er 0,2mm for tynn til signalkabel?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
OMF skrev:
Kan jo kaste ut en liten julenøtt...jeg spanderer marsipangris på den som greier å finne en kabeltest hvor en kabel blir beskrevet på en måte som tydelig går i mot fysiske atributter....
For å ha noe å sysle med i julen....

Mvh
OMF
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
OMF skrev:
Kan jo kaste ut en liten julenøtt...jeg spanderer marsipangris på den som greier å finne en kabeltest hvor en kabel blir beskrevet på en måte som tydelig går i mot fysiske atributter....

Mvh
OMF
Skal jeg øke til marispangris + sjokoladenisse...?

Mvh
OMF
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.532
Antall liker
35.432
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
slartibartfast skrev:
hei,

er en kabeldiameter av 0,2 mm (tonearminnekabel) for tynn til en leder til en vanlig signalkabel?
Jeg synes det virker litt tynt. Ø 0,2 mm er AWG 32, mens AWG 24 (= areal 0,2 mm2, Ø 0,5 mm) er mer vanlig.Likevel, litt avhengig av hva du har tenkt å koble den til, ville jeg tippet at kapasitansen er en viktigere egenskap enn seriemotstanden. Det kommer igjen an på geometrien i kabelen og materialvalget i isolasjonen, snarere enn ledertverrsnittet.

Hvordan har du tenkt å bruke denne?
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.845
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
ikke helt sikkert enda, har lederne liggende her. og siden det ser ut som "alt er lov" når det gjelder signalkabler...
(hørte om en japaner som sverger på å bruke kun skjermingen av koaxkabler som ledere)
mellom pre og effekt tenkte jeg eller mellom dac og pre
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
En smule OT:
Ta en tittunder lokket på kommersielle HiFi produkter.
Du vil bli forundret over hva som blir benyttet som "kabler".
 
Topp Bunn