Er det ingen som kjører etter forholdene?

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Nei.. folk kjører den angitte max hastigheten eller fortere uansett føre eller forhold.
Jeg er ikke akkurat noen snegle i trafikken selv, men når jeg blir forbikjørt på en svingete vei med høy fartsgrense, mye trafikk, glatt isføre, mørke og striregn tenker jeg mitt.. Det er noen der ute som ikke er feige på veien. Jeg lurer på om de skjønner hvilke risikoer de utsetter medtrafikantene for ?

O

OivindJ

Gjest
Akkurat det jeg mener. Når jeg kjører igjennom hele vestby i 200km/t på tørr asfalt med kjempegod sikt så er det så farlig og bla bla bla.

Mens når ei gammal bestemor flyr forbi meg i 80 (i 80 sonen) på glattisen midt på natta på en ubelyst smal svingete vei, da er det plutselig umulige forhold og ingen sin feil om hu drar rett ut i grøfta.

Jeg hadde aldri i verden tørt å kjøre så uforsvarlig!

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Vel.. 200km/t Øyvind ?

Og bestemødre ? det er vel mest unge menn i alt for dyre biler som skaper de farlige situasjonene i praksis da..

O

OivindJ

Gjest
Vel.. 200km/t Øyvind ?
Joda, det var selvsagt farlig, men bare for megselv.

Og bestemødre ? det er vel mest unge menn i alt for dyre biler som skaper de farlige situasjonene i praksis da..
Er du sikker? Å kjøre i fartsgrensa uten å noen gang vurdere forholdene er noe jeg ikke tørr i alle fall.

O

OldBoy

Gjest
Er det ingen som kjører etter forholdene i dette landet?
Jo, sikkert noen. En liten håndfull i hvert fall. Vel, kanskje to stykker. Kanskje.....

Men det store flertallet kjører egentlig på lykke og fromme. Sånn i det store og hele. Uten å tenke på alt det lovgiverne pålegger oss å ta hensyn til.

Høyst menneskelig, det siste. For hvor lenge orker man å være aktpågivende overfor faremomenter som "aldri" eller "nesten aldri" viser seg? Ikke lenge, viser det seg. Jeg leste ett eller annet sted, uten sammenligning forøvrig, at narkotikahunder finner narkotika såpass sjelden når de er ute på oppdrag, at hadde det ikke vært for at de stadig får oppmuntringer i form av "arrangerte" funn, ville de ha mistet interessen og oppmerksomheten for lenge siden.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
problemet er vel at de fleste mener de kjører etter forholdene, og overvurderer egne kjøreferdigheter.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Joda, det var selvsagt farlig, men bare for meg selv.
Mannen som får motorstopp i veikanten rett rundt svingen i tunnelen er kanskje ikke enig...
Man skal håndtere de uforutsette situasjonene også.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Kjøreforholdene er jo stort sett vanvittig bra, det vet jo alle. Denne karen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180180

kunne like gjerne vært 28,38,48,58,68 som 18. Ferdes ca 30.000km på veien i året, og kan skrive under på at den norske verdensmesterholdningen på veien, er som ellers akkurat ja, "verdens beste" .

C

CAP

Gjest
Jeg forsøkte og ligge i 80 km/t fra Ryen til Sinsenkrysset (60km/t fartsgrense) i går fredag mitt på dagen for og se hvor mange biler som kjørte forbi meg ........ he he "alle" kjørte pent foruten 18 varebiler, 4 trailere og 12 personbiler og dette tiltross for jeg allerede lå 20km/t over fartsgrensen.......... hvis ikke dette er anarki på veien så....... folk driter fullstendig i fartsgrenser og blir de tatt så hyler de noe jævelig, jeg så ikke skiltet, det burde vært høyere fartsgrense, var det ikke høyere før a ? osv med patetiske unnskyldninger.

200 km/t forbi Vestby...... kjører du Vespa eller ? jævla sinke.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.646
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tja - jeg ser det samme selv....

Jeg kjører titt og ofte etter Rombaksveien (nordover fra Narvik) - svingete og uoversiktlig, med få sjanser for forbikjøring fra Narvik til Rombaksbrua. (Få muligheter for å slippe folk forbi også).

Nå går ikke bilen min (kjælenavn jernpurka) så forferdelig mye fortere enn fartsgrensa, så jeg ligger stort sett på fartsgrensa, og evnt litt over (eller en smule under, når jeg har mann med hatt/kjærringsjåfør foran meg)...

Jeg ser så inn i helvete mange syke forbikjøringer på denne veistubben, både møtende i min egen veibane og folk som skal forbi meg, at det er et under at det ikke går galt oftere.

Hver gang jeg møter en tulling i min veibane, rett rundt en sving, så blir det en mumling for meg selv - "fikk du litt høyere puls nå som du så hva du holdt på å dure rett i?" Min bil vil være veldig lite hyggelig å kollidere med, men det som er værre for disse gærningene, er at Rombaksveien er en av Norges mest traffikerte strekninger med trailere....

Hvor er vettet til folk???

Ærlig talt så skulle jeg ønske onkel politi hadde mere ressurser til å kjøre inkognito i trafikken og plukke opp sånne idioter, hvorpå førerkortet til vedkommende ble brent offentlig i rundkjøringa foran torget i Narvik...

Johan-kr

O

OivindJ

Gjest
Mannen som får motorstopp i veikanten rett rundt svingen i tunnelen er kanskje ikke enig...
Man skal håndtere de uforutsette situasjonene også.
Jeg slakker av farten før svingen i tunnelen. Kjører som sagt etter forholdene :) .

På Gamle mossevei f.eks er det ofte sykkelister etter uoversiktlige svinger... Er det dårlig sikt, så må en ta en pause fra grisekjøringa!

Topp Bunn