Er det ikke på tide med en ny platecoverkonkurranse?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rr30629

    Gjest
    ^It`s only money er en tøff låt.

    Denne er overkommelig tenker jeg.


    IMG_1709.jpeg
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje noen hints er nødvendig?
    Er noe kjent med det ansiktet men kommer ikke på det :rolleyes:
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Da legger jeg ut denne her. Hints er tre, stjerner og sol.
    20200421_230232.jpg
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Mer konkrete hints; norsk album, en trio, et tre, stjerne og en sol.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje du kan legge ut neste oppgave da Kanutus?
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes disse konkurransene er skikkelig vanskelige med band og artister jeg har hørt om, og sett platecovrene til en eller annen gang. Når jeg ikke en gang har hørt om bandet, så blir det ekstremt vanskelig ... :)

    Edit: Ser at vi er sambygdinger da, Rulvis!
    Du har sjansen til å legge ut oppgave nå Kanutus! Et av problemene med slike quizer er utallige albumutgivelser og sjangere, særlig på et forum der avspillingsutstyret har hovedrollen. Personlig liker jeg å skape litt utfordringer, ellers hadde det vært førstemann på knappen og lite annet. Og fra min side er det vel også en slags musikk/albumtips i dette også.
    Jeg tror denne tråden dovner og tar seg opp igjen til høsten.
    Ja, er oppvokst og er av gammel ætt på Nesodden, men arbeider og bor for tiden på Toten. God sommer!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syns man kan legge ut flere tips og hints før man avslører fasit.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Ok, første forsøk fra meg.

    DSC_0041.JPG

    Edit: Måtte skynde meg å snu bildet etter å brukt første innlegget som lagringsplass for bildet fra mobilen! :D
    Dobbeledit: Sånn, nå tror jeg reglene er etterfulgt til punkt og prikke!(?) ... :)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ok, første forsøk fra meg. Vis vedlegget 643455
    Edit: Måtte skynde meg å snu bildet etter å brukt første innlegget som lagringsplass for bildet fra mobilen! :D
    Topp! :) Les "reglene" i åpningsinnlegget ;) Åpningen på innercover skal være sentrert på yttercover og område rundt coveret skal vises. Flere som har blitt sløve på spes. det siste punktet.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Topp! :) Les "reglene" i åpningsinnlegget ;) Åpningen på innercover skal være sentrert på yttercover og område rundt coveret skal vises. Flere som har blitt sløve på spes. det siste punktet.
    Jo, jeg var faktisk klar over det ... Men hvis det da blir for lett, i følge meg (eller den som tar bildet), er ikke det et punkt som kan vurderes litt? Jeg har vært nøye på å sentrere, altså, og fant et cover som hadde hull, og ikke den sedvanlige antistatiske plastikken som bør være der ... Er det slik at ytterkant skal sees fordi det da gjør det noe enklere å identifisere plata?
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Jeg syns man kan legge ut flere tips og hints før man avslører fasit.
    Den er sikkert til meg😬. Men, til unnskyldning les første innlegg fra trådstarter og se på regel#4. Det var ingen respons på oppgaven, og da det gikk et døgn til etter siste hints la jeg ut fasit. Er på biltur hjem etter langhelg på hytta og føler at jeg ikke helt kunne følge opp. Ok? 😊
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jo, jeg var faktisk klar over det ... Men hvis det da blir for lett, i følge meg (eller den som tar bildet), er ikke det et punkt som kan vurderes litt? Jeg har vært nøye på å sentrere, altså, og fant et cover som hadde hull, og ikke den sedvanlige antistatiske plastikken som bør være der ... Er det slik at ytterkant skal sees fordi det da gjør det noe enklere å identifisere plata?
    Tll det siste; tror det er fordi at plata skal identifiseres som fra egen samling :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Hehe..... dessverre var jeg ikke klar over regel 4, men jeg synes kanskje den kan tøyes litt når det er såpass lite aktivitet i tråden?
    Blir litt morsommere når man får noen flere ledetråder å jobbe videre med IMO.
    Forresten Ikke bare deg rulvis, flere som har postet fasit ganske kjapt.
    God tur hjem! :)
    Den er sikkert til meg😬. Men, til unnskyldning les første innlegg fra trådstarter og se på regel#4. Det var ingen respons på oppgaven, og da det gikk et døgn til etter siste hints la jeg ut fasit. Er på biltur hjem etter langhelg på hytta og føler at jeg ikke helt kunne følge opp. Ok? 😊
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Er på tynn is her men kan det være noe av Crowded House??
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Er på tynn is her men kan det være noe av Crowded House??
    Jeg holdt på å si "heldigvis ikke"! Men bare fordi jeg nå er glad for at den ikke var altfor lett! :D Man kan kanskje si at band-navnet (Crowded House) har noe til felles med riktig svar, men ikke tenk for hardt på akkurat den ... Det er i alle fall et band vi skal frem til!

    Edit: litt mer fornuftig respons fra meg ...
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    De har holdt på siden 1998 omtrent ... Kommer fra USA. Hele 5 solo-album fra vokalist siden 2015, da siste band-album kom ut.

    Edit: rettet opp faktafeil om antal solo-album ...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.392
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Følgende regler gjelder:

    1. Det skal være eget fotografi (ingen bilder fra «tilfeldige» nettsøk er tillatt)
    2. Utsnittet skal være laget ved hjelp av innercover slik at det dannes et utsnitt som har omtrent samme størrelse og form som labelen på lp’en
    3. Hele coveret skal fotograferes med innercoveret foran slik at utsnittet dannes, og bildet med omgivelser skal i sin helhet postes
    4. Når bildet er lagt ut er det ikke tillatt med nytt bilde før forrige oppgave er løst, unntatt om det har gått mer enn 24 timer fra cover er lagt ut uten svarforsøk
    5. Det er tillatt med hint i innlegget i form av omgivelser etc.
    6. Innercoveret behøver ikke å være hvitt, og man står fritt til selv å velge type

    Her er første ut



    Lykke til




    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Her en liten update på reglene.

    J
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn