Diverse Er brille morsomt?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.066
Sted
Holmestrand
Jeg kikka litt på brille tidligere i kveld.

Er det morsomt? Og spesielt, er Harald Eia morsom?

Jeg synes det er krampeaktig og minner ikke så lite om nivået du venter på en sketsj på juleavslutning i 7.-klasse.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
tidevis morsomt men svært avhengig av gjestene. noen hakk over nytt på nytt som aldri har vært morsomt

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Jeg applauderer Harald Eia sin innsats for å formidle vitenskap, men humoren kan ofte være noe krampaktig. Og Bård Tufte Johansen har vel aldri vært særlig morsom.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Jeg applauderer Harald Eia sin innsats for å formidle vitenskap, men humoren kan ofte være noe krampaktig. Og Bård Tufte Johansen har vel aldri vært særlig morsom. Harald Eia lever nå på gamle bragder, men er tross alt et naturtalent.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eksperimentell humor. Hugs Wesensteen, som ikkje var morosame for revy-generasjonen. Morosamt er det kanskje ikkje, men det er ikkje standup heller. Iallfall ikkje noko særleg, eller?
Humor er ikkje noko å spøke med. Sjå berre frå Wikipedia:

"Humor er tendensen spesifikke kognitive erfaringer har til å fremprovosere latter og til å underholde.(...) Humor er en mulighet hos mennesker, objekter eller situasjoner til å vekke en følelse av morskap, underholdning, moro og latter hos andre mennesker. Begrepet omfatter en hvilken som helst form underholdning eller menneskelig kommunikasjon som vekker slik følelser, eller som gjør at mennesker ler eller føler seg lykkelige.

Noen trekk i humor er felles for mange kulturer og folkeslag, men det er typisk at forskjellige kulturer eller subkulturer har deres egne former for humor. Dette skyldes at humor utvikles i en kreativ prosess mellom mennesker.

Akkurat som grupper har deres egen humor, har også hver enkelt person sin egen humor. Humor krever også at man er innforstått med et miljø eller en felles kunnskap. Derfor vil noen mennesker kanskje ikke finne eksemplet nedenfor morsomt da det krever noe kunnskap om data og rave.

Eksempel på humor:
Det er latterligt å påstå at dataspill påvirker barn! Hvis f.eks. Pac-Man hadde påvirket barn født på 1980-tallet, da ville vi i dag ha en mengde unge, springende rundt i mørke rom og spise piller mens de lytter til monoton og ensformig musikk."

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Brille er morsomt..for de som deltar. Ikke fullt så morsomt for de som ser på.

C

Cyber

Gjest
Jeg håpte det skulle bli det, men syntes ikke det leverte i går. Det blir mye armer og fakter, men lite humor med litt vidd.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Det finnes vel morsommere ting, og mindre morsomme ting.
Men må innrømme at eg flirte litt da de tygde chilien som lå på 350 000 på Scoville-skalaen.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.066
Sted
Holmestrand
Det gjorde jeg også, og jeg mener ikke at alt er umorsomt! De har jo med seg flinke og morsomme folk.
Tidligere likte jeg det Eia/Tufte gjorde veldig godt, men jeg sliter litt med å se humoren i noe av dette.

"Kari Bremnes" var en gang i tida veldig morsomt. Ellers har dialektbruken deres verken humor eller musikalitet.
I dag er de på sitt absolutt mest umorsomme når de prøver seg på dialekt/utenlandsk, noe de sjelden unlater å gjøre.
Eias vitenskapsmisjonering er verken morsom eller interessant.

Jeg er vel sikkert "gæmlis" (hvor gammelt er det egentlig? 18 og et halvt?), men savner overhodet ikke Juster.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.270
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Krampeaktig og støyende, ja. Er det dette den nye humoren i Norge?
Virker som de har brukt opp konseptet og sliter med å komme igang. Kan nesten se at de lager programmet for pengenes skyld og har helt glemt den løse og ledige humoren de hadde. Det ble mer freakshow igår enn humor, og disse to handicappede nerdene var bare dumt.
Synd, fordi de egentlig var ganske fornøyelige å se på.
Skal gi de en sjanse til, og tar det seg ikke opp får det bli Discovery isteden og det blir de neppe lei seg for.

V

vredensgnag

Gjest
Nei, Brille er ikke morsomt. Og det handler ikke om hvorvidt man er gamlis eller ei. Det er slitsomt dårlig, og har vært det fra starten.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.652
Torget vurderinger
24
Eksperimentell humor. Hugs Wesensteen, som ikkje var morosame for revy-generasjonen. Morosamt er det kanskje ikkje, men det er ikkje standup heller. Iallfall ikkje noko særleg, eller?
Humor er ikkje noko å spøke med. Sjå berre frå Wikipedia:

"Humor er tendensen spesifikke kognitive erfaringer har til å fremprovosere latter og til å underholde.(...) Humor er en mulighet hos mennesker, objekter eller situasjoner til å vekke en følelse av morskap, underholdning, moro og latter hos andre mennesker. Begrepet omfatter en hvilken som helst form underholdning eller menneskelig kommunikasjon som vekker slik følelser, eller som gjør at mennesker ler eller føler seg lykkelige.

