Epson TW700

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
I helgen satte min BenQ 5120 ny rekord i sortnivå.
Den ble bare mørkere og mørkere, og detaljene bare skled ut.
Dermed var det bare å fremskynde en invistering jeg hadde planer om å vente med, inntil nytt lytterom/kino er på plass ila høsten/vinteren.

Etter å ha lest litt rundt på nettet, og på diverse forum kom jeg frem til at Epson TW700 var mest fleksibel på de fleste områder, og etter å ha brukt alt jeg hadde av pengereserver på nytt HiFi oppsett måtte jeg moderere prisen en smule
TW700 trakk dermed det lengste strået. En kjapp tur til Nettdata på Sandnes som hadde den på lager, og så hjem for å montere.
Du fryd og glede for en enkel PJ å sette opp ;D

Mitt DreamScreen Dynagrey V2, med en bildestørrelse på 106" ble plutselig omgjort til noe som i stor grad minner om en gigantisk LCD skjerm.
Her var det jammen punch, og et meget godt sortnivå.
Etter å ha lekt meg litt med innstillingene ble valget mitt "sort 2" (husker i skrivende stund ikke korrekt betegnelse).
Jeg gjorde noen få endringer på øyemål, og synes det hele ser svært så lovende ut.

Rommet som benyttes i øyeblikket har lyse vegger og tak, men jeg har mørke gardiner på begge sider av lerret, samt mørkt teppe.
Rommet har i så måte meget god lyskontroll, men det svake punktet er selvfølgelig taket.

Allikevel må jeg si meg godt fornøyd
I dag etter jobb må jeg lete frem DVE frem fra en av flytteeskene (gudene vet hvilken) og bruke litt tid på kalibrering.
Ellers så må jeg si at jeg egentlig er imponert over hva LCD projektorene har blitt til, siden jeg var og handlet projektor.

Forøvrig kunne jeg meget godt tenke meg å lære litt mer om innstillingene på denne PJen, samt hva som gir best resultat.
Jeg har surfet litt rundt, og finner ikke overveldene mye informasjon om dette!

Noen?

Topp Bunn