Er dette mulig da?

S

Stereo_Mono

Gjest
Siden jeg ikke har noe bedre å gjøre på en lørdags ettermiddag tenkte jeg at jeg skulle koble opp Cyrus 2 (1991 modell) min og teste RIAA i den. Har bare hørt positive ting om den, men har aldri hatt platespiller på soverom anlegget der den står.
Bruker Tapeout og videre inn i Naim forsterkeren.

En ting kan bare beskrive lyden... HAKESLEPP! Er dette mulig da? Hvorfor har jeg ikke brukt denne de siste 10 årene?
Har en Cambridge 640p på lager og den låter tam og innelukket i forhold. Naim Stagelinen er litt kjappere i klangen, men samtidig noe kaldere en Cyrusen og den mangler den fantastiske flyten og drivet til Cyrusen.
Jeg vil til å med påstå at den passer min smak bedre en ASR Mini Basis V08, som jeg har hatt tidligere i noen år.

Disse Cyrusene finnes det jo masse av på børsen (eBay) i UK og spør du meg er den verdt prisen alene for RIAA trinnet.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Jeg har en Cyrus two med ekstern psx til det lille anlegget i stua. Jeg synes den har sine veldig sterke og veldig svake sider. Dynamikken, spilleglede, detaljer er topp, men klangen lider litt synes jeg. Minner meg litt om en OTL rørforsterker, litt sånn nervøs og vill men vedlig likandes. Nå har jeg gått skjemaet etter i sømmene og tenker å modifisere den littegrann for å se om andre komponenter på strategiske plasser kan hjelpe klangen litt. Pussig, men jeg hadde også en Cambridge (340) som den overtok plassen etter og det er jo total utklassing :) Skikkelig moro amp. Har du hodetelefonutgang på din? Det rocker.

http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/cyrustwoamp.html

Du skulle prøve å høre en Musical Fidelity A1 fra 80-tallet. DET er hakeslepp det. Har hørt endel av det de har laga senere, men ingeting kommer opp i mot den lille "krellen" der.

http://www.mhennessy1.f9.co.uk/mf_a1/index.htm

Puma

S

Stereo_Mono

Gjest
Har modellen uten hodetelefon utgang. Den er i sort med vippebryter. Det er den siste utgaven før den gikk ut av produksjon i 92-93
Skal visst være de med vippestrømbryter og uten hodetelefon utgang, som låter best. Synes Cyrus rotet det til med Cyrus 3. Manglet bla deres fantastiske RIAA og lå generelt dårligere i følge pressen.

Min ser slik ut:

Vedlegg

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Stemmer at det er MK III du har og det er den som er mest ettertraktet. Jeg har hørt MK II og III side by side, og jeg kan ikke høre forskjell. Skjemaet er også det samme, men jeg synes det kan virke som byggekvaliteten er litt bedre på den siste.

Jeg ser du har Naim som jeg har fått litt interesse for. Hva synes du om spillestilen til Naim i forhold til Cyrus Two?

Puma

Topp Bunn