R
Rojoh
Gjest
Det er nettopp dette som kunne vært interessant å vite. Knuser ICE-forsterkerne de andre, eller? (Er jo mange som hevder nettopp det). Min personlige mening er: Det kommer sikkert an på...Morsomt at du skulle nevne akkurat de produktene. Har faktisk hørt begge i samme oppsett på Martin Logan elektrostater, og da må jeg si at Doxa var hårfint bedre (i samme test ble for øvrig en Vincent i samme prisklasse betydelig akterutseilt av både Doxa og Midgard Audio). På høyttalere med dynamiske elementer vil jeg imidlertid (på et generelt grunnlag som sikkert ikke gjelder alle høyttalermodeller) si at jeg har til gode å høre noe i denne prisklassen som spiller bedre enn Oberon 6.1.
Edit: Nå hørte jeg Midgard på demoen hos Maxwell i Stavanger. Der og da syntes jeg det låt imponerende bra. Var også nede på Maxwell nå forrige helg, og hørte et helt annet set-up i samme rommet, og til sånn ca. samme totalpris. Også det låt meget bra, men også litt annerledes. Nå er det gått en del tid mellom disse to hendelsene, men jeg kan ikke akkurat si at vi snakker om at det ene låt bra, og det andre dårlig - hvis dere skjønner hva jeg mener. Hadde også en fin opplevelse med noen Triangle høyttalere sammen med bl.a. Conrad Johnson effekttrinn. Det låt også annerledes sammenlignet med disse to oppsettene - dog i et annet rom.
Har altså hørt 3 oppsett i sånn noenlunde sammenlignbar prisklasse, men vegrer meg for å konkludere. Fellesnevneren var nok at anleggene var rimelig bra matchet, men de låt likefult forskjellig. Forstå det den som kan. Kunne sikkert levd lykkelig med alle tre anleggene, men tror at både musikkvalg og "måte" å høre på, hadde vært litt forskjellig. Det som kanskje er viktigst i denne sammenhengen, er at det gjerne tar litt tid å finne ut hvordan man vil ha lyden. Videre vil man kanskje også forandre smak etterhvert som tiden går? Tilvenning?
Litt diffust, kanskje? Jupp, det er da ikke så enkelt dette her. ;D Personlig har jeg intet å tape, så jeg kommer nok til å prøve ut ICE-power også.
Mvh. Johan