Endre Askeland's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei

    Jeg vet ikke så mye om spilleren enda. Det eneste jeg vet er at spilleren skal lanseres på markedet i løpet av Desember 2008, og prisen som jeg har fått oppgitt fra USA skal være på $12500. Men som alltid med nye produkter, det gjenstår å se om dette er korrekt.

    Endre
    Roysen skrev:
    Jeg tror det må være Edge NL Reference forforsterker eller disksnurrer. Er sistnevnte universal spiller eller ren CD?

    Mvh
    Roysen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har det skjedd noe nytt her? Ny forforsterker kanskje og planer om PC basert avspilling?
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    [No message]
     

    Vedlegg

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Der var Referencen på plass... Grattis!
    Vet du om du må påregne lang innspillingstid. eller om den er ferdig "innbrent"?
    mvh Kai
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei

    Den er nok ikke ferdig innspilt.
    Den må nok ha flere hundre timer før den er helt ferdig innspilt, men jeg regner med at fra rundt 200 timer så vil det spille bra. Vel, det spiller bra allerede nå :D

    mvh

    kaap skrev:
    Der var Referencen på plass... Grattis!
    Vet du om du må påregne lang innspillingstid. eller om den er ferdig "innbrent"?
    mvh Kai
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Imponerende oppsett! Gratulerer med nye komponenter :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Endre.
    Litt spesielt dette at den består av to enheter. Hva skyldes det?

    Blir neste oppgradering Edge sin nye CD spiller eller går veien mot PC basert?
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Der var den (de) på plass ja...synes denne Edge pre'en tar seg meget godt ut. Gratulerer så mye Endre, og lykke til med innspilling.

    Ser du har fått blokkene på egne rack. Lekkert!

    Tar gjerne en tur ut når ting begynner å falle på plass...

    Mvh
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Endre Askeland skrev:
    Heisan

    Takk skal du ha Tønnes.

    mvh

    tkr skrev:
    Grattis, Endre!
    mvh
    Hei,

    Gratulerer, måtte se to ganger før jeg såg hva det var, regner med at den nedre delen er en ren strømforsyning.
    Ellers et flott produkt synes jeg sånn rent estetisk, var litt "tøft" å se på.
    Regner med at den er en meget god pre som selvsagt er det viktigeste, men fint at det ser bra ut også.

    Mvh
    Geir
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Grattis Endre. Hvordan er den sammenlignet med CJ?
    Kommer det cd-spiller i Reference serien?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Er så frekk at jeg svarer (da jeg google og sjekka litt). Fant ingen i Ref serien, men det kommer i NL serien...


    Coming soon -- The first CD player deserving of the Edge
    NL designation. The battery-powered NL CD will debut in 2009.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Takker!

    Den er todelt fordi den har powersupplyen i eget kabinet. Dette gjør at man unngår å få innstrålt støy fra powersupplyen overført til analogdelen av forforsterkeren som har eget chassis. Dette er vel antagelig den eneste forforsterker i verden som har to trafoer(en til hver kanal) som HVER er i stand til å KONTINUERLIG levere 800 watt. Dette kan jeg love at gir en positiv effekt på dynamikken ;D

    Når det gjelder kilde, så har jeg noen tanker om dette, men foreløpig vil jeg holde dette for meg selv.


    orso skrev:
    Gratulerer Endre.
    Litt spesielt dette at den består av to enheter. Hva skyldes det?

    Blir neste oppgradering Edge sin nye CD spiller eller går veien mot PC basert?
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Takk skal du ha.

    Jeg gir deg en tilbakemelding etter hvert som ting har falt på plass. Da kan vi finne en dag som passer. Det har skjedd mye med lyden siden forrige gang du var på besøk.

    mvh
    Endre

    SOA skrev:
    Der var den (de) på plass ja...synes denne Edge pre'en tar seg meget godt ut. Gratulerer så mye Endre, og lykke til med innspilling.

    Ser du har fått blokkene på egne rack. Lekkert!

    Tar gjerne en tur ut når ting begynner å falle på plass...

    Mvh
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Takk skal du ha.

    mvh

    Hei,

    Gratulerer, måtte se to ganger før jeg såg hva det var, regner med at den nedre delen er en ren strømforsyning.
    Ellers et flott produkt synes jeg sånn rent estetisk, var litt "tøft" å se på.
    Regner med at den er en meget god pre som selvsagt er det viktigeste, men fint at det ser bra ut også.

    Mvh
    Geir
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Takker!

    Etter 5 minutters bruk spilte den bedre enn CJ ACT2 Series2 :eek:

    Edge har nå lansert for første gang en kilde i NL serien. Reference mono-blokkene er i NL serien og heter NL Reference. Den nye Reference forforsterkeren hører også til under NL serien. Mine Signature 1.1 mono-blokker hører også til i NL serien. Jeg tør ikke å si hvordan Edge har tenkt med tanke på om den nye NL spilleren leverer en så høy lydmessig ytelse at den blir definerte som en Reference kilde. G-CD hører til i G serien og den er ikke på sammen lydmessige nivå som den nye NL spilleren. Tilbakemeldingene som jeg har fått fra messen i Las Vegas, er at spilleren holdt ett lydmessig høyt nivå. Jeg har enda ikke fått hørt spilleren, men jeg håper at jeg kanskje får muligheten i fremtiden. Hvis du ser på design av NL spilleren så er den nesten en tro kopi av NL Signature 1.1 forforsterker.

    mvh

    Fosse skrev:
    Grattis Endre. Hvordan er den sammenlignet med CJ?
    Kommer det cd-spiller i Reference serien?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Grattis med ny forforsterker Endre. Den så lekker ut. Dette blir nok rått!

    Endre Askeland skrev:
    Dette er vel antagelig den eneste forforsterker i verden som har to trafoer(en til hver kanal) som HVER er i stand til å KONTINUERLIG levere 800 watt.
    Det finnes en til ;)

    Mvh
    Roysen
     

    tommasi

    Medlem
    Ble medlem
    21.08.2002
    Innlegg
    20
    Antall liker
    13
    Gratulerer med ny spiller Endre.
    Dette kommer sikkert til og svinge bra etterhvert.

    Mvh
    Anders
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei Anders

    Takk for sist.
    Det svinger så bra allerede at jeg måper litt av det som blir presentert. Jeg har aldri før hørt makan.
    Tror du kommer til å få en hyggelig opplevelse neste gang du kommer på besøk.

    Hilsen
    Endre

    tommasi skrev:
    Gratulerer med ny spiller Endre.
    Dette kommer sikkert til og svinge bra etterhvert.

    Mvh
    Anders
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Takk for det Roy. Dette blir nok bra.

    mvh
    Endre

    Roysen skrev:
    Grattis med ny forforsterker Endre. Den så lekker ut. Dette blir nok rått!

    Endre Askeland skrev:
    Dette er vel antagelig den eneste forforsterker i verden som har to trafoer(en til hver kanal) som HVER er i stand til å KONTINUERLIG levere 800 watt.
    Det finnes en til ;)

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Ender du opp med Edge NL CD-spiller også Endre?

    Mvh
    Roysen
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Det vet jeg ikke enda.
    Harry Pearson har en til test nå. Skal bli spennende å få høre om inntrykkene hans etter hvert.
    Jeg har allerede fått litt tilbakemelding om hva HP mener om spilleren så langt, og hvis dette kommer på trykk er det nok noen på sentralen som kommer til å bli skuffet ;D


    Roysen skrev:
    Ender du opp med Edge NL CD-spiller også Endre?

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Hei, Endre.

    Jeg er litt spent på inntrykkene dine nå når du har hatt din nye juvel en stund.

    Mvh
    Roysen
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei Roy

    Rett ut av boksen spilte Reference imponerende bra. Bedre enn min gamle CJ Act2 Series2. Det som jeg har hørt etter hvert som den har fått mer innspilling er en forbedring av mellomtonen og luftigheten i lydbildet. Dynamikken er helt rå. Har aldri hørt noe produkt som er like dynamisk i sin spillestil.
    Lydbildet som jeg nå får via mine Isis er meget holografisk. Reference gjengir utøvere og instrumenter på en slik måte at de materialiserer seg i lytterommet mitt. Dette har jeg aldri før hørt fra noen andre oppsett. Dette er en spøkelseaktig og rå opplevelse. Og alt dette med bruk av Edge G-CD ;D.
    Luftigheten i lydbildet er eksepsjonell. Dette skyldes nok det ekstremt lave støynivået eller mangelen på tilført støy til lydbildet fra dette produktet.
    Hvis resten av kjeden holder ett høyt nok kvalitetsnivå vil du høre alt som innspillingen din kan by på. Dette er moro :) Det er slik at jeg oppdager mange nye ting i lydbildet nå som jeg aldri har klart å høre tidligere.

    mvh

    Roysen skrev:
    Hei, Endre.

