Klær, briller og klokker Er det noen her inne som har kjøpt solbriller /briller på otticonet?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har googlet litt på www.otticanet.com og her er det mye rart, alt fra fake/svindel til at firma stjeler penger fra folk, mens www.dinside.no skryter av hvor billig og bra denne nettbutikker er/kan være?

Har du/dere noen erfaringen med denne Italienske nettbutikken, og kan man handle der?
 
Sist redigert:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.678
Antall liker
85.198
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Får ikke åpnet linken
 
G

Gjestemedlem

Gjest
En grei plass å sjekke ukjente nettbutikker er Trustpilot. Har de mange nok positive tilbakemeldinger er det et bra tegn.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ok, det skal man huske på neste gang, men kjøpte uansett nye solbriller (Ray Ban) hos en større seriøs optiker i dag, men hva fa.. skal man med solbriller i Oslo i disse dager? Det har jo hølja ned siden forrige fredag!

Den lave høst og vår sola i Norge (når det er sol) er et faremoment for alle bilister (og andre), og Police brillene tar ikke sola som først forventet!

Mvh. tidligere flinkgutt!
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Kona har handlet der fire ganger, fortsatt tommelen opp sier hun
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Litt seint, men skal prøve å handle der ved en seinere anledning!

Det er flere som mener at de selger orginal vare der, og de som er så negative på nettet (google) kan kanskje ha en annen agenda!
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.282
Antall liker
1.177
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er klar over at mange billige solbriller kan være helt på høyde med mye dyrere briller, men det er"kun" noen dyre briller, bl.a. Ray Ban som tar de sterkeste solstrålene, men har også lest at f.eks. Chanel er noe av det dårligste man kan kjøpe!
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Hvorfor kjøre god bil når du kan få en Lada osv. Hvorfor bruke penger på hifi når det kommer lyd ut av klokkeradioen og so on and so forth. Skjønner ikke at man skal måtte forsvare alt mulig her inne. H&M-briller stopper kanskje strålene, men de er ikke behagelige å ha på lenge og de har ikke samme design, hvis det er designet man velger ut ifra. Jeez
 

olo

Fersking
Ble medlem
27.07.2012
Innlegg
1
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Medlemmer på hifisentralen er vel de som lettest bør forstå forskjellen mellom Ray Ban og HM briller...
Alle solbriller som er merket CE stopper all skadelig uv stråling. Problemet er bare at de billige stopper så mye mer, altså de bølgelengdene du trenger for å se godt og behagelig.
Så forskjellen ligger i hva som kommer igjenom - er vel egentlig ganske likt et kvalitetsanlegg. Å si at solbriller er like gode fordi de stopper skadelige stråler blir som at to forsterkere er like fordi de har samme oppgitte effekt...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.678
Antall liker
85.198
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Etter å ha saumfart siden for Oakley solbriller synes jeg at det ikke er nevneverdig billigere enn å gå til en ordinær optiker her på bjerget. Man må ta høyde for 25% mva i alle priser, pluss fortollingsgebyr og da er prisen nesten den samme. Ikke glem at man har bedre garantiordning her....

mr-nelson.jpg
 

Puma03

Medlem
Ble medlem
10.05.2012
Innlegg
34
Antall liker
30
Sted
Quick Island
Har handlet på otticanet flere ganger uten problemer. Du får toll-regning i posten etter en stund, men prisene (i hvert fall på Ray-Ban) er uansett bra.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.282
Antall liker
1.177
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
OK, siden jeg nærmest ble kalt tullig for å kunne si at H&M sine solbriller var mer enn ok, måtte jeg skaffe meg noen nye Ray-ban. Anlendningen bød seg her om dagen da jeg fant et par Ray-ban New Wayfarer RB2132 på Gardemoen til 865,-. Siste jeg spurte i en brillebutikk kostet de 1400.- :confused:

Har hatt Wayfarer lenge i bilen, men mistet de på sopptur for noen uker siden og har siden kjørt med billige H&M briller og har syntes de fungerte helt fint. Men kveldsol hjem etter en snartur til Oslo Hifi Center i går ettermiddag for å plukke opp en Rotel RSP1572, var det klart for en liten sammenlikning.

Ingen seriøs test, men optisk var det liten eller ingen forskjell. H&M brillene har brunskjær mens Ray-ban hadde grønnskjær. Dermed ble fargene litt forskjellig men det brune tiltalte meg mer enn grønn, selv om grønn gir riktigere farger. H&M har og en økende toning i glasset mot toppen. Dermed kan jeg ved å bevege hodet litt opp og ned regulere hvor mørke briller jeg vil ha - fint når man kommer i skyggen eller i en tunell. Meganisk er Ray-ban helt klar mer stødig og med bedre passform, men samtidig så stødig og tight at jeg må slippe rattet for å få de av på en sikker måte.... å dra i en stang er ikke lurt da det bender stengen ut over tid (taler av erfaring).

Og hva ble liggende i bilen - der jeg definitivt bruker mest solbriller - H&M.

Noen som vil ha et par billige Ray-ban ? (har 3 H&M) ;)
 
Topp Bunn