equalizer for å forbedre opptak

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.605
Antall liker
1.863
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Jeg prøvde litt i går, men det stoppet på punktet der jeg skal balansere den. Uansett hvordan jeg vrir balanse blir det ikke likt på begge kanaler (ikke opptak, kun monitorering)
Tok å prøvde å rense potmeter på balanseknappen, men den klarer ikke kutte den andre kanalen når jeg vrir helt over (hverken høyre eller venstre)
Så la jeg også merke til at det var ca 3db forskjell på VU meterne og jeg måtte øke nivået på den ene kanalen for å få det riktig

Burde vel kanskje gåes over av noen med peiling, jeg prøvde det klarte i går for å feilsøke uten å bli så mye klokere
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.952
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Du må desverre følge service manualen slavisk, justeringer avhenger av andre justeringer så der er sikkert ikke noen snarvei.
Først må signal inn, med innspillevolum på maks være likt, følsomhet må være korrekt, vu metre må justeres og da kan man begynne og se på andre ting. Tror du må ha en profesjonell service ja....
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.605
Antall liker
1.863
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Yes, har levert den inn til noen som kan sakene sine, så satser på den blir topp nå.
Så får jeg heller lære meg litt underveis, ble en bratt læringskurve dette.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.605
Antall liker
1.863
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Får oppdatere her da, har fått spilleren tilbake og må si dette ble saker.
Følgende måtte gjøres
skifte diverse komponenter i strømforsyning, motorstyring, signaldel og endestopp krets
skifte lagre i høyre spolemotor pga støy
rense opp kretskort kontakter og smurt mekanikk
justert hastighet og justert bias til lpr 35

Nå låter det faktisk veldig bra.
Klarte å handle meg en otari mx5050 bii mens jeg ventet så får levere inn den også slik at den blir 100%
Tenkte å få den justert inn til SM911 bånd

Dette var morro :)
 
Topp Bunn