    Jeg er litt spent på inntrykkene dine nå når du har hatt din nye juvel en stund.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Hei Endre.

    Takk for tilbakemelding. Det virker veldig spennende. Jeg skal få låne Peters eget eksemplar når han er på ferie. Gleder meg veldig til det.

    Mvh
    Roysen
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei

    Peter har nevnt dette for meg. Det som du bør være klar over er at Peter sin Reference ikke har like mange timer med innspilling som min. Men du kommer ikke til å bli skuffet :)

    mvh


    Roysen skrev:
    Hei Endre.

    Takk for tilbakemelding. Det virker veldig spennende. Jeg skal få låne Peters eget eksemplar når han er på ferie. Gleder meg veldig til det.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Endre Askeland skrev:
    Hei

    Peter har nevnt dette for meg. Det som du bør være klar over er at Peter sin Reference ikke har like mange timer med innspilling som min. Men du kommer ikke til å bli skuffet :)

    mvh


    Roysen skrev:
    Hei Endre.

    Takk for tilbakemelding. Det virker veldig spennende. Jeg skal få låne Peters eget eksemplar når han er på ferie. Gleder meg veldig til det.

    Mvh
    Roysen
    Hei,

    Peter nevnte dette for meg også. Jeg skal ha det i bakhodet. Dette blir spennende.

    Mvh
    Roysen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte jeg skulle gi en liten tilbakemelding fra mitt lyttebesøk. Det er en stund siden jeg var hos Endre, men inntrykkene er om kanskje noe svekket langt ifra helt borte. Forhåpentligvis kan det også være av interesse for eieren.

    Turen utover i havgapet befant seg på en flott dag hvor jeg hadde lånt broderen sin cabriolet. Huset til Endre ligger flott plassert med nydelig utsikt. En hyggelig kar møter meg i døren.
    Boller og kake blir servert. Høyttalerne ruver godt, men er flotte og glir meget godt inn i interiøret med en finish som matcher salongen. Elektronikken, racket, Pioneer skjermen og kablene bærer preg av ekslusivitet. Bare kablene koster langt mer enn hva mitt eget anlegg koster. Det er gjort ulike akustiske tiltak som ikke tiltrekker mye oppmerksomhet.

    Men så over til lyden. Det første som slår meg er hvor lite det er som stikker seg ut. Nesten helt fritt for resonanser, ubehagelige refleksjoner og etterklangstid. Med unntak av bassen, men mer om det senere. Lydbilde har god størrelse, men kanskje ikke så stort som man kunne forvente av så store høyttalere. Selv om høyttalerne ikke står symmetrisk i forhold til sidevegger, så låter det alikevel balansert og jeg merker ikke noe forsterkning fra den ene høyttaleren som står til venstre. Det spiller uanstrengt og behagelig. Det er svært sjelden jeg opplever at det er såpass fritt for grums i mellomtone og diskant. Det låter mørkere enn hva jeg var vant på den tiden, men da var mitt eget anlegg tunet for lyst. Sitteposisjonen er helt i bakveggen og det skaper en del bass problemer. Det mangler en skikkelig stramhet og renhet i bassen. Bassen slår heller ikke mellomgulvet som man forventer av slike store konstruksjoner. Endre forteller meg at Lyngdorf Roomperfect gjorde mye postivt med bassen, men at det totalt sett ble dårligere. Bassen blir renere når jeg lener hodet fremover, men da går det litt utover andre aspekter. Presisjonen er generelt god, men mangler den ultra pinpoint følelsen man får ved å drepe mer av refleksjonspunktene. I det hele synes jeg det spiller bra. Det låter behagelig og selv med litt uryddighet i bassen blir det ikke slitsomt å lytte til. Føler nok at det høyttalerne ikke slipper skikkelig i forhold til åpenhet og tilstedeværelse. Det mangler en del på at musikken tar fullstendig overhånd som jeg har hørt i noen veldig få oppsett.

