Er Midgard Audio Oberon 6.1 Bra til prisen?

R

Rojoh

Gjest
Morsomt at du skulle nevne akkurat de produktene. Har faktisk hørt begge i samme oppsett på Martin Logan elektrostater, og da må jeg si at Doxa var hårfint bedre (i samme test ble for øvrig en Vincent i samme prisklasse betydelig akterutseilt av både Doxa og Midgard Audio). På høyttalere med dynamiske elementer vil jeg imidlertid (på et generelt grunnlag som sikkert ikke gjelder alle høyttalermodeller) si at jeg har til gode å høre noe i denne prisklassen som spiller bedre enn Oberon 6.1.
Det er nettopp dette som kunne vært interessant å vite. Knuser ICE-forsterkerne de andre, eller? (Er jo mange som hevder nettopp det). Min personlige mening er: Det kommer sikkert an på...

Edit: Nå hørte jeg Midgard på demoen hos Maxwell i Stavanger. Der og da syntes jeg det låt imponerende bra. Var også nede på Maxwell nå forrige helg, og hørte et helt annet set-up i samme rommet, og til sånn ca. samme totalpris. Også det låt meget bra, men også litt annerledes. Nå er det gått en del tid mellom disse to hendelsene, men jeg kan ikke akkurat si at vi snakker om at det ene låt bra, og det andre dårlig - hvis dere skjønner hva jeg mener. Hadde også en fin opplevelse med noen Triangle høyttalere sammen med bl.a. Conrad Johnson effekttrinn. Det låt også annerledes sammenlignet med disse to oppsettene - dog i et annet rom.

Har altså hørt 3 oppsett i sånn noenlunde sammenlignbar prisklasse, men vegrer meg for å konkludere. Fellesnevneren var nok at anleggene var rimelig bra matchet, men de låt likefult forskjellig. Forstå det den som kan. Kunne sikkert levd lykkelig med alle tre anleggene, men tror at både musikkvalg og "måte" å høre på, hadde vært litt forskjellig. Det som kanskje er viktigst i denne sammenhengen, er at det gjerne tar litt tid å finne ut hvordan man vil ha lyden. Videre vil man kanskje også forandre smak etterhvert som tiden går? Tilvenning?

Litt diffust, kanskje? Jupp, det er da ikke så enkelt dette her. ;D Personlig har jeg intet å tape, så jeg kommer nok til å prøve ut ICE-power også.

Mvh. Johan

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Men hva i all verden er "feilfri" lydgjengivelse ? i mine ører ? dine ører eller andres ører ? ::) ::)
Det hele er tullete og diskutere, og Midgard er helt sikkert "bra til prisen" for de som liker dem. ;)
Jeg mener at de ikke gjør noe særlig med signalet.
Tror de hverken legger til noe særlig eller trekker fra. Samtidig er de stille og har alltid krefter og strøm i reserve. Dette mente jeg også Fidelity gjengen kom fram til.

For meg er dette noe annet enn å si at jeg liker lyden.
Jeg har selv en klasse A/B forsterker som jeg liker bedre, men det er bare min smak.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Men, egenlig er det vel "bare" å lage en litt dyrere forsterker, f.eks. en "X.2" serie, vil man vil spise jordbær med de store gutta...

-det trengs en pre, til disse fra Midgard Audio.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.885
Sted
Østfold
Vi håper å vise den frem i Horten 4-5. November, med lansering innenfor inneværende år.

Planen er foreløpig: Samme design som Oberon effekt. Heldigital m/DSP. Analoge og digitale innganger. AKM-ADC/DAC. Romkorreksjon. 4 utganger. Kan sette opp fler sammen for å få multikanal. Kan kjøre aktiv filtrering. Digital RIIA. USB-inngang. Kanksje HDMI. Med fler i nettverk kan man også utnytte de ekstra inngangene dette innebærer. Tenker også på å legge inn noen muligheter for å kunne konfigurere ut/inn-impedansen etter behov, samt synteser for å simulere ulike RIIA og linjetrinn med eksempelvis rør osv. Og selvsagt SMPS strømforsyning.

