Er det ikke på tide med en ny platecoverkonkurranse?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.665
    For meg er det en personlig katastrofe å ikke se hvilken plate dette var :eek: :)
    🤔
    [/QUOTE]
    Skjønner at du undres. Det gjør jeg også.... Svaret skulle under Rain Tree Crow. Har det meste av de gutta der (Japan, Sylvian, Karn Jansen) :)

Rulvis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    111
    Sted
    Nesodden/Totenvika
    Hints til quizen. Bandet er norsk, albumet er fra første halvdel av 80-årene. Kan kobles til Wannskrækk/DumDum Boys både da og senere.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    613
    Det var det noe som het ja.. slutta rett før min tid på Renegat begynte..

«
    Trondheimsband, startet i desember 1980. Liliedugg kom fra Hard Rock Kafé-miljøet i Trondheim, hvor vokalist Lars Vold hadde vært med i Bærsærk og gitarist Steinar Vikan var en del av Apekolonien. De fikk med seg Gunnar Mo (gitar), Lars Olufsen (trommer) og Torgeir Vikan (bass) og debuterte året etter med 7-tommeren «Neonråte»/«Livet på landet»/«Gal hest»/«Girls». Liliedugg var kjent for utagerende sceneopptredener med en blanding av pønk og hard rock à la The Stooges. Fra EP-en og til deres eneste langspiller Liliedugg (1983), dreide musikken i retning av dystrere og mer eksperimentell musikk. På tekstsiden lå nå hovedvekten på engelske tekster.

I 1981 la Liliedugg ut på den legendariske Sør-Norge-turneen Slipp Taket Tour sammen med sine kamerater i ►Wannskrækk. Flere år seinere, i 1988, kom en splittskive delt mellom Liliedugg og nettopp Wannskrækk, der Lilieduggs bidrag var opptak fra en av de siste offisielle konsertene bandet holdt, på Ritz i Trondheim, 12. juni 1984 (Last Opera – Live Ritz). Bandet holdt nok en avskjedskonsert på Renegat i Oslo 1. mai året etter. I 2001 kom samlealbumet Sannhetens voktere, bestående av EP-en, LP-en og splitten, i tillegg til en tidligere uutgitt livelåt fra 1981 (tittelkuttet). Liliedugg delte også scene med andre samtidige band som ►The Aller Værste!, ►De Press og ►The Cut.«

Robot

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2018
    Antall liker
    303
    Sted
    Mostaul
    Bare et lite hint til Lassencad; det er den som svarer riktig på en oppgave som tar neste, så du må være på hugget å svare riktig og SÅ kan du legge ut et bilde med en oppgave.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    741
    Sted
    Nesodden
    Da ringer det jo definitivt i flere bjeller, ja ... At det kom musikk fra den kanten var mer ukjent for meg ... Kanskje noen andre som har denne i samlinga si? :)

Ola Bukse jr.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2007
    Antall liker
    17
    Riktig👍
    En av fjorårets bedre skiver, uavhengig av hva du måtte mene om coveret...😇

2EF8A777-FC9D-4A52-9E86-DC7D9195C87A.jpeg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.312
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg falt ikke heeelt for den skiva /\, men liker den dama

Den under er nok vektigere, ville jeg si

20200606_212520.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.312
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    jupp, en 160 kg tung legende. Dvs 180 kilo da han døde i 1970, 26 år gammel. Overvekt og heroin var ikke noen god kombo. Men musikk, det kunne han.

20200606_214821 (1).jpg

Fant

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.04.2015
    Antall liker
    49
    Sted
    Nittedal
    Bare et lite hint til Lassencad; det er den som svarer riktig på en oppgave som tar neste, så du må være på hugget å svare riktig og SÅ kan du legge ut et bilde med en oppgave.
    Strengt tatt står det ikke noe om dette i reglene til trådstarter. Jeg er forsåvidt enig i at den som svarer riktig bør gis mulighet til å legge ut ny oppgave, men noen ganger kan det bli glemt eller man er forhindret fra å gjøre det. Da er det bedre at andre slenger inn et bilde imo. :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    741
    Sted
    Nesodden
    Strengt tatt står det ikke noe om dette i reglene til trådstarter. Jeg er forsåvidt enig i at den som svarer riktig bør gis mulighet til å legge ut ny oppgave, men noen ganger kan det bli glemt eller man er forhindret fra å gjøre det. Da er det bedre at andre slenger inn et bilde imo. :)
    Hva med å gi oppgaveløser én time til å legge ut ny? Dersom det ikke har skjedd noe på én time, står det fritt for nestemann å legge ut ny oppgave?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn