Er dette virkelig riktig?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.887
Sted
Østfold
Jeg leser følgende:

bjornh skrev:
Invitasjoner til å møte på arrangementer som har markedsføring som hensikt ses på som brudd på bransjereglene.
For det første, dette er jo noe de representerte bransjemedlemmene har utstrakt praksis med på forumet.

For det andre, er det noe som helst i ordlyden i reglene som underbygger dette?

For det tredje, innebærer ikke dette da automatisk litt i overkant av 400 års utestengelse for nevnte moderator?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråden lå en annen plass da dette ble skrevet. (Kabelhjørnet). Hifi-generelt inkl. bransjeaktører (som tråden er i nå) ble sett på som mer egnet og dermed flyttet dit... Det er litt mer albuerom for bransjeaktører der.

Men under forklaring til hifi-generelt inkl. bransjeaktører står dette
I denne kategorien kan alt innen hi-fi diskuteres mellom bransjeaktører og vanlige brukere. Ingen restriksjoner på hva som er tillatt for bransjemedlemmer å si i denne kategorien, men pressemeldinger og reklamering for produkter skal fortsatt skje under Bransjeavdelingen.

Videre sier bransjereglene dette:
§9: Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.
og

§12: Unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "Bransje-avdelingen". Her er kan bransjeaktører fritt snakke og reklamere for egne produkter.

Godt observert forresten, og når jeg leser dette så kan det virke som en motsigelse. Det finnes en egen "bransjeavdeling" og skal ikke forveksles med hifi-generelt inkl. bransjeaktører.

Huff begynner å bli trøtt og skriver meg helt bort her.

Så for å svare kort på spørsmålene dine:

1. Det er det sikkert. Prøver å få med oss alt, men det klarer vi ikke. Til det trenger vi alle medlemmers hjelp.
2. Blir som regel noen tolking og slikt, men i dette tilfellet føler jeg at det er underbygget i forhold til regelverket.
3. Vil ikke jeg svare på. Han er uansett ikke i bransjen lenger og hadde 2 nick på HFS. Et som bransjeaktør og snakket i forhold til det og et som moderator og har gjort jobben i forhold til den oppgaven.

Det vil forøvrig alltid være endel diskusjoner og regelverk vil være gjenstand for tolking i større og mindre grad.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.887
Sted
Østfold
Det er bra, da er det fortsatt åpent for å invitere til demo i dertil egnet kategori?

Misforståelsen ligger da i at jeg leste det som at det var helt ulovlig på hele forumet.

Henvisningen til Bjørn var selvsagt spøkefull ;) Det hender jeg driver med slikt også...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Kort og Godt: Bambadoo har forklart grunnpraksisen. Forholdet gjelder i hovedsak innlegg som er slettet som ble tolket som direkte invitasjon og reklame for arrangement der bransjeaktør har økonomiske interesser av å delta på. Vi hadde en intern diskusjon blant moderatorene og vi var enige om hvordan forholdet skulle behandles.

Det er kort og godt slik at du gjennom en diskusjon godt kan svare en annen forumdeltaker om et forhold og så invitere vedkommende å selv granske forholdet i selve dialogen som Hi-Fi generelt inkludert bransjeaktører åpner for. Men det er noe ganske annet å komme med direkte invitasjoner til alle på generell basis til arrangementer uten at det knyttet til et saksforhold. Det er derfor vi har et bransjehjørne slik regelverket har bestemt.

Men det kan jeg si Snickers, dersom jeg utvises i 400 år, så forventer jeg ikke å finne noen av dagens medlemmer der når jeg endelig kommer tilbake. Det bør gjøre jobben som moderator til "en ny start".

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.887
Sted
Østfold
Jeg vil tro du rekker å opparbeide deg en særdeles solid kunnskapsbase om blant annet hifi i løpet av 400 år. Imidlertid frykter jeg at CD-mediet kan være erstattet med et nytt format. Det kan hende vi har fått 1 kanal til i surround og et par linjer til i HD-bildene også :D

Dæven, der fikk jeg inspirasjon til en ny tråd!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Problemet er bare at jeg og noen andre som kan bli litt for gamle sikkert løper rundt med sverd for å kappe hodene til hverandre for å få litt mer Power... Jeg har derfor begynt å lure på om det er på Hifisentralen at The Gathering skal finne sted.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Hvis jeg fortsatt er her om 400 år, så trenger jeg ikke dokumentere hvor lenge jeg har levd. Blir bare trøbbel av sånt. Da regner jeg med at filmen medfører noe riktighet.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.887
Sted
Østfold
Om du er her om 400 år så skal jeg høflig bøye meg for din erfaring... eller... da har jeg også fått ytterligere 400 år erfaring selv også :D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Da vet vi vel hva vi må gjøre med hverandre..?? ::)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.887
Sted
Østfold
Tror du vi er uenige om noe med rundt 420 års erfaring? I såfall må det jo bli en heftig debatt som går på: "Jeg har tross alt 422 års erfaring mot dine 419, jeg tror du skal høre på meg." Eller "Det sier du? Som bare har 2391842 innlegg!" ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
;D

Uansett bør du ha noe skarpt, for jeg tar nok sabel-samekniven med for å få ICE-Power effekten din. Highlander som jeg er. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
;D -i ettertid kan jeg jo se hvordan den der ble tolket... -jeg skal huske den Bambadoo, om du fortsatt er her om 400 år....

S

Supertramp

Gjest
Snickers-is skrev:
Du vet at Highlander ikke var en dokumentar?
Å, var det noen som rakk å fortelle det til Freddie Mercury - Prince of the Universe ;)

[video]VEJ8lpCQbyw[/video]

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.887
Sted
Østfold
Jeg ville vel tro noen ga ham et hint i det de holdt på å skrive musikken til filmen :D

Topp Bunn