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Vi håper å vise den frem i Horten 4-5. November, med lansering innenfor inneværende år.

Planen er foreløpig: Samme design som Oberon effekt. Heldigital m/DSP. Analoge og digitale innganger. AKM-ADC/DAC. Romkorreksjon. 4 utganger. Kan sette opp fler sammen for å få multikanal. Kan kjøre aktiv filtrering. Digital RIIA. USB-inngang. Kanksje HDMI. Med fler i nettverk kan man også utnytte de ekstra inngangene dette innebærer. Tenker også på å legge inn noen muligheter for å kunne konfigurere ut/inn-impedansen etter behov, samt synteser for å simulere ulike RIIA og linjetrinn med eksempelvis rør osv. Og selvsagt SMPS strømforsyning.

Høres meget lovende ut! Gleder meg til å se resultatet.
Hva slags prisklasse havner den i?
Planer om flere utgaver/modeller av preen (low-end, mid-end og high-end) ?
Og sist men ikke minst, navnet på herligheten?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1

Hva er det egentlig du mener med at man trenger flere for å få multikanal..? -hvis man har 4 utganger, er det kun mulighet for 4 kanaler?

Skal jeg være 100% ærlig, må det være bedre å ha et ingangstrinn, slik som Meridian 562V fungerte og et prosessor trinn som f.eks. Meridian 565 og 568.

Jeg mener, at antall innganger fra ulike komponenter og HDMI osv. (RIAA og videoinnganger i X-antall osv) kan plasseres i et inngangstrinn, og og selve prosesseringen kan plasseres i en egen komplett enhet med alle de forsterkerutganger man trenger. Det må jo være enklere..?

DA kan man klare seg uten inngangsenheten om man bare har f.eks. DVD som kilde, og når man trenger avanserte muligheter så kjøper man bare inn et inngangstrinn og kobler til hva det skal være, pluss at man kan stille inn impendansen fra de ulike kildene osv.

Høres ikke det lurt ut?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.885
Sted
Østfold
Høres meget lovende ut! Gleder meg til å se resultatet.
Hva slags prisklasse havner den i?
Planer om flere utgaver/modeller av preen (low-end, mid-end og high-end) ?
Og sist men ikke minst, navnet på herligheten?
Har et håp om å klare ca 15k.
Det kommer flere serier på sikt (over Oberon-serien).
Den vil trolig som resten av serien få navnet Oberon, etterfulgt av PRE.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.885
Sted
Østfold
Hva er det egentlig du mener med at man trenger flere for å få multikanal..? -hvis man har 4 utganger, er det kun mulighet for 4 kanaler?
Ved bruk av 2 forforsterkere vil man få til sammen 8 kanaler. Alt styres da fra den ene slik at de oppleves som en enhet. Man kan også koble sammen for eksempel 3 stk og ha 7.1 + separate bassystemer i front med aktiv deling. Man skal da fritt kunne velge hva den enkelte kanalen skal fungere som.

Skal jeg være 100% ærlig, må det være bedre å ha et ingangstrinn, slik som Meridian 562V fungerte og et prosessor trinn som f.eks. Meridian 565 og 568.
Da er vi nødt til å lage en rekke ulike bokser. Slik vi tenker kan man jo kjøpe en brukt og en ny for å spare noen kroner, uten å trenge å bekymre seg for at det ikke er akkurat "en inngangsmodul og en prosessormodul". Det er også langt enklere å få ned prisen på identiske bokser i større antall.

Jeg mener, at antall innganger fra ulike komponenter og HDMI osv. (RIAA og videoinnganger i X-antall osv) kan plasseres i et inngangstrinn, og og selve prosesseringen kan plasseres i en egen komplett enhet med alle de forsterkerutganger man trenger. Det må jo være enklere..?
Slik vi tenker vil man også kunne utnytte flere prosessorer. Antallet prosessorer, og derav prosessorkraft, øker da i takt med hvor mange utganger man skal bruke i systemet.

DA kan man klare seg uten inngangsenheten om man bare har f.eks. DVD som kilde, og når man trenger avanserte muligheter så kjøper man bare inn et inngangstrinn og kobler til hva det skal være, pluss at man kan stille inn impendansen fra de ulike kildene osv.

Høres ikke det lurt ut?
Jeg regner med den enheten du refererer til er billig? Hint hint ;)

Forresten, er vi ikke kraftig off topic nå?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
..neppe billig. :D

Men det høres ikke dumt ut, faktisk. Lettere å forstå hva du mener når du foklarte det hele, dvs. systemet du beskriver.

L

Ludo

Gjest
Way off topic !! ::)

Men uansett, jeg var hos Jørgen på DaCapo HiFi i Moss og fikk høre ett oppsett som imponerte stort i butikken hans; EC EMC1 cdspiller, EC 4.7 preamp og de nevnte Oberon effekttrinn sammen med Usher 8571 mkII. Det ga utrolig flott lyd og om man sammenlikner med andre effekttrin så må jo dette være absolutt 'value-for-money' !

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Beklager digresjon i forhold til tema, men har forumets medlemmer synspunkter på noen produkter de _ikke_ synes er bra til prisen? Dette er et rent ekperiment.. ;-)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Ja, det var et godt spørsmål. Jeg har prøvd mange slags produkter opp gjennom årene, og jeg har nok vært borte i flere jeg ikke syns var verdt pengene, der i blant mange surround recievere. De siste 2-3 år syns jeg dog disse er blitt bedre.

Når det gjelder kabler der i mot....

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Ved bruk av 2 forforsterkere vil man få til sammen 8 kanaler. Alt styres da fra den ene slik at de oppleves som en enhet. Man kan også koble sammen for eksempel 3 stk og ha 7.1 + separate bassystemer i front med aktiv deling. Man skal da fritt kunne velge hva den enkelte kanalen skal fungere som.

Da er vi nødt til å lage en rekke ulike bokser. Slik vi tenker kan man jo kjøpe en brukt og en ny for å spare noen kroner, uten å trenge å bekymre seg for at det ikke er akkurat "en inngangsmodul og en prosessormodul". Det er også langt enklere å få ned prisen på identiske bokser i større antall.

Slik vi tenker vil man også kunne utnytte flere prosessorer. Antallet prosessorer, og derav prosessorkraft, øker da i takt med hvor mange utganger man skal bruke i systemet.

Jeg regner med den enheten du refererer til er billig? Hint hint ;)

Off topic, men meget spennende!

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Måtte finne en tråd som passet!

Hva er Midgard sine fremtidsplaner?
Har dere planer om Forforsterker?
Har dere planer om kilde? CD/Dvd/ Annet?
Nye farger?
Nye versjoner/ kabinetter,stereoforsterkere,3 kanals,femkanals?

Nye versjoner?
(B&O kommer med nye stereo moduler som er brokoplingsbare)
Har dere tenkt å bruke noe av dette?

Og det var alt jeg kom på nå.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.885
Sted
Østfold
Hva er Midgard sine fremtidsplaner?
Kort fortalt:
Vi jobber med en emisjon for å øke vår egenkapital og få mulighet til å utnytte min kreativitet til fulle. De tingene som foreløpig er planlagt å jobbe mer med er:
Titania høyttalerne.
De store hornhøyttalerne som ennå ikke har fått navn.
SC-forsterkerteknologi.
Forforsterker/prosessor.
Avspiller.
Integrerte, stereo og multikanals effekt.
Høyttaler element teknologi.
OEM konstruksjon av effektforsterkere basert på SC.
OEM konstruksjon av høyttalere.

Har dere planer om Forforsterker?
Ja, som nevnt tidligere i tråden. Jeg jobber med en sammensmelting mellom Titan 7 (samme plattform som Parasound Halo surroundprosessorer), DEQX (aktive delefiltre), et romkorreksjonssystem og noen andre features som er mindre vanlig.

Har dere planer om kilde? CD/Dvd/ Annet?
Ja, for å jobbe optimalt sammen med forforsterkeren ser jeg for meg en avspiller som overfører via firewire, og derved kun har til oppgave å lagre/spille av rene data. Det er veldig mange åpne spørsmål ifm denne ennå.

Nye farger?
Nye versjoner/ kabinetter,stereoforsterkere,3 kanals,femkanals?
Nye farger har vært påtenkt lenge, men det snakkes også om å lage et nytt chassis da det nok kan bli litt vanskelig å få all funksjonaliteten i blant annet forforsterkeren inn i det lille Oberon-chassiset. I såfall blir det plass til eksempelvis 2 ASP-moduler og forforsterkerdel, eller en stabel med mindre moduler.

Nye versjoner?
(B&O kommer med nye stereo moduler som er brokoplingsbare)
Har dere tenkt å bruke noe av dette?
Disse har jeg ikke hørt, og det er en viktig kriterie for å implemenetere noe slikt. De er heller ikke tilgjengelige for test ennå, men det er vel grunn til å tro at de er rimelig nært beslektet med ASC-modulet. Imidlertid gir den første bare 46W ved 4 ohm last og hele 1% THD. I 8 ohm begynner forvrengningen å stige tydelig når den runder 20W. I 4 ohm skjer det samme rundt 35W. Det er ikke mye. Jeg ser også at de ikke har naturlig utvikling av dempningsfaktoren. Det er en løsning jeg misliker sterkt, så da gjenstår det å se om de større modulene blir like dan.

L

Ludo

Gjest
Slinger: Det er noe som heter bransjehjørnet på dette forumet, hvorfor ikke bruke det til å stille spørsmål til bransjeaktører? ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.885
Sted
Østfold
Forsåvidt et poeng. Det er en diskusjon som passer bedre under bransjehjørnet.

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Kort fortalt:
Vi jobber med en emisjon for å øke vår egenkapital og få mulighet til å utnytte min kreativitet til fulle. De tingene som foreløpig er planlagt å jobbe mer med er:
Titania høyttalerne.
De store hornhøyttalerne som ennå ikke har fått navn.
SC-forsterkerteknologi.
Forforsterker/prosessor.
Avspiller.
Integrerte, stereo og multikanals effekt.
Høyttaler element teknologi.
OEM konstruksjon av effektforsterkere basert på SC.
OEM konstruksjon av høyttalere.

Ja, som nevnt tidligere i tråden. Jeg jobber med en sammensmelting mellom Titan 7 (samme plattform som Parasound Halo surroundprosessorer), DEQX (aktive delefiltre), et romkorreksjonssystem og noen andre features som er mindre vanlig.

Ja, for å jobbe optimalt sammen med forforsterkeren ser jeg for meg en avspiller som overfører via firewire, og derved kun har til oppgave å lagre/spille av rene data. Det er veldig mange åpne spørsmål ifm denne ennå.

Nye farger har vært påtenkt lenge, men det snakkes også om å lage et nytt chassis da det nok kan bli litt vanskelig å få all funksjonaliteten i blant annet forforsterkeren inn i det lille Oberon-chassiset. I såfall blir det plass til eksempelvis 2 ASP-moduler og forforsterkerdel, eller en stabel med mindre moduler.

Disse har jeg ikke hørt, og det er en viktig kriterie for å implemenetere noe slikt. De er heller ikke tilgjengelige for test ennå, men det er vel grunn til å tro at de er rimelig nært beslektet med ASC-modulet. Imidlertid gir den første bare 46W ved 4 ohm last og hele 1% THD. I 8 ohm begynner forvrengningen å stige tydelig når den runder 20W. I 4 ohm skjer det samme rundt 35W. Det er ikke mye. Jeg ser også at de ikke har naturlig utvikling av dempningsfaktoren. Det er en løsning jeg misliker sterkt, så da gjenstår det å se om de større modulene blir like dan.

