Er det bare hos meg?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
ting går fryktelig tregt.

Jeg ser det har kommet nye svar i innlegg, med får dem ikke fram. Det kan ta inntil en time før de blir oppdatert.

Det samme gjelder i personlige medlinger. Jeg ser det har kommet ny melding, men når jeg skal inn og lese den er den ikke der, og da får jeg opp det gamle antall meldinger.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det virker veldig rart.

Ingen problem her.

Har du forsøkt flere pc'er, og hvis ikke, rens browseren din for midlertidige internett filer, cache osv.

Mvh
Thomas

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
75% av tiden går hele HFS tregt her hos meg.Tok for eks 12 sec bare å få opp "svar" vinduet.
Er nesten som det var rett før omleggingen.

/jan

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Full speed her, tok 0,37s å få opp dette svar vinduet.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
75% av tiden går hele HFS tregt her hos meg.Tok for eks 12 sec bare å få opp "svar" vinduet.
Er nesten som det var rett før omleggingen.

/jan
Det er litt interessant. 25% av tiden går det med andre ord nokså kjapt. Jeg har testet Hifisentralen med alle mulige browsere og fra ulike pc'er. Jeg har generelt mellom 0.5-2.0 mellom hver sidevisning.

Jeg tror jeg må ta en liten brukerundersøkelse for å finne ut hva de andre brukerne opplever.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Høvdingen skrev:
Det virker veldig rart.

Ingen problem her.

Har du forsøkt flere pc'er, og hvis ikke, rens browseren din for midlertidige internett filer, cache osv.

Mvh
Thomas
Det skjer både på jobb og hjemme.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg har lagt ut en liten undersøkelse under Hifi Generelt for å se hva de andre brukerne opplever.

Ettersom du opplever det både på jobb og hjemme - kan du si noe om hva du bruker av browser, brannmur, virusprogram og internettleverandør?

Er det noen fellestrekk mellom de 2 pc'ene du benytter - kanskje det er noen felles program, innstillinger på disse maskinene ettersom du kanskje vil ha det så likt som mulig?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Hei BT,

Jeg har nettopp funnet en innstilling som muligens vil bedre problemet - test litt nå og se om det har hjulpet.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
jeg har tatt tiden noen ganger, for moro skyld, og det varierer mellom 10 og 30 sekunder. Som oftest nærmere 30, både hjemme og på jobb. Har høyeste hastighet på bredbåndet hjemme, så det burde ikke ha vært noe problem. Den gamle HFS var raskere for min del.

Mvh
Lars

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Høvdingen skrev:
Hei BT,

Jeg har nettopp funnet en innstilling som muligens vil bedre problemet - test litt nå og se om det har hjulpet.
Ja, det virker faktisk som det fungerer som det skal nå.
Glimrende!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Men ikke helt.

Etter at jeg posterte den forrige meldingen, og gikk inn på denne tråden igjen, så ser jeg ikke den jeg skrev i sted.

Samtidig får jeg opp denne meldingen nå når jeg skriver dette svaret:
Advarsel - mens du leste har et nytt svar blitt lagt til emnet. Du vil kanskje ønske å forandre ditt innlegg.

og det skyldes gjerne at det er den meldingen jeg skrev i sted som er det nye svaret.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvis jeg går og sletter filer så får jeg se de siste innleggene, men det blir liksom litt tungvint i lengden.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Men ikke helt.

Etter at jeg posterte den forrige meldingen, og gikk inn på denne tråden igjen, så ser jeg ikke den jeg skrev i sted.

Samtidig får jeg opp denne meldingen nå når jeg skriver dette svaret:
Advarsel - mens du leste har et nytt svar blitt lagt til emnet. Du vil kanskje ønske å forandre ditt innlegg.

og det skyldes gjerne at det er den meldingen jeg skrev i sted som er det nye svaret.
Advarsel - mens du....

Denne advarselen kommer jo hvis noen har postet et innlegg mens du skriver ditt, og problemt ditt høres ut som noe lokalt hos deg. Jeg har ikke hørt om tilsvarende problem, og det er veldig vanskelig å vite hva jeg skal svare på dette.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
BT skrev:
Hvis jeg går og sletter filer så får jeg se de siste innleggene, men det blir liksom litt tungvint i lengden.
Men da er det et tegn på at din browser ikke fornyer seg, og det er det lite jeg kan gjøre med. Har du en annen browser du kan prøve for å eliminere bort årsaker til problemet?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Høvdingen skrev:
BT skrev:
Men da er det et tegn på at din browser ikke fornyer seg, og det er det lite jeg kan gjøre med. Har du en annen browser du kan prøve for å eliminere bort årsaker til problemet?
Mulig det.
Merkelig at jeg har samme problemet både på jobb og hjemme.
Jeg kan teste med Firefox når jeg kommer hjem.
Dvs. i morgen.

Topp Bunn