Er du en "Bassterrorist"?

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2109218.ece

Den 61 år gamle damen fikk medhold, og bassterroristen ble dømt til å betale erstatning. Men hun er bekymret, siden påtalemyndigheten ikke fikk medhold når det gjaldt inndraging av anlegget.

Naboen svarte på nattlige basstokter med Pavarotti:

http://www.f-b.no/article/20071119/NYHET/711190006/1002/AKTUELT

Den 61 år gamle kvinnen erkjenner at det –bokstavelig talt – har gått høylytt for seg i det vertikaldelte huset hun har delt med naboen de siste årene.
–Det er ikke det at han spiller høyt som er problemet. Det er den evinnelige bass-dunkingen. Det høres ut som en trailer som passerer kloss inntil ytterveggen min, forteller hun.
Under rettssaken kom det frem at 61-åringen – som primært foretrekker opera – i en periode forsøkte å svare med samme mynt. Dermed var det naboens tur til å anmelde henne!
–Jeg skal innrømme at jeg spilte høyt, men det var for å unngå å høre hva han spilte.

Ivaols

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2004
Antall liker
553
Sted
Flekkerøy
JA!!!

Når jeg treffer på naboen over meg sier hun det går fint når jeg spiller musikk, selv om hun kan høre teksten på sangene jeg spiller :eek:

Værre er det når jeg ser film, da sitter hun alltid med beina oppe i sofaen pga vibrasjoner i gulvet he he.

Hun har kun klaget 2 ganger så det er en tålmodig dame!

Gleder meg til enebolig, burde være et kriterie for å kunne kjøpe SVS suber ;D

O

OldBoy

Gjest
Den bassen kan være et problem i enebolig også.

I en del år hadde jeg voksne barn med velvoksen hi-fi boende hjemme, og det var ikke fritt for at vi hadde en del gjensidige diskusjoner om hvor mye av hverandres bass vi tålte. Mitt synspunkt var klart: min bass var bedre enn deres. Hang liksom bedre sammen med resten av musikken. De var like fastlåste i sitt syn, som de fremførte med følgende uimotståelige argument: "Far, bassen din gjør at vi ikke får konsentrert oss om lekselesingen". Og hvilken far vil påføre sine barn stempel som skolesinker?

Dette er heldigvis historie nå, og min forståelsesfulle kone og jeg har ingen problemer i så henseende. Vel, kanskje hun, men det går seg som regel til: Hun går seg en tur mens jeg spiller.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Ivaols skrev:
JA!!!

Når jeg treffer på naboen over meg sier hun det går fint når jeg spiller musikk, selv om hun kan høre teksten på sangene jeg spiller :eek:

Værre er det når jeg ser film, da sitter hun alltid med beina oppe i sofaen pga vibrasjoner i gulvet he he.

Du skulle gi dama en gave! (nei, ikke hørselvern :p)

Mvh. RS

T

theStig

Gjest
Heldigvis er nærmeste nabo hos meg mer enn 75 dB unna.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Imperial skrev:
theStig skrev:
Heldigvis er nærmeste nabo hos meg mer enn 75 dB unna.
;D Vi basselusker må holde sammen vøtt!

mvh
He he he! Hææærlig! ;D

Jeg spiller med relativt moderat lydtrykk. Dipoler hjelper også en del inne hos naboen.

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
97
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
YES i am, and fucking proud of it too! ;D

Bor jo langt ut på landet og har ca 300 meter til nærmeste nabo, men har fått klage likevel ( i begynnelsen)
Har stilnet nå etter 3 år HEHEHEHEHE

Mvh
Rocker

Ivaols

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2004
Antall liker
553
Sted
Flekkerøy
R.Solhaug skrev:
Ivaols skrev:
JA!!!

Du skulle gi dama en gave! (nei, ikke hørselvern :p)

Mvh. RS
Andre gang hun klaget gikk jeg opp med en konfekteske til henne og beklaget, ca et år siden. Da var det ikke måte på hvor søt jeg var ;D Seriøst så tror jeg nok hun hadde klaget oftere hvis det var et stort problem...

Topp Bunn