Ok,takker for et godt og utfyllende svar. ;D

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Slinger: Det er noe som heter bransjehjørnet på dette forumet, hvorfor ikke bruke det til å stille spørsmål til bransjeaktører? ;)
Det har du helt rett i og jeg bøyer meg i støvet,og tar kritikken til etteretning! ;)

Det var rett og slett slik at jeg ikke tenkte på at det fantest noe slikt som bransjehjørnet!
Det må muligen være et par år siden jeg var å sjekket det sist. ;D

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
130
Torget vurderinger
1
Alt handler om smak og behag, men om oberon gir mye for pengene? ja så absolutt.

Jeg vurderte selv en Mcintosh MC402, vel, så sterkt at en avtale om kjøp faktisk var inngått. Takk og pris kom det endel i veien slik at jeg plustelig befant meg på demo med de største oberon blokkene. De ble bestilt og restultatet kan dere lese ved å klikke på følgende link:

Dagen Trøxas eksploderte takket være 600w med iskald Rakkestadpower

Det er ingen offisiel test, og jeg er heller ingen hifiskribent. Teknisk svada gir jeg blanke i også. Men det som teller for meg er selve lyden. og jeg skrev også litt om mine tanker rundt dette med high end og hva man får ut av dette begrepet.

behemoth

Fersking
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Alt handler om smak og behag, men om oberon gir mye for pengene? ja så absolutt.
Morro når ting faller på plass :)

Siden du allerede var innom bruktbørsen, hvorfor kjøpte du ikke en av de mange 6.1 blokkene som selges pent brukt? (2-6 måneder gamle virker det som)

Til tider har det vært mange av disse ute til en billig penge.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Jeg har lenge hatt interesse av ny digital forsterkerteknologi. Jeg var ganske tidlig å hørte på Tact millenium da den var nyheten framfor noe rundt omkring. Lyden var klar og oppløst, ikke ulik det jeg senere skaffet i form av switch-mode forsterkeren Chord 1200B, den beste jeg har hatt i hus, i mitt subjektive utgangspunkt. Det er med stor interesse jeg leser om Embla, Midgard, Tact, Rotels nye 1091/1092, Jeff Rowlands monoblokker osv.

Jeg tror at fremtiden ligger her, enten det er PWM eller Ice-power eller noe annet som dukker opp. Poenget er at lyden er bra, og tilfører noe som gjør at det blir rimeligere enn "prisnivået" dagens forsterkere har.

Riktignok har jeg inntrykk av at Hifi har dreid fra å handle om nøytralitet og "hva som er innspillingen" som er mer representativ for sannheten, altså ontologien om det objektive, til det mer "live" eller organiske, troverdige og overførbarhet i lyden til virkeligheten. en varmere lyd med en mer epistemologisk tilnærming.

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
130
Torget vurderinger
1
Morro når ting faller på plass :)

Siden du allerede var innom bruktbørsen, hvorfor kjøpte du ikke en av de mange 6.1 blokkene som selges pent brukt? (2-6 måneder gamle virker det som)

Til tider har det vært mange av disse ute til en billig penge.
Jeg har sett detta at mange selger de. Men en billig penge kan diskuteres, joda, som regel ligger på de på 10 høvdinger. Men når prisdifferansen ikke er mer enn ca 3500 kroner, så foretrekker jeg å handle ifra forhandler.

Jeg har til dags dato aldri hatt det så morro med lyd hjemme som jeg har nå. Komboen med Krell, Midgard og RF7 fungerer helt konge, men det hadde vært artig med heftigere høytalere. Nå er det iallefall ikke noe å si på forsterkera!! ;o)

B

Back_Door

Gjest

Jeg vurderte selv en Mcintosh MC402, vel, så sterkt at en avtale om kjøp faktisk var inngått. Takk og pris kom det endel i veien slik at jeg plustelig befant meg på demo med de største oberon blokkene. De ble bestilt og restultatet kan dere lese ved å klikke på følgende link:

Dagen Trøxas eksploderte takket være 600w med iskald Rakkestadpower

Det er ingen offisiel test, og jeg er heller ingen hifiskribent. Teknisk svada gir jeg blanke i også. Men det som teller for meg er selve lyden. og jeg skrev også litt om mine tanker rundt dette med high end  og hva man får ut av dette begrepet.
Morsom beskrivelse!
Er ikke så sikker på om McIntosh hadde slått Oberon i direkte sammenligning heller ;)

J

Jurassic

Gjest
jeg er iallfall sikker på at det ikke kommer noe Oberon inn i mitt oppsett ved neste oppgradering  ;D
Etter mitt syn er ICE greia en hype, synes ikke MA 6.1 utmerker seg på noen som helst måte.
Fagpressen har jo heller ikke skamrost MA (Fidelity).
Og en stor transistorsak fra McIntosh er jo saker jeg sikler etter.

J

Jurassic

Gjest
Nå bekrefter jo den testen fra Audiophile.no også den litt softe lydgjengivelsen, noe som er mitt ankepunkt nummer 1.

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
1
Har faktisk testet disse blokkene hjemme, på mitt eget oppsett, og til prisen er de OK. Men verken mer eller mindre enn det!
At de skal være verdt mer er kun hype fra useriøse blader her i Norge, i utenlandske blader ville de blitt vurdert til hva de er.
At de skal være 600  Watt  pr. kanal er bare tull, virkelig!!!, min ML på 100 W  pr kanal tok fullstendig knekken på dem. Hvor seriøst er det å operere med slike tall.Jeg bare spør ??? ???
Dessuten kommer aldri en klasse D forsterker inn i min stue, uansett merke(ie Jeff Rowland), låter bare ikke bra. Mitt råd ;test heller ut Sugden sin lille klasse A forsterker. Ville lagd hakkemat av disse blokkene!!!!

B

Back_Door

Gjest
ml_27.5:

Har du vurdert å anmelde Midgard til "Forbrukerrådet" for falsk informasjon?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Bør det ikke måles før man gjør det Back_door? Det kan jo godt hende de måler 600w, strømstyrken derimot ;D

O.

B

Back_Door

Gjest
DOG:
Det er vel ml_27.5 du bør rette det spørsmålet til ;D

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
1
ml_27.5:

Har du vurdert å anmelde Midgard til "Forbrukerrådet" for falsk informasjon?
Tja, noen burde jo ta tak i slike aktører, hva med vår" hardtslående" norske Hi-Fi presse?
Forbruker kontoret ville jo bare stått som spørsmålstegn til denne problemstillingen ;hææ what watt eller watt what? Hvis du skjønner hva jeg mener ;)
Men til Midgards forsvar, mange aktører holder på slik.
FYYY!
Dessuten har jeg nok rettssaker på gang allerede(no kidding) ;D

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Nå er jeg så heldig å ha disse hjemme nå,for en vurdering...

De får måle seg mot en fem år gammel transistorforsterker til 16900 og en røreffekt til 24 tusen.

Og for å si det enkelt,Ice power skuffer i forhold til hypen som har oppstått.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.086
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Testen i " Fidelity" sier vel det som trengs ang disse blokkene.

Hjemme hos meg kom de til kort mot mine 350 T watt.

B

Back_Door

Gjest
Jeg oppfattet ikke testen i Fidelity som så negativ?

Det mest interessante med disse blokkene, er de sterke følelser de setter i sving, både blant tilhengere og motstandere. Et noe merkelig fenomen?
Kan grunnen være "lille Norge" og det fakrtum at konstruktøren skriver selv på dette forum ???

J

Jurassic

Gjest
Han er iallfall en av de med flest innlegg her og den med flest innlegg på AVforum. Og ingen andre i bransjen er i nærheten av å ha like mange innlegg.

Topp Bunn