Er det for lite humor og selvironi på HFS?

L

larkus

Gjest
Er mangel på selvironi og humor en dominerende trend på HFS? Grunnen til at jeg spør bør være åpenbar for medlemmer som har frekventert HFS en stund. Mitt svar på spørsmålet er et rungende JA
Mitt inntrykk at selvhøytideligheten dominerer for mye i omtrent alle opphetede debatter, og at enkelte av medlemmene leser innlegg som fanden leser Bibelen.

mvh
larkus (klar for giljotinen ;) )

J

J.J

Gjest
Det må være humor og ironi på dem rette stedene og innen for topic. Og vi vil ha seriøse debatter som oxo er innenfor topic.
At HFS er det eneste stedet som er uten ironi og humor ? Det er vi som er forumet .. hva sier det om oss ?? ;D

Dem fleste sier " det er jo bare internett" , men dem fleste her inne har respekt for hverandre og det er det enda fler som bør etterstrebe..
Når noen sier at dem vil ha bort ÅFF TÅPIKK delen.. ja da blir dette forumet bortimot helt dødt...... :-X

J

J.J

Gjest
Kom til å tenke på den fantastiske aprilsnarr tråden vi ble utsatt for (i år 2010)og hvordan det endte....

Det sier litt om alt her på HFS...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.792
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det er ikke for lite humor.
det er bare for ræva humor.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvordan "måler" en humor...? 8)..Noen som har fasiten... ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Tror det handler om formatet. Vanskelig å formidle humor gjennom tekster på nettet. Tonefall og kroppspråk mangler. Overdrivelser, misforståelser og annen ironi blir tatt på alvor, og så bryter krangelen ut.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Humor:
Samen hadde vært flere uker alene på vidda da han traff på ei samekjærring.

Samen:" Ska vi knulle?"
Samekjærringa:" Æ hadde no ikke tænkt det,...men no har du overtalt mæ!"

Selvironi:
Det må eventuelle samer som leser dette stille med ;).

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.792
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
å gjenta en vits stadig vekk er ræva humor.

f.eks. erklære seg som "kjetter" + "stille seg i giljotinen".

L

larkus

Gjest
Gago skrev:
å gjenta en vits stadig vekk er ræva humor.

f.eks. erklære seg som "kjetter" + "stille seg i giljotinen".
Se der ja! Godt eksempel på tema i tråden ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.598
Torget vurderinger
12
Så lenge jeg har humoren og du har selvironien så bør dette fungere godt :).

V

vredensgnag

Gjest
Jeg har i tankene å gå over til et kompromissløst Shindo-anlegg når jeg flytter - det kan bli morsomt, og selvironisk.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er det mulig å få slettet denne tråden :mad:
Møkkatråd :eek:

KW

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.958
Torget vurderinger
3
Synes ikke det er så lite humor her inne. Jeg leser noe latterlig hver dag så humor er det nok av.
Kommer bare ann på leseren det.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
KW skrev:
Birdman skrev:
KW skrev:
Er det mulig å få slettet denne tråden :mad:
Møkkatråd :eek:

KW
;D
Hva faan er det du gliser av da :mad:

KW
Alternativ 1: Ironisk eksemplifisering av det tråden handler om. (Komisk :))

Alternativ 2: Eksemplifisering av det tråden handler om. (Tragikomisk :))

Uansett komisk :).
;D ;D
Når du gliser av meg så kan vel jeg glise av deg (få igjen med samme mynt) ;) ;D ;D

Men uansett så må det jo gå an å være litt seriøs og ikke glise av de gamles mening ::) stakkars meg

Mvh.KW

L

larkus

Gjest
Et lite øyeblikk innbilte jeg meg at innleggene dine var ren ironi, KW :eek: :eek:
Heldigvis for HFS omdømme så var ikke det tilfelle ;) ;) ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Finnes det noe verre enn malplassert humor og ironi? Vi driver da med alvorlige greier, gjør vi ikke?

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Skal det være humor på HFS melder jeg meg ut

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.063
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er mye humor og selvironi her. Ikke bare diskuterer vi om en komponent er verdt pengene, men jaggu diskuterer vi om det skal være lov å diskutere det også. Nå mangler vi bare en tråd om det skal våre lov å diskutere om det skal være lov å diskutere om det er verdt pengene.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.259
Sted
Sølvbyen
Humor er vel og bra, men alt til sin tid og i passende doser. Noen behersker dette, andre er mindre kritiske til hva de selv legger ut av tant & fjas og morsomheter, og noen ganger kan det være forståelig at ikke alle syns alt er like moro hvis man faktisk prøver å diskutere noe man er litt seriøst opptatt av.
Mange ganger leser jeg tråder hvor det kan skli helt ut etter at noen poster et par-tre artige innlegg før det tar helt av og tråden mister retning helt.

På den annen side kan det tenkes at det bare er jeg som er en bitter og humørløs gammel mann.

V

vredensgnag

Gjest
I Terror-II tråden går det nå på deltakernes mentale helse. Det er faktisk ganske morsomt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I Terror-II tråden går det nå på deltakernes mentale helse. Det er faktisk ganske morsomt.
Klart det. Psykiaterne i terrorsaken har gitt oss ny lærdom. Den må vi da bruke til noe.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Humor er vel og bra, men alt til sin tid og i passende doser. Noen behersker dette, andre er mindre kritiske til hva de selv legger ut av tant & fjas og morsomheter, og noen ganger kan det være forståelig at ikke alle syns alt er like moro hvis man faktisk prøver å diskutere noe man er litt seriøst opptatt av.
Mange ganger leser jeg tråder hvor det kan skli helt ut etter at noen poster et par-tre artige innlegg før det tar helt av og tråden mister retning helt.

På den annen side kan det tenkes at det bare er jeg som er en bitter og humørløs gammel mann.

Helt enig, det er en balansegang. Har ingenting imot småavsporinger under veis, men det blir ofte bare trist å se aktive tråder skli helt ut i bare fjas over et par sider og drukner de matnyttige postingene, i lengden kveler dette aktivitet med positivt overskudd og diskusjon. Forventer ikke konstant gravalvor, men noen ganger tenker jeg det kunne vært greit å holde "tomme" postinger til egen lekegrind = egen tråd. Repetetivt tant og fjas mener jeg virker ekskluderende og skremmer bort mange medlemmer. Blir litt som ADHD-gutten bak i klasserommet som får all oppmerksomhet.

Det som forundrer, er hvordan enkelte tråder lever lange gode liv, mens andre igjen blir stort sett bare tull.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.598
Sted
Stavanger
1) Jeg tror at det at argumentasjoner går hete i stor grad skyldes at man ikke trenger å stå til ansvar under 4 øyne og dermed kaster ansvarlighet og høflighet/anstendighet over bord. Dette, samt behov for lufting av frustrasjoner generelt. Man ser det jo stadig i kommentarfeltene i nettavisene.
2) Maslows behovshirarki nivå 4 er truet, sitat:[h=2]'Respekt og anseelse (selvaktelse, anerkjennelse og status) [rediger][/h]På dette nivået dreier behovene for aktelse, selvrespekt, selvtillit, anerkjennelse, status og verdighet. Disse behovene blir først påtrengende når behovene på de tre lavere nivåene er tilfredsstilt.'

Og nei, jeg er ikke på Nivå 5 Selvrealisering enda :)

Topp Bunn