Mat, drikke og røyk Er ikke Freias Kvikk Lunsj Kvikk Lunsj lenger?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.855
    Sted
    Bærum
    "Kvikk lunsj" er engelsk og betyr "snøgt millommål" eller noe sånt på norsk. Full av raske karbohydrater og annet rask.

Helt enig med dem som sier at norsk sjokoladeindustri ikke har noe å skryte av. Problemet er bare at all annen sjokolade er enda verre.

C

cruiser

Gjest
    "Kvikk lunsj" er engelsk og betyr "snøgt millommål" eller noe sånt på norsk. Full av raske karbohydrater og annet rask.

Helt enig med dem som sier at norsk sjokoladeindustri ikke har noe å skryte av. Problemet er bare at all annen sjokolade er enda verre.
    Sullballatull, mange gode produsenter av sjokolade, du skal ikke lenger enn til Danmark før du finner Summerbird..

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.548
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Den er laget i Freias fabrikk i Oslo.
    Men når man tenker på alt dette hel Norske, hva smaker det av Gjende kjeks?
    Det var ganske lenge siden jeg hadde spist den, men barna ville ha en pakke en gang vi dro til fjells.
    Jeg tok en, mot utbrudd ble som følger, dette smaker kokkos. Det var helt riktig det:)

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ikke kvikklunsj, men Jarlsberg må gjerne endres på, smaker jo pyton....de burde ta studietur til Nederland..

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Jarlsberg er digg.
    Jarlsberg er faktisk et av produktene Tine kan være stolt av. Melk av diverse sorter er verdens beste fra Tine og helt klart deres prestigeprodukter, men Jarlsberg er også helt konge. Jeg er dog ikke overbevist over de lagrede variantene.

Mvh
    Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0

Sullballatull, mange gode produsenter av sjokolade, du skal ikke lenger enn til Danmark før du finner Summerbird..
    Enig med Cruiser her. Man får ikke kjøpt kvalitetssjokolade på Narvesen, 7 Eleven eller Delli de Luca fordi de skal ha så enormt påslag på sine produkter at det ikke lar seg selge der. Det betyr imidlertid ikke at det ikke finnes.

Mvh
    Roysen

C

cruiser

Gjest
    Syns Jarlsberg er helt topp, endel lokale butikker med gode lagringsfasaliteter som lagrer med ett resultat som langt overgår Tine sin vellagret.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Horten
    Jarlsberg er digg.
    Jarlsberg er faktisk et av produktene Tine kan være stolt av. Melk av diverse sorter er verdens beste fra Tine og helt klart deres prestigeprodukter, men Jarlsberg er også helt konge. Jeg er dog ikke overbevist over de lagrede variantene.

Mvh
    Roysen
    Nei, jeg holder meg helst til originalen jeg også. Og norsk melk er det ingen som slår, det har du helt rett i.

JCP

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Norskboende, italienske iskremkokker i Prinsens gate i Oslo, er også begeistra for norsk melk. Faktisk så begeistra at de tar den med til Italia på oppskriftsjakt. Hvorfor? Jo, fordi den holder en konsekvent kvalitet :)

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er klar over at dette er en sjokoladetråd og gleder meg til nyinnkjøpte Kremtopper fra Nidar! Men hva med Ideal flatbrød. Har noen smakt de i det siste? Tragedie, lapskausen smakte ikke som før med det nye flatbrødet som tilbehør.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.723
    Ideal flatbrød til lapskaus?? Du er gal, alle vet jo at det er Korni som gjelder....hvis du ikke er så heldig å få tak i flatbrød fra Skreppa i Morgedal.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    enkelt å finne kvalitetssjokolade i oslo-område. stikk innom en Centrabutikk. Godt utvalg av produsenter

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    7
    Ideal flatbrød til lapskaus?? Du er gal, alle vet jo at det er Korni som gjelder....hvis du ikke er så heldig å få tak i flatbrød fra Skreppa i Morgedal.
    Jo, det er Korni jeg mener. Hukommelsen er ikke den samme når man passere 60.
    Korni er ikke den samme som før. Tragisk!

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.865
    Jarlsberg er digg.

Mvh
    Roysen
    Nei, jeg holder meg helst til originalen jeg også. Og norsk melk er det ingen som slår, det har du helt rett i.
    Muligens har det mer med vaner enn kvalitet, men jeg får meg bare ikke til å drikke melk i utlandet uansett hvor jeg måtte være, men ser frem til et kaldt glass melk hver gang jeg er tilbake og hjemme.

T

TT.

Gjest
    Jarlsberg er digg.

Mvh
    Roysen
    Muligens har det mer med vaner enn kvalitet, men jeg får meg bare ikke til å drikke melk i utlandet uansett hvor jeg måtte være, men ser frem til et kaldt glass melk hver gang jeg er tilbake og hjemme.
    da er vi to! Kan til nød drikke den svenske, men det er ikke det samme

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Prøv heller en pakke Skjenning.

Mvh
    Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Sluttet å smake ordentlig kvikk lunsj da papirinnpakningen ble droppet til fordel for plast. Funderer på om noe er gjort med innholdet også?
    Jammen se på etiketten da mann
    ikke gold?
    se for deg gul toblerone og svensk fløte i kaka. gudfaentamegfornoejævlighalvdårligkakefaen
    Gjør du narr av frøkna? Ikke redd for juling du? Magda i Karl & Co holds nothing to my bitch. LOL.

Mvh
    Roysen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    all respekt til frøkna. Svensk fløte er langt verre enn gul toblerone:)

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Tror nok du kan slappe av. Hun er i virkeligheten frommere enn Titten Tei og et langt bedre menneske enn jeg fortjener som livsledesager.

Mvh
    Roysen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Tror nok du kan slappe av. Hun er i virkeligheten frommere enn Titten Tei og et langt bedre menneske enn jeg fortjener som livsledesager.

Mvh
    Roysen
    jeg er sikker på at du fortjener henne Roysen. Men uansett respekt for kvinner er lurt å ha uansett hvor snille de er. (garderer meg)

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Hater "havsalt" i sjokolade, har ikke noe der å gjøre.
    Prøv en tørket daddel på en bit av en god Vahlrona av mørk type på en salt kjeks f.eks. Ritz og et glass god Amarone rødvin (Accordini eller Tomassi).

Himmelriket er ikke langt unna.

Mvh
    Roysen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    mørk sjokolade og rødvin er en fabelaktig kombinasjon sånn generelt

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5.751
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Der finns en økologisk 70% sjokolade (sa den sist på Spar) som smaker minst like godt som Freia sin Premium og koster nesten halvparten....

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.843
    Sted
    Sætre
    det er annonsering av kvikklunsj for vår nye landsmenn :)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.060
    ....den smaker bedre, Imo.
    Finnes også med 40% kakao og havsalt, er absolutt god.
    Tysk produsert.

T

TT.

Gjest
    Marsipansjokolade og øl er også en bra kombo. Og jeg tuller ikke!

OskarIII

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2012
    Antall liker
    75
    Sted
    Nyköping
    Svensk Kvikk Lunsj kallas Cloetta Kexchoklad.
    Kommer ihåg att jag som litet barn undvek Cloetta kexchoklad, eftersom förr var Cloetta kexchokladen förpackad i tunn aluminiumfolie och hade det gul röda pappret påträtt.

Var chokladen kylskåpskall var det lätt att få väck aluminiumfolien men då krasade kexchokladen sönder och man har den överallt utom i munnen...
    Kexchoklad.jpg
    Förr
    Var den rumsvarm (om sommaren) så kladdade folien fast i chokladen och gick sönder i smådelar. Att tugga aluminium så ström gick genom tänderna var smärtsamt...

kexchoklad-2_15865819.jpg
    Idag
    Tack och lov så byttes aluminum/pappers förpackningen mot plast...

Vedlegg

T

TT.

Gjest
    Säkert Kraft Foods och ändrade i årens lopp, men mina svenska favoriter ;):

marabou_milk_chocolate_hazelnut.jpg
    marabou_coco_30g_1.jpg

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    796
    Torget vurderinger
    5
    Jentungen vant en eske med 30 Kex-pakker på Liseberg. Hadde ikke smakt den på 25 år.
    Konklusjon: Norge gruser Sverige ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn