Er disse så ukurrant ?

Status
Stengt for ytterligere svar.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Har nå hatt mine F3/Audiovector 1X ute for salg i 10 måneder, på den tiden har jeg fått to henvendelser. Så jeg spør meg selv, er de så utdatert, eller hva er det som gjør at ingen vil ha de til soveromsanlegg eller i garasjen for den saks skyld.

Ikke er jeg storforlangende når det gjelder pris heller. Synes det er for ille å levere dem på søppla også, men jeg har ikke så mye plass så jeg vet sannelig ikke.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hatt ett par makan sjøl,8-9 år siden vil jeg tro.
Ga vel rundt 3k for de i sin tid,pent brukt.

De er faktisk ikke gale de der så hvorfor folk ikke vil ha de aner jeg ikke.
Det har vel kanskje blitt sånn at utseende teller mere enn lyd ?

Mest for at jeg er nysgjerrig,hvor mye skal de selges for ?

/jan

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Jeg er åpen for bud, har ikke plass til de. Finish'n er nok litt dårligere enn de ferdige kabinettene, men de er ikke værre enn at man kan ha de i stua.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
De er faktisk ikke gale de der så hvorfor folk ikke vil ha de aner jeg ikke.
Det har vel kanskje blitt sånn at utseende teller mere enn lyd ?
Som hifi-gal fra tidlig 80-tall, må jeg nok si meg enig her. I dag er lyden er likestillt med utseende: ser hele tiden annonser som: "må være helt strøken" eller "må ha sølvfinish", så imponatoreffekten utseendemessig, er nok langt høyere en den lydmessige idag. ;D

J

Jurassic

Gjest
Og er utstyret eldre enn 2 år da er det håpløst gammeldags og på vei til å bli verdiløst gammelt skrap ;D
Skulle tro utviklinga har vært enorm på høyttalere og elektronikk de siste 2 årene.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Jurassic skrev:
Og er utstyret eldre enn 2 år da er det håpløst gammeldags og på vei til å bli verdiløst gammelt skrap ;D
Skulle tro utviklinga har vært enorm på høyttalere og elektronikk de siste 2 årene.
Man kan jo lure ja :)
Skulle hatt ett par HT's til eldste karen her,holder på å "samle" sammen litt skrot.
Fikk en flott JVC receiver/amp av BHO,har en Pioneer cd spiller stående,noen klabler ligger vel rundt her også.

Var alle 1X grå eller har du mine gamle tro ? ;)

/jan

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Må si meg enig. Men det er jo hyggelig å få både i pose og sekk(god lyd og kult utseende)!!
Prøver selv å selge noen sinnssykt gode stativ høyttalere, men minimalt med respons. Men men folk vet tydeligvis ikke hva de går glipp. Det er mange god biter på bruktbørsen som står merkelig lenge for salg.

Mvh
Kjetil

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
JanR skrev:
Jurassic skrev:
Man kan jo lure ja :)
Skulle hatt ett par HT's til eldste karen her,holder på å "samle" sammen litt skrot.
Fikk en flott JVC receiver/amp av BHO,har en Pioneer cd spiller stående,noen klabler ligger vel rundt her også.

Var alle 1X grå eller har du mine gamle tro ? ;)

/jan
Mine 1X'er har jeg bygd kabinett til selv.

Sleng inn et bud så får vi se............

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det er vel gjerne to ting....

1...Endel folk har for mye penger å kjøper nytt....Og da kan det jo gå mer på utseende som et møbel, enn evne til musikkgjengivelse...

2. Generell, og stort sett, ubegrunna redsel for DIY ting...

awh

Medlem
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Har selv hatt Audiovector 2 og 3, riktig morsomme konstruksoner ! Men de ser jo ut som noe fra 80 tallet sånn rent stilmessig da. Det er nok ikke noe folk setter på stua lenger, men som en ekstrahøyttaler på soverommet, gutterommet eller kjellerstua burde de jo fungere flott !

Men som andre sier DIY er ikke enkelt å selge til tross for at det er solide grunnkonstruksjoner fra kjente firma. Dessuten er vel de som har erfaring med gamle audiovector såpass bemidlede i dag at de ikke er aktuelle som kjøpere ?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.041
Torget vurderinger
1
Når renta smeller til, og folk begynner å få dårligere råd, skal dere se at bruktmarkedet får en renessanse igjen. Jeg tror dere som påpeker at folk vil ha nytt har et lite poeng. Har kjøpt mye brukt opp igjennom årene selv, og det er mye bra der ute stadig vekk som er svært gode kjøp.

Mvh.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.444
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Men hva skal du ha for dem?

Skriv en pris, så får du kanskje flere svar?

500,-?
1000,-?
2000,-?

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har selv noen 3X stående, uten å få noen særlig respons. Disse er kjøpt av forhandler så man burde ikke være redd for noen "DIY problematikk".
Nesten bedre å gi dem til en kompis enn å gi vekk så god lyd for en 1000lapp. Da kan jeg ihvertfall nyte de når jeg er på besøk :)

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Har så mye at en må begynne å selg bort for å få plass til nytt eller gammelt. Mye vil ha mer. Hmm. Forresten - tror at klokkeradioen på badet og på soverommet kanskje trenger oppgradering...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.567
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Stenger dette emnet grunnet ikke overholdelse av HFS regelverket.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn