Er det fornuftig å oppgradere/skifte ut min effektforsterker?

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg har i dag en Nuforce 7-kanals effektforsterker, som jeg egentlig er fornøyd med.

Emotiva har jo forsterkere som regnes som god valuta for pengene.
Derfor lurer jeg på om det er fornuftig å bytte til en Emotiva XPA-5 Gen3
Specs er jo noenlunde lik det jeg har nå, så jeg lurer på om det vil være en oppgradering, nedgradering, eller bare endring av lyd?

Nuforce MCH-300C7
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det eg har høyrt av effektforsterkarane til NuForce, er at dei er veldig nøytrale, veldig detaljrike, særleg i bassen. Til mitt bruk ville eg hatt noko med råare straumforsyning og meir watt, men om du er fornøgd med det du har, ser eg ikkje at du umiddelbart treng ny effektforsterkar. Det er kanskje andre stadar i signalvegen som kunne vore påkosta? Forforsterkarar er alltid interessant å prøve ut....
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Forforsterker er nok ikke så aktuelt å bytte ut, for meg holder min Marantz AV7704.
Anthem er vel neste steg når det gjelder nivå, men det er langtfra min økonomiske rekkevidde i min nåværende situasjon som permittert.
Er også fornøyd med mine høyttalere, siden jeg bor i en leilighet i et borettslag.
Tenkte å kjøpe senterkanal og kanskje nye effektforsterker for ferie og skattepengene mine, derfor spørsmålet om forsterker.

Må ellers nevne at jeg har lagt ut ønskes kjøpt annonse på Finn.no.
Der fikk jeg jeg raskt et svar på SMS, med bilder lånt fra Internett.
Svarte at han måtte sende egne bilder, og det har jeg enda ikke mottatt.
Sannsynligvis svindler som antok raske 10 000kr der...
 
Sist redigert:

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Forforsterker er nok ikke så aktuelt å bytte ut, for meg holder min Marantz AV7704.
Anthem er vel neste steg når det gjelder nivå, men det er langtfra min økonomiskrekkevidde i min nåværende situasjon som permittert.
Er også fornøyd med mine høyttalere, siden jeg bor i en leilighet i et borettslag.
Tenkte å kjøpe senterkanal og kanskje nye effektforsterker for ferie og skattepengene mine, derfor spørsmålet om forsterker.

Må ellers nevne at jeg har lagt ut ønskes kjøpt annonse på Finn.no.
Der fikk jeg jeg raskt et svar på SMS, med bilder lånt fra Internett.
Svarte at han måtte sende egne bilder, og det har jeg enda ikke mottatt.
Sannsynligvis svindler som antok raske 10 000kr der...
Nytter ikke med ønskes kjøpt på finn på hifi.
Jeg ble svindlet for 1,- da jeg sendte det på vipps som bekreftelse for å hente varer og betale ved avhenting. Da ble det stille i alle kanter og bauger fra en som var veldig aktiv og rask med å svare før..
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Et par monoblokker kunne kanskje vært den ønskede for frontene?
 
Topp Bunn