Epos M12i

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.750
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Mottok i dag et par Epos M12i fra Tor/Lyric. Dette tror jeg er det første paret som blir levert ut i Norden fra Lyric.
Selvsagt altfor tidlig å komme med bastante meninger om lyden, de trenger vel som andre høytt noen uker med "uttøying" før de spiller som best, men det lyder meeeget lovende :D
Finishen er vanvittig til prisen; ekte finer, metallchassis på både disk og bass, porten er "flared both ends", biwiringspanel av metall, flotte jumpere osv.
Har ingen tidligere erfaring med Epos, utenom å ha lest drøssevis av gode tester ac ES11, ES14, M12, M12.2 osv.
Særlig i England har vel disse vært populære, men tror nok fler bør få øynene opp!
Bruker de i et rom på 15 kv.m., spiller med et nytt sett Creek Evolution CD + Intgr.
Mike Creek styrer utviklingen av både Creek og Epos, så det kan vel hende det er en brukbar match?

Hvis noen andre har erfaringer med Creek/Epos hadde det vært morsomt å høre fra dere.
Link: http://www.epos-acoustics.com/

Vedlegg

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Har ikke erfaring med Creek og Epos, men jeg har hørt M12 på en gammel Yamaha receiver.

Kan skrive under på at det er en ordentlig morsom høyttaler. Veldig behagelig, men aldri kjedelig. Anbefales. Mulig at mye ligger i mellomtoneelementet, som ikke har noe delefilter. Og eneste filteret på diskanten er én kondensator. Rått. ;)

O

Omar

Gjest
Ser veldig pene ut de nye versjonene. De har også ny internettside. Kanskje Creek kommer med et liknende løft ::)

TrondH

Medlem
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
3
Hei,
Jeg har tidligere hatt Epos M5 med Creek-elektronikk (5350SE og CD50 mkii) som jeg var meget fornøyd med. Du har helt rett i at kombinasjonen gir synergieffekt.
Tips: De bruker DNM Reson-kabler internt i Epos-høyttalerne (de gjorde i alle fall det på de gamle m5 og m12-modellene), og begge Creek-brødrene anbefaler dette kabelmerket til Creek/Epos-kombinasjonen (høyttaler- og signalkabler).
De er stygge som juling og ser puslete ut (massiv kobberleder uten mye isolasjon), men fungerer meget godt i dette oppsettet.

Trond

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.750
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Tror veilledende på M12i er rundt 6500-7000, vet ikke på de andre.

M

Topp Bunn