Er Midgard Audio Oberon 6.1 Bra til prisen?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.886
Sted
Østfold
han danser og ler. guttungen liker lyden.
Er det ikke herlig? Dattera vår er halvannet og har allerede begynt å få takten skikkelig. Hun digger spesielt Yello og passe friske blueslåter, og fra tid til annen blir jeg litt satt ut av at hun faktisk legger inn mellomtakter i dansetrinnene også!

Stolt pappa ;D

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865
Det KAN jo hende ting som kjøling og luftgjennomstrømning har noe å si for f.eks. operasjonstemperaturen, selv om vi snakker om klasse D.  De fleste er jo enige om at elektronikken låter forskjellig ved ulike temperaturer...
Enig. Det var derfor jeg skrev "..... det nærmeste man kommer plug & play...".

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Men Snickers:

Hva skjer nå fremover på effektforsterker siden? Er det noe morsomt nytt/modifisert på gang?

B

Back_Door

Gjest
Jeg har en sønn på 3 år som klager på høy lyd selv ved moderate lyttenivåer hver gang han spinner innom stua. pappa pappa! skju ned lyden,men det slo meg plutselig i dag att det har ikke skjedd en eneste gang etter att oberon kom i hus. han danser og ler. guttungen liker lyden. oberon ER verdt penga. god jul. kenneth
Heyy!! Dette er jo mer troverdig enn en blindtest! ;D ;D

K

kbwh

Gjest
Ikke Midgard, men:
Mine 500ASP står alltid på. Det er faktisk mulig at det klinger annerledes når tuneren de deler kabinett med har vært slått på en stund, rett og slett fordi tuneren gjør kabinettet noe varmere når den står på. Jeg har ikke tenkt over det fordi jeg hører mest på musikk.

Husk også folkens at inngangstrinnene i ICEpower er opampbaserte analogtrinn. De tipper jeg kjører klasse A...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.886
Sted
Østfold
Innngangene er basert på op-amper som inneholder j-FET's. Disse er selvsagt koblet i singel end. Op-ampene er ikke så mystiske egentlig, de heter OPA 2134, og hører til blant de op-ampene som i 1-1-kobling lett kan forveksles med direkte kabel i blindtester. Finnes i mye rimelig utstyr, men også i en del dyrt utstyr. Det å velge andre op-amper er etter min mening mer et ønske om en annen lydfarging enn en annen kvalitet.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.886
Sted
Østfold
Men Snickers:

Hva skjer nå fremover på effektforsterker siden? Er det noe morsomt nytt/modifisert på gang?
Det vil bli lagt ut info så snart noe slikt begynner å nærme seg.

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
Hei,kansje du kan fortelle litt mer om forsterkerbytte og om hva du hadde før?
Kansje hvilken preamp/kilde og hva du syntes ble bedre i forhold til den gamle forsterkeren.

Norsk
Gammenorskt...
Norrønt
Litt vikings....?
hei. jeg hadde en integrert jungson 200w.den var egentlig grei, men har også en hk avr 7000. det blei mye flytting av kabler fram og tilbake når man skulle høre musikk eller se film. så savnet etter effektforsterker blei stort. ut med jungson og in med ma koblet til hk.lydkilde er en gammel sony x7esd. jeg liker å spille høyt, men også lytte på lavt volum. jungson ga seg når det begynte å bli litt høyt/moro. nå gir jeg meg før ma...ma har full kontroll. strammere bass og gir også mere bass på lave volum. diskant og mellomtone er mer frampå/lysere? på moderate lyttenivåer er det blitt mye bedre 3d og detaljer. dynamikk i bøtter og spann. kjempefornøyd. kunne selvfølgelig tenkt meg ny cd spiller eller dac og en annen pre osv. osv. er i hvert fall veldig fornøyd med kjøpet av ma.
mvh. kenneth

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
....og foresten takk til slinger og snickers-is for svaret mht. navne valg.
kenneth

Topp Bunn