Era 444

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    934
    Gjest: Jeg har det. Om ikke den adapteren kan brukes på vanlige , halvtomsinnfestede pickups, vil EB ha en som passer. De har restaurert modellen- med MP-serie på..Eventuelt er altså også Origin Live gode på den slags ting. Poenget mitt er altså at det bor svært mye i kombinasjonen her- det skal ut!! Dog, jeg ville ikke brukt Muffsy på den selv. Det er en annen kopp te..eller une autre tasse de café. om du vill-- Selv ville jeg vurdert en Micromega der.
    Jeg ser at de har restaurert 444, men ikke med originalarm. Det er vanskelig å tro at de har festeplaten til originalarmen. Det ville forundre meg om noen seriøse setter en pu fra denne Nagaoka-serien på originalarmen.

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Antall liker
    806
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Om Gradon skulle krangle er det naturlig å prøve med en gammel Shure M75 f.ex, med så god stift man har råd til.
    Er ikke så gal den armen altså, må settes opp riktig bare.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.804
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    PTB: Utfra min vurdering finnes det bedre til samme - eller marginalt høyere- pris. Dessuten er Muffsy et byggesett.
    Du har testet Muffsy, eller?
    Jeg - og en rekke andre har. Etter min vurdering og sammenlikning mot noen ulike "konkurrerende" kandidater, så er den en skapelig sak i prisområdet opp mot 5K (i hvert fall).

Nå har det vel også seg slik at trådstarter allerede har en slik, om jeg forstår det rett, og da ser jeg svært liten grunn til at han skal bruke penger på en annen RIAA i prisklasse +/- 5-6K. Årsak må i såfall være om han ønsker en RIAA med helt andre lydmessige karakteristikker, hvilket jeg anser som lite trolig, all den tid PU ikke ser ut til å være valgt ennå.

Men - uansett - hva er det negative med et DIY-kit, såfremt man er komfortabel med særdeles enkel lodding - og meget god byggebeskrivelse?

Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.301
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gjest: Jeg har det. Om ikke den adapteren kan brukes på vanlige , halvtomsinnfestede pickups, vil EB ha en som passer. De har restaurert modellen- med MP-serie på..Eventuelt er altså også Origin Live gode på den slags ting. Poenget mitt er altså at det bor svært mye i kombinasjonen her- det skal ut!! Dog, jeg ville ikke brukt Muffsy på den selv. Det er en annen kopp te..eller une autre tasse de café. om du vill-- Selv ville jeg vurdert en Micromega der.
    Jeg ser at de har restaurert 444, men ikke med originalarm. Det er vanskelig å tro at de har festeplaten til originalarmen. Det ville forundre meg om noen seriøse setter en pu fra denne Nagaoka-serien på originalarmen.
    Bare som ett innspill: den lille festebraketten er svært vanskelig å få tak i. Ikke mist den. :)
    Den alene er ofte en grunn til at du ser andre armer på den spilleren.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.564
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    El-retur: Ingen vits i å spare pickupen. Ta Audiomix´råd, og kontakt EB. Huk derfra inn en ny Nagaoka MP110, monter på. Dette er en av prisklassens beste. Type MM- altså bruker den 47kohm last. Låter klassisk vinyl, for å si det enkelt. Era´er restaurert av EB blir ofte påmontert den- med god grunn.. Kanhende Thomas har evt manglende andre deler også..Ellers holder den armen mål i massevis. Nåletrykksområde, 444: fra 0-2 gram. Pass på å skifte reima samtidig.

ELEKTRONISK BUREAU- ALT AV TILBEHØR FOR ANALOG MUSIKKGJENGIVELSE
    Takker for tips,reim blir bestilt,blir til å prøve den pickupen som står på,synes den ser ok ut,men nå har jeg ikke særlig peiling heller da...:p
    Som andre har sagt, ta kontakt med Thomas på Elektronisk Bureau, han har fullrestaurert 15+ ERA'er de siste årene og kjenner de ut og inn.

/ Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn