Er dette et fornuftig TV-kjøp, eller burde jeg gått for noe annet….

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
82.891
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Vurderer en TCL 75´´ MQLED85 4K Mini-LED TV som denne uken er på tilbud hos Elkjoep for 12990kr (skal liksom ha kostet 33999). Jeg er ikke ute et SOTA tv, men et tv som er enkel i bruk og fungerer bra på sport og film. Ser at den får gode tilbakemeldinger fra eksperter og kunder med minus på at det finnes bedre tver hvis man sitter på siden, kun to HDMI innganger på 4K og gjennomsnittlig lyd. Ikke noe av dette er dealbreakers for meg.

Er det noen som har synspunkter på TCL og denne modellen?
Burde jeg heller kjøpt noen annet og hvorfor? Uproblematisk å bruke mer penger hvis det er verdt det (for meg).

larax

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
269
Sted
Harestua
Vurderer en TCL 75´´ MQLED85 4K Mini-LED TV som denne uken er på tilbud hos Elkjoep for 12990kr (skal liksom ha kostet 33999). Jeg er ikke ute et SOTA tv, men et tv som er enkel i bruk og fungerer bra på sport og film. Ser at den får gode tilbakemeldinger fra eksperter og kunder med minus på at det finnes bedre tver hvis man sitter på siden, kun to HDMI innganger på 4K og gjennomsnittlig lyd. Ikke noe av dette er dealbreakers for meg.

Er det noen som har synspunkter på TCL og denne modellen?
Burde jeg heller kjøpt noen annet og hvorfor? Uproblematisk å bruke mer penger hvis det er verdt det (for meg).
Jeg har en tcl og er kjempefornøyd. Husker i farta ikke hva den heter, men tror at den du tenker på er nyere. Husker forskjellen på den og min og min hadde flere dimmesoner og mere lys, ellers var de ganske like. Bilde og lyd er kjempebra. Veldig mye for pengene. Har anbefalt x'n å kjøpe den du tenker på.

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
730
Torget vurderinger
1
Jeg tror det er samme TV som denne, så virker som et godt kjøp.

edit: legg merke til hva de sier om refleksjoner. Hvis du har et vindu rett bak hodet ditt, så får du litt speileffekt.

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
804
Sted
Oslo
Det ser ganske fornuftig ut, ser laveste pris ellers har vært 17995,- så dette er et bra tilbud.

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
730
Torget vurderinger
1
Da ble det kjøp av TCL TVen. Blir sikkert bra. Hentes i morgen etter at de har foretatt en Calman kalibrering på den 😊
Meget god pris på den! Får ikke noe med bedre bildekvalitet under tyve tusen.

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.493
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Har de åpent kjøp? Jeg kjøpte en TCL i samme utgave bare i 65» og leverte tilbake dagen etter. Kjøpte Samsung OLED. OLED er overlegent på sport da det er mye panorering og raske bevegelser. Øynene mine er hyperallergisk mot etterslep og blødning, derfor ble TCL returnert…

Unnskyld for litt for sen tilbakemelding. Får håpe ditt syn ikke er like sensitivt som mitt.

Sist redigert:

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
730
Torget vurderinger
1
Ja jo, OLED er jo en bedre teknologi, men det er ikke flust av dem til 13.000,-
Det nærmeste man kommer nå er en Samsung til 50 % høyere pris. Også dette et meget bra tilbud. Hadde jeg vært på jakt etter en OLED på 75-77 tommer til 20k, så hadde jeg slått til.

Dette med motion handling var vel det eneste som rtings.com kritiserte TCL for. Og i sammenligning med en Samsung MiniLED TV sa de dette: " The TCL QM7/QM751G QLED is better than the Samsung QN85D. The TCL has better black levels with less blooming, more vibrant colors, and better overall image processing, which gives it better picture quality overall. "
Jeg kjøpte en QN85 i 55" til min far i fjor og den er meget bra.

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
82.891
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Har de åpent kjøp? Jeg kjøpte en TCL i samme utgave bare i 65» og leverte tilbake dagen etter. Kjøpte Samsung OLED. OLED er overlegent på sport da det er mye panorering og raske bevegelser. Øynene mine er hyperallergisk mot etterslep og blødning, derfor ble TCL returnert…

Unnskyld for litt for sen tilbakemelding. Får håpe ditt syn ikke er like sensitivt som mitt.
Elkjøp selgeren anbefalte faktisk TCL sammenlignet med en OLED til 33K hvis rommet var ganske lyst. Ble TCL på meg. Blir sikkert bra nok sammenlignet med den gamle 55 tommeren fra LG vi har i dag 😊

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
82.891
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Er du med i målemafian nå ? Gratulerer med fargefjernsyn.
Hehe, har vel alltid sett fornuften med målinger i kombinasjon med lytterens preferanser……alle klakører til øvrigheter i begge leire i evigvarende gjentakelser…….not so much 😊

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.611
Torget vurderinger
12
Grattis med levende bilder. Det går mest i DIY-bilder her: Bøker og radioteater. Skremmende god bildekvalitet.

Topp Bunn