Tråden lå en annen plass da dette ble skrevet. (Kabelhjørnet). Hifi-generelt inkl. bransjeaktører (som tråden er i nå) ble sett på som mer egnet og dermed flyttet dit... Det er litt mer albuerom for bransjeaktører der.
Men under forklaring til hifi-generelt inkl. bransjeaktører står dette
I denne kategorien kan alt innen hi-fi diskuteres mellom bransjeaktører og vanlige brukere. Ingen restriksjoner på hva som er tillatt for bransjemedlemmer å si i denne kategorien, men pressemeldinger og reklamering for produkter skal fortsatt skje under Bransjeavdelingen.
Videre sier bransjereglene dette:
§9: Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.
og
§12: Unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "Bransje-avdelingen". Her er kan bransjeaktører fritt snakke og reklamere for egne produkter.
Godt observert forresten, og når jeg leser dette så kan det virke som en motsigelse. Det finnes en egen "bransjeavdeling" og skal ikke forveksles med hifi-generelt inkl. bransjeaktører.
Huff begynner å bli trøtt og skriver meg helt bort her.
Så for å svare kort på spørsmålene dine:
1. Det er det sikkert. Prøver å få med oss alt, men det klarer vi ikke. Til det trenger vi alle medlemmers hjelp.
2. Blir som regel noen tolking og slikt, men i dette tilfellet føler jeg at det er underbygget i forhold til regelverket.
3. Vil ikke jeg svare på. Han er uansett ikke i bransjen lenger og hadde 2 nick på HFS. Et som bransjeaktør og snakket i forhold til det og et som moderator og har gjort jobben i forhold til den oppgaven.
Det vil forøvrig alltid være endel diskusjoner og regelverk vil være gjenstand for tolking i større og mindre grad.