er jo en meget bra usb inngang på Makua,en. Å sende den og oppgradere den, vil vel fort koste noen penger, og i etterkant må du handle inn alt dette nettverks boksene, som ikke er billigt. Streamere med godt implemetert wifi fungerer meget bra og du har muliget å bruke usb inngangen på Makua,en. God usb kabel har du også. Mindre bokser mindre søl heter det på folkemunne vist. Personlig ville jeg ha gått for en god wifi streamer og brukt usb, men det er jo min mening, ikke for at noen skal kjøpe etter min annbefaling, det må hver og enkel person bestemme sjølv.

    Auralic aries G2,1 ser ut til å være meget godt konstruert for dette formålet, galvaniske skille både inn og ut
    Det er en brukbar pris på den, men oppgradering og innkjøp av nettverks utstyr vil strekke seg helt opp til den. Du har jo strømkabel og usb kaber å en Nucleus, telefon/ ipad til styring av denne. Bare et forslag Jens. :)

    D98A0DF3-29C9-4D6C-80CE-CE647B5B85A5.jpeg
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Ja, brukte det i begynnelsen fram til jeg skilt det med wifi som vart bedre og nå fiber rett i sotm switchen.
    Ok, skjønner. Så det var med fiberinngang i bruk som SOtM switch lydmessig var bedre enn PPA switch?
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.136
    Sted
    Under stjernene
    Hei Jens
    Det er jo en meget bra usb inngang på Makua,en. Å sende den og oppgradere den, vil vel fort koste noen penger, og i etterkant må du handle inn alt dette nettverks boksene, som ikke er billigt. Streamere med godt implemetert wifi fungerer meget bra og du har muliget å bruke usb inngangen på Makua,en. God usb kabel har du også. Mindre bokser mindre søl heter det på folkemunne vist. Personlig ville jeg ha gått for en god wifi streamer og brukt usb, men det er jo min mening, ikke for at noen skal kjøpe etter min annbefaling, det må hver og enkel person bestemme sjølv.

    Auralic aries G2,1 ser ut til å være meget godt konstruert for dette formålet, galvaniske skille både inn og ut
    Det er en brukbar pris på den, men oppgradering og innkjøp av nettverks utstyr vil strekke seg helt opp til den. Du har jo strømkabel og usb kaber å en Nucleus, telefon/ ipad til styring av denne. Bare et forslag Jens. :)

    Vis vedlegget 702174
    :)Mange takk for svar Geiren.
    Vi er vel utenfor
    Erfaring med Ethernet switch fra PPA Studio

    men siden PPA sin USB er nevnt går det vel bra.

    Ja, jeg er i mål med platespiller, elektronikk, høyttalere, kabler, padde osv.
    CD spilleren forsvant ut av huset for ca.10 år siden, kan ikke si at jeg har savnet den. Har vurdert en ny CD transport, men har valgt å satse på streaming. I verste fall rippe CD'n til SSD som står i Nucleus+.

    Ser ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe noe særlig med LP heller, så streaming blir nok hovedkilden for ny musikk. Derfor er jeg nysgjerrig på om der noe å hente på duppeditter.

    Modem/ruter fra nettverksleverandør står i et annet rom, bruker samme repeater til musikkrommet som du har pensjonert. Kabel fra ASUS'n til Nucleus+ og SOtM sMS-200 Ultra NEO med sPS-500 strømforsyning til Nucleus+ og streamer.
    Fiberen er lagt til ytterveggen, regner med at den blir tatt i bruk til sommeren. Det gir mulighet til å revurdere hele opplegget. Det som er helt sikkert er at det blir Wifi fra nettverksruter til en ny repeater eller Wifi streamer.
    Prismessig er nok Auralic aries G2,1 utenfor mitt budsjett, lever godt med det jeg har. Selv om Wifi og streamer i samme boks frister. Har du testet den?

    Spiral Groove føttene er limt fast med lynlim på streamer og Nucleus+, så nå glir ikke enhetene på føttene pga. stive kabler:)

    Jens
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Ser ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe noe særlig med LP heller, så streaming blir nok hovedkilden for ny musikk. Derfor er jeg nysgjerrig på om der noe å hente på duppeditter.
    Kanskje du kan få låne noe utstyr å teste selv?
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.136
    Sted
    Under stjernene
    Joda, man tester jo før man kjøper.
    Greit å høre på de som har testet mye og har ca. samme DAC, D/A konvørter og høyttalere m.m.
    Det er neppe aktuelt for meg å teste mange produkter. Magefølelsen sier at det er for tidlig å bytte ut SOtM streamer'n. Derimot blir kanskje ASUS'n hyttet ut med Mesh nettverk fra nettverksleverandør.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Joda, man tester jo før man kjøper.
    Greit å høre på de som har testet mye og har ca. samme DAC, D/A konvørter og høyttalere m.m.
    Det er neppe aktuelt for meg å teste mange produkter. Magefølelsen sier at det er for tidlig å bytte ut SOtM streamer'n. Derimot blir kanskje ASUS'n hyttet ut med Mesh nettverk fra nettverksleverandør.
    Ok, da er vel Geiren rett mann.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    :)Mange takk for svar Geiren.
    Vi er vel utenfor
    Erfaring med Ethernet switch fra PPA Studio

    men siden PPA sin USB er nevnt går det vel bra.

    Ja, jeg er i mål med platespiller, elektronikk, høyttalere, kabler, padde osv.
    CD spilleren forsvant ut av huset for ca.10 år siden, kan ikke si at jeg har savnet den. Har vurdert en ny CD transport, men har valgt å satse på streaming. I verste fall rippe CD'n til SSD som står i Nucleus+.

    Ser ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe noe særlig med LP heller, så streaming blir nok hovedkilden for ny musikk. Derfor er jeg nysgjerrig på om der noe å hente på duppeditter.

    Modem/ruter fra nettverksleverandør står i et annet rom, bruker samme repeater til musikkrommet som du har pensjonert. Kabel fra ASUS'n til Nucleus+ og SOtM sMS-200 Ultra NEO med sPS-500 strømforsyning til Nucleus+ og streamer.
    Fiberen er lagt til ytterveggen, regner med at den blir tatt i bruk til sommeren. Det gir mulighet til å revurdere hele opplegget. Det som er helt sikkert er at det blir Wifi fra nettverksruter til en ny repeater eller Wifi streamer.
    Prismessig er nok Auralic aries G2,1 utenfor mitt budsjett, lever godt med det jeg har. Selv om Wifi og streamer i samme boks frister. Har du testet den?

    Spiral Groove føttene er limt fast med lynlim på streamer og Nucleus+, så nå glir ikke enhetene på føttene pga. stive kabler:)

    Jens
    Må innrømme det var litt utefor tråden, 😁
    Nei har ikke testet A,A, G2,1, ja den er for dyr. 🥴
    Wifi ja. Ser det er en god del der ute som bruker denne nå. TP-LinkAC2600 Wi-Fi Range Extender RE650
    var utefor tråden denne og... 😂
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Vi får holde oss til PPA
    Jeg har fått hørt på musikk i annlegget mitt med topp eternett kabelen til PPA i noen dager nå, i dag vart den tatt ut og pakket ned for retur til utlåner.
    Har nå spilt med den gamle kabelen min en stund. Er ikke vits og sitte her å ramse opp alt en opplever med den. Jeg skriver kort og godt den blir savnet I systemet mitt.!
    B8351FF2-2BEE-466F-AB2C-BAD07FF98702.jpeg
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.136
    Sted
    Under stjernene
    Kan du leve med det? Det er jo alltid et spørsmål når man returnerer noe.
    Derfor er jeg litt usikker på om man skal trykke på liker. :)
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Paul Pang’s top model. The Quad Switch. It looks particularly impressive with four switches connected in series. This is done with cables on the outside. Internal wiring would perhaps have been nicer. And then on the front two simple ports: input / output. After all: in an ideal case you only connect the streamer to it. Now you have to watch how everything works.

    Internal daisy chaining would not be difficult either: turn the switches around and loop two ports to the rear panel where they go into a kind of ‘rack-mount’ coupler. The power supply could also be redirected in the switches themselves and a separate soldered wire.

    Back to the Quad Switch. According to Paul, this Quad-run has the advantage that actually no junk can get through. Four times reclocking, filtering … All that’s left are neat bits and bytes. Without noise.

    During the test we immediately agreed: this is ‘End Game’. The Paul Pang Quad delivers everything with extraordinary calmness and authority. It just plays with a lot of ease. And a lot of transparency. James Taylor sounds like… James Taylor. And Jacques Loussier has the rhythm and layering we know from the best streamers. James Taylor’s recording is from the 1970s. And it’s audible, too. We can almost hear the type of microphone, that’s how good the recording is. And this Paul Pang shows that very well too…. Hats off.

    The Quad has a built-in power supply, so upgrading is not an option. But you don’t have to either. The four times reclocking and extremely quiet internal power supply just complete this unit. No tweaks are needed. That also gives you peace of mind!
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Back to the Quad Switch. According to Paul, this Quad-run has the advantage that actually no junk can get through. Four times reclocking, filtering … All that’s left are neat bits and bytes. Without noise.
    Hva er den rasjonelle forklaringen på at 4x reclocking skal forbedre noe? Jeg går ut i fra at man bruker den samme hw for reclockingen så hvordan blir det bedre med 4x? Rent marketing-messig så kan det sikkert virke som om fire ganger er bedre enn en gang, flere strøk osv, men...
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1

    0:00 - 10:00 - Intro 10:01 - 19:27 - Introduction test 19:28 - 23:34 - Technical Issues 23:25 - 32:51 - Stock connection from Netgear GS724T 32:52 - 35:44 - Stock Cisco with stock Power Supply 35:45 - 43:06 - Stock Cisco with NuPrime 205 Power Supply 43:07 - 52:09 - English Electric 8switch with stock Power Supply 52:10 - 59:12 - English Electric 8switch with Hypsos Power Supply 59:13 - 1:02:30 - Some extra talk about switches 1:02:31 - 1:13:08 - Paul Pang single switch with stock Power Supply 1:13:09 - 1:20:24 - Paul Pang single switch with Hypsos Power Supply 1:20:25 - 1:27:58 - Some thoughts on power and reclocking 1:27:59 - 1:30:54 - NuPrime SW8 with stock power Supply 1:30:54 - 1:34:10 - NuPrime SW8 with NuPrime Power Supply 1:35:06 - 1:36:29 - NuPrime SW8 with Hypsos Power Supply 1:36:30 - 1:41:39 - Thought on the differences 1:41:40 - 1:48:46 - SOtM sNH 10G with stock Power Supply 1:48:47 - 1:51:25 - Switching Power Supply 1:51:26 - 1:54:30 - SOtM sNH 10G with Hypsos Power Supply 1:54:31 - 2:04:54 - Paul Pang Quad 2:04:55 - 2:09:30 - Discussing the Paul Pang Quad 2:09:31 - 2:12:25 - Meraki MS220 with fiber 2:12:26 - 2:27:34 - Discussing the test
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hva er den rasjonelle forklaringen på at 4x reclocking skal forbedre noe? Jeg går ut i fra at man bruker den samme hw for reclockingen så hvordan blir det bedre med 4x? Rent marketing-messig så kan det sikkert virke som om fire ganger er bedre enn en gang, flere strøk osv, men...
    Eneste forklaringen er at den fjerner støy i nettverksystemet. den gjør ingenting med data signalet, det kommer uberørt fram. ingen drop out.

    Man må nesten høre selv og det er lett i mitt system.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    Eneste forklaringen er at den fjerner støy i nettverksystemet. den gjør ingenting med data signalet, det kommer uberørt fram. ingen drop out.

    Man må nesten høre selv og det er lett i mitt system.
    Gitt din tidligere kommentar at du hører forskjell med denne switchen sammen med faktum at det neppe er noe støy på ditt oppsett med trådløs/optisk oppkobling til internett uten andre enheter koblet til denne sonen, — er det ikke da nærliggende å tro at det er andre egenskaper en fjerning av nettverksstøy som er årsaken?

    Som nevt over i kabeltråden hadde det vært intresant å høre hva folk hører med denne switchen koblet opp som normalt, men bytte om utgangen til samme som inngang er tilkoblet for å høre om de hører forskjell. Om man da hører samme lyd, hva skjer når man kobler ifra en og en switch?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Gitt din tidligere kommentar at du hører forskjell med denne switchen sammen med faktum at det neppe er noe støy på ditt oppsett med trådløs/optisk oppkobling til internett uten andre enheter koblet til denne sonen, — er det ikke da nærliggende å tro at det er andre egenskaper en fjerning av nettverksstøy som er årsaken?

    Hva som er årsaken kan jeg ikke forklare. men lydbildet blir mye roliger klarere mer oppløst lyd i lytterommet mitt, all hardheten i lyden forsvinde.


    Som nevt over i kabeltråden hadde det vært intresant å høre hva folk hører med denne switchen koblet opp som normalt, men bytte om utgangen til samme som inngang er tilkoblet for å høre om de hører forskjell. Om man da hører samme lyd, hva skjer når man kobler ifra en og en switch?

    Kan ikke prøve dette før jeg får den. Mulig dem andre som har denne switch kan prøve dette.
     

    jobba

    Medlem
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Jeg har nå levd med quadswitchen noen måneder, og i tilleg tweaket litt med lanisolatorer, kabler mm. Det er rett og slett sjokkerende hvor mye mer man kan «grave» ut av et forurenset digitalsignal. Ppa quadswitchen gjør en fantastisk jobb!!
    Har gjort noen tester for besøkende som ikke er vant å lytte til Highend utstyr. Spiller først med «ppa-riggen» innkoblet, så bytter jeg til «gratiskabel» rett i vegg, og spiller litt med gratiskabelen før jeg kobler tilbake. Så langt har alle som har lyttet syntes forskjellen er veldig stor, selv om de altså ikke er «hifinerder».
     

    jobba

    Medlem
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    2
    Et tips til alle som driver med ppaswitch eller andre switcher for den del, er å teste ut Andervik Audio sine Sellars Audio Lan-isolatorer. Jeg bruker nå to stk; en på nettverkskabelen fra vegg til Ppaquad-switch, og en mellom switch og streamer. Har prøvd tre forskjellige typer; Andervik sin forrige modell, Pink Faun, og nå Sellarz.
    Resultat hos meg:
    Pink Faun gir større rom, tilsynelatende mer dynamisk, men mindre oppløst og skarpere (forvregning?) mister viktig mellombass og varme i lyden.
    Andervik forrige modell, flyter ut i bassen, skarpere(forvregning?)
    Sellarz har god oppløsning, ingen skarphet, utstrakt, vektig og oppløst i bassen. Kropp på stemmer, helt uten forvregning ( i allefall ikke hørbar, og svært mye bedre enn de to andre).

    To Sellarz er dobbelt så god som bare en!

    NB har også 3 stk Sotm isocat 6 på kabelen mellom vegg og streamer (lanisolator er koblet sist i kjeden inn til Ppaswichen). Disse gjør også mye for å renske opp i urenhetene i signalet.

    Amen!
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Jeg har nå levd med quadswitchen noen måneder, og i tilleg tweaket litt med lanisolatorer, kabler mm. Det er rett og slett sjokkerende hvor mye mer man kan «grave» ut av et forurenset digitalsignal. Ppa quadswitchen gjør en fantastisk jobb!!
    Har gjort noen tester for besøkende som ikke er vant å lytte til Highend utstyr. Spiller først med «ppa-riggen» innkoblet, så bytter jeg til «gratiskabel» rett i vegg, og spiller litt med gratiskabelen før jeg kobler tilbake. Så langt har alle som har lyttet syntes forskjellen er veldig stor, selv om de altså ikke er «hifinerder».
    PPA quadswitchen er kanon god samt topp netverkskabelen.
    En trenger ikke være hifinerd for å høre forskjell på kabel rett fra levradør router og PPA switchen, da vil jeg påstå dem ikke hører på musikk i det heletatt, samt utrulig tunghørte....😎

    Gleder meg til min kommer i hus 😊
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Et tips til alle som driver med ppaswitch eller andre switcher for den del, er å teste ut Andervik Audio sine Sellars Audio Lan-isolatorer. Jeg bruker nå to stk; en på nettverkskabelen fra vegg til Ppaquad-switch, og en mellom switch og streamer. Har prøvd tre forskjellige typer; Andervik sin forrige modell, Pink Faun, og nå Sellarz.
    Resultat hos meg:
    Pink Faun gir større rom, tilsynelatende mer dynamisk, men mindre oppløst og skarpere (forvregning?) mister viktig mellombass og varme i lyden.
    Andervik forrige modell, flyter ut i bassen, skarpere(forvregning?)
    Sellarz har god oppløsning, ingen skarphet, utstrakt, vektig og oppløst i bassen. Kropp på stemmer, helt uten forvregning ( i allefall ikke hørbar, og svært mye bedre enn de to andre).

    To Sellarz er dobbelt så god som bare en!

    NB har også 3 stk Sotm isocat 6 på kabelen mellom vegg og streamer (lanisolator er koblet sist i kjeden inn til Ppaswichen). Disse gjør også mye for å renske opp i urenhetene i signalet.

    Amen!
    Har Sellarz filter på vei i posten. Blir spennende å sjekke ut!
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Sellarz filter er koblet til min Apple TV og lyd og bilde ble bedre. Skal kjøpe hdmi kort til min t+a forsterkeren/dac slik at hdmi kan sendes rett til dac i forsterker og bildet blir sendt videre ut av hdmi kortet. Istedet for å måtte tappe lydsignalet med optisk kabel fra sikkert bortimot 15 år gammel lg flat tv. Dette blir et Pimp my apple tv prosjekt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn