Er mange audiofile BMW eiere???

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Er det noen som har eid en 7`er og som kan fortelle litt om erfaringer, når vi (mer eller mindre on topic) er inne på temaet?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har hatt 2 stk. 7'ere, 80-tallsmodeller. De var rimelig dårlige vinterbiler! :) Men ellers gode å kjøre, mye utstyr, litt tunge.

Hadde ikke noen av de lengre enn et år.

Hadde også en 92 520ia. Var heller ikke noen vinterbil gitt. Noen som ser en tråd? ;D

De siste årene med BMW har hatt et design som gjør at jeg ihvertfall ikke vil handle disse. Synes siste 7'er rundt 2000 var den som gikk an. Etter det gikk designet til helvete.

300B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.12.2003
Antall liker
15
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
3
Jeg har hatt E39 528, og kjører nå rundt i en E39 540.

BMW er nr. 1 når det gjelder kjøreglede kombinert med komfort. Ingen over ingen ved siden 8)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kjøreglede? Dere mener naturligvis grisekjøring! Setter andre menneskers liv i fare.
Get a life.

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.709
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
BBking skrev:
Kjøreglede? Dere mener naturligvis grisekjøring! Setter andre menneskers liv i fare.
Get a life.
Kjøreglede er ikke nødvendigvis ekvivalent med fart :mad:

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Er vel litt audiofil, og litt interessert i BMW:

har 2 stk touring, den ene en 3 serie, firehjulstrekker (325xiT) den andre en 5 serie (525xiT), den også firehjulstrekker.
Her er ingeng fremdriftsproblemer, uansett mengde sne. Har kjørt BMW i innpå 30 år nå, og kan med hånden på nøkkelen fremholde at KjøreGleden alltid er tilstede.

budda

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
238
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
BBking skrev:
Get a life.
Tullekopp !

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.132
Tydelig at biler vekker lett barnslige reaksjonsmønstre hos enkelte herrer...

Å påstå at BMW er overlegen alle andre biler på kjøreglede og komfort på samme tid som det understrekes at man knapt har rattet annet enn BMW i en årrekke blir nokså søkt, for å si det mildt.

Ikke for det, jeg er selv glad i BMW, og har alltid vært det. Når Mercen skal selges en gang ut på vårparten er det godt mulig det igjen blir bil fra Bayern. Dessuten skal min bedre halvdel lobbes til jeg får gjennomslag for en 1200GS...

Men hva gjelder kjøreglede og komfort; hadde gleden av å disponere en '05 Jaguar XJ over en langhelg i våres og har ikke opplevd maken verken med 7ere fra BMW eller de største i S-klassen til Mercedes!

Hva derimot gjelder seriøse offroadere (og ikke SUVer ment for urbant bruk) så er min erfaring at her er det Nissan og Toyota som gjelder. Det er ikke tilfeldig at det er enkelte merker og modeller som dominerer i reportasjer fra verdens konfliktområder...

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
"Er mange audiofile BMW-eiere ?"

Noen har i hvert fall ikke noe gehør ...

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.761
Torget vurderinger
12
Nei. Ikke i nærheten. Var der nesten en gang i tiden, men det ser ikke bra ut i det hele tatt, og da hjelper ingenting. Uhyggelig imitsj. Life's too short.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.132
Har nylig hatt fornøyelsen av å kjøre rundt i en 120i på kronglete vestlandsveier, og joda: - på slike veier er det mye artigere enn åtter-Een jeg cruiser rundt i til dagen! Litt kjip plastikkvalitet her og der i interiøret, men alt det som er viktig for kjøreglede, eller snarere førerglede, er der så det holder!

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Er stolt BMW eier og Audiofil, selv om det også har sneket seg inn en Volvo til husstanden så er fortsatt BMW`en min helt klare favoritt.
Hadde ikke min kone blitt sendt på tur til Volvo fabrikken utenfor Gøteborg hadde det nok stått 2 BMW`er her idag.
Fantastiske kjøreegenskaper, du skjønner det når du har kjørt den.

MVH Johnny

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.132
johnnygrandis skrev:
Er stolt BMW eier og Audiofil, selv om det også har sneket seg inn en Volvo til husstanden så er fortsatt BMW`en min helt klare favoritt.
Hadde ikke min kone blitt sendt på tur til Volvo fabrikken utenfor Gøteborg hadde det nok stått 2 BMW`er her idag.
Fantastiske kjøreegenskaper, du skjønner det når du har kjørt den.

MVH Johnny
Ja, jeg må si jeg ble mektig imponert over kjøreegenskapene på denne lille beameren! Etter en halvtime bak rattet slo følgende tanke inn: dette var jaggu en frekk liten jævel av en konebil!

Topp Bunn