Er dette noe som helst interessant?

Classichifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2010
Antall liker
61
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
2
Ta kontakt med HIFI Guiden på Hamar (Arild Berget) han er en av de beste på Vinyl, der får du god hjelp både med valg og kjøp utstyr og opsett av det.

Lydersen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2010
Antall liker
9
Dette er et Connoisseur drivverk med Mikro Seiki arm. Jeg kjenner igjen verket på velgeren og beslaget under den. Connoiesseur var en diy platespiller i den rimelige delen av markedet. Verket er sikkert ok, men ikke forveksle det med high-end. Det ser litt klønete laget ut også imho.
Selger vet kanskje ikke hva han selger, eller så er det bevisst svindel.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.394
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Takker. Ikke meningen å henge ut noen. Er bare helt fersk når det gjelder vinyl, og ser ikke skogen for bare trær :rolleyes:

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Om du er ny med vinyl, og har lite plater, så vil kanskje det beste være å kjøpe en ny spiller fra en av de kjente leverandørene. Ting som Rega, Thorens o.l. Ny i Norge, ferdig med passende pu. Den lave prisen mange av disse har ljuger om ytelsen; mange moderne platespillere/pu'er er uforskammet gode til prisen.
Vanskelig å trå feil med en slik da, og din spiller vil beholde en god verdi dersom du vil avvikle vinylavspillingen. Jeg hadde ikke i mine villeste feberfantasier kjøpt en Con diy, for å svare på trådtema. Langt heller en ny Rega P1 e.l. om prisen skulle være omtrent den samme.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.394
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Godt poeng! Hadde Rega Planar 3 for lenge siden...

Min integrerte forsterker har et ganske ok phono-trinn, så jeg kunne tenkt meg en platespiller, mest for moro skyld. Hvis jeg skulle bli bitt av basillen, so be it! ;D

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
74.779
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt en sånn Connoisseur spiller.
Audioscan (forløper for HIFI klubben) solgte den veldig billig med SME s2 arm på slutten av 70 tallet.
Den var et slags byggesett med et helt annet plint enn den som er for salg.
Kjøpte den mest pga armen.

Ikke tenk på å gi 2500 kr for den.

Her er et bilde av en slik jeg hadde uten arm.

Vedlegg

Topp Bunn