Noen trekk i humor er felles for mange kulturer og folkeslag, men det er typisk at forskjellige kulturer eller subkulturer har deres egne former for humor. Dette skyldes at humor utvikles i en kreativ prosess mellom mennesker.

Akkurat som grupper har deres egen humor, har også hver enkelt person sin egen humor. Humor krever også at man er innforstått med et miljø eller en felles kunnskap. Derfor vil noen mennesker kanskje ikke finne eksemplet nedenfor morsomt da det krever noe kunnskap om data og rave.

Eksempel på humor:
Det er latterligt å påstå at dataspill påvirker barn!
Hvis f.eks. Pac-Man hadde påvirket barn født på 1980-tallet, da ville vi i dag ha en mengde unge, springende rundt i mørke rom og spise piller mens de lytter til monoton og ensformig musikk."
Egentlig ikke humor Arve, men blodig alvor. Ironisk nok.

N

nb

Gjest
Jeg holdt rundt 20 minutter, noe som var altfor lenge egentlig.

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.724
Sted
Oslo
Mine tre realfagsinteresserte gutter på 10-14 synes det er kjempegøy (og vi flirer litt vi voksne også) :)

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg flirte godt ved enkelte anledninger i går, men som fler her inne synes jeg det ble noe krampaktig.

Mitt høydepunkt i går var vitsen om Hertz-bilene og chili-eksperimentet.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.092
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ja, Brille er morsomt.

Jeg merker det godt, på meg selv også, at en av de triste tingene med å bli godt voksen er at man blir så forbannet kresen på alt. Mat, drikke, folk, venner, musikk, lyd, underholdning, og humor.
Det er ikke det samme som å være sur og negativ, man syns bare at man har sett og hørt bedre før og har blitt vant med og flink til å unne seg det beste som er tilgjengelig.
Nei det er ikke det samme som gammel surpomp, det framstår bare så til forveksling likt.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.066
Sted
Holmestrand
Ja, Brille er morsomt.

Jeg merker det godt, på meg selv også, at en av de triste tingene med å bli godt voksen er at man blir så forbannet kresen på alt. Mat, drikke, folk, venner, musikk, lyd, underholdning, og humor.
Det er ikke det samme som å være sur og negativ, man syns bare at man har sett og hørt bedre før og har blitt vant med og flink til å unne seg det beste som er tilgjengelig.
Nei det er ikke det samme som gammel surpomp, det framstår bare så til forveksling likt.
Du er sikkert inne på noe her, men når jeg sitter og ser/hører på Eia/Tufte klarer jeg ikke la vær å tenke "dere kan da bedre enn dette!"

Jeg forventer mer av dem kort og godt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Sammenliknet med Ylvis, Raske Menn og Torsdag Kveld Fra Tangerudbakken, unnskyld Nydalen var det visst? Ja.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Wesenlund var jo heller ikke morsom de siste 30-40 årene av sitt liv, uten at det tok noe fra ettermælet hans. Leif Juster har også vært nevnt - ingen som når ham til støvleskaftet sier gamlisene. Tror aldri jeg har ledd av Juster.

D

Danke

Gjest
Savner mer av Ut i vår hage, og Kong Curling... Har ut i vår hage serien på dvd.

Det er helt insane komisk, men forutsetter at man har fått med seg ting i samfunnet som feks Noreg rundt, og Der ingen skulle tru at nokon kunne bu, nynorsk og endel filmreferanser.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.321
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Grei tidtrøyte når man snart skal legge seg etter 71 gr nord. Så galt var det vel ikke...

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
.

Harald Eia har jeg bevisst holdt meg unna i alle år;- har imidlertid lagt merke til at han er snar til å skilte med sin akademiske bakgrunn;- det må ha foresvevet ham at han egentlig ikke er humorist;- i så måte var Wesenlund ganske anderledes;- for han strevet med å få televerket til å godta tittelen "klovn" i telefonkatalogen.

Grace

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.163
Kunne ikke falle meg inn å kritisere Brille så lenge Torsdag kveld fra Nydalen har livets rett....

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Harald Eia er spydspissen det som desverre kalles dagens humor, å lage en karriere av hovedsakelig gjøre narr av ulike folkegrupper er for meg ett under. Men generelt så er det svært få gode komikere her til lands lengre desverre..

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.498
Sted
Trondheim
Harald Eia gjorde en formidabel jobb med programmet Hjernevask. At ikke Brille er like morsomt som Åpen post og Ut i vår hage er en annen sak.

Topp Bunn