    Under lytteseansen så bemerker verten at han mener det mangler noe av lydkvalitet i mine brente CDer. Han drar frem en original av en tilsvarende låt og vi sammenligner. Og jo, det virker virkelig ut som om dynamikken på min Windows Media Player brente CD er klart dårligere. Jeg testet også dette på mitt eget anlegg da jeg kom og merket det samme. Siden den gang har jeg aldri brukt WMP til å brenne. Godt observert av Endre. ;)

    Anlegget til Endre synes jeg totalt sett har veldig mange gode egenskaper og noen jeg faktisk sjelden opplever. Samtidig tror jeg det nok er en del forbedrings potensialer. Først og fremst tror jeg det er mye å gå på med en bedre plassering. Høyttalerne hadde nok kommet bedre til sin rett med større avstand i mellom seg og en plassering med god avstand til bakvegg ville også vært veldig positivt. Det hadde også vært spennende og høre hva god manuell lydkorreksjon satt opp av en kyndig person kunne ha gjort med dagens plassering. Siden jeg var hos Endre er det kommet ny forforsterker. Den gang ble det brukt Condrad Johnson og nå Edge. Jeg tipper dette har bidratt med åpnere og mer nøytral lyd. Det at høyttalerne manglet noe på åpenhet og tilstedeværelse kan for undertegnede ha hatt til dels hatt sammenheng med rørforsterkeren. Det er litt den opplevelsen jeg har hatt mer rør. Behagelig og lytte til, men det blir ofte litt for snilt og ikke helt troverdig for min del. Hørte forresten samme forforsterker ganske nylig med et Avalon Acoustic Aspect oppsett og hadde litt samme følelse der. Dette er vel smak og behag, og jeg vet at rør kan være så mangt.

    Da har skrevet litt om mine opplevelser med en ærlig tilbakemelding og uten å ha vært overhøflig. Takker for muligheten til å lytte til anlegget Endre. Håper jeg også etterhvert kan få invitert deg når nytt anlegg og bopel er på plass.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei

    Det har skjedd myye siden du var her ;) :D :) ;D, og mer er på gang ;)

    mvh

    orso skrev:
    Tenkte jeg skulle gi en liten tilbakemelding fra mitt lyttebesøk. Det er en stund siden jeg var hos Endre, men inntrykkene er om kanskje noe svekket langt ifra helt borte. Forhåpentligvis kan det også være av interesse for eieren.

    Turen utover i havgapet befant seg på en flott dag hvor jeg hadde lånt broderen sin cabriolet. Huset til Endre ligger flott plassert med nydelig utsikt. En hyggelig kar møter meg i døren.
    Boller og kake blir servert. Høyttalerne ruver godt, men er flotte og glir meget godt inn i interiøret med en finish som matcher salongen. Elektronikken, racket, Pioneer skjermen og kablene bærer preg av ekslusivitet. Bare kablene koster langt mer enn hva mitt eget anlegg koster. Det er gjort ulike akustiske tiltak som ikke tiltrekker mye oppmerksomhet.

    Men så over til lyden. Det første som slår meg er hvor lite det er som stikker seg ut. Nesten helt fritt for resonanser, ubehagelige refleksjoner og etterklangstid. Med unntak av bassen, men mer om det senere. Lydbilde har god størrelse, men kanskje ikke så stort som man kunne forvente av så store høyttalere. Selv om høyttalerne ikke står symmetrisk i forhold til sidevegger, så låter det alikevel balansert og jeg merker ikke noe forsterkning fra den ene høyttaleren som står til venstre. Det spiller uanstrengt og behagelig. Det er svært sjelden jeg opplever at det er såpass fritt for grums i mellomtone og diskant. Det låter mørkere enn hva jeg var vant på den tiden, men da var mitt eget anlegg tunet for lyst. Sitteposisjonen er helt i bakveggen og det skaper en del bass problemer. Det mangler en skikkelig stramhet og renhet i bassen. Bassen slår heller ikke mellomgulvet som man forventer av slike store konstruksjoner. Endre forteller meg at Lyngdorf Roomperfect gjorde mye postivt med bassen, men at det totalt sett ble dårligere. Bassen blir renere når jeg lener hodet fremover, men da går det litt utover andre aspekter. Presisjonen er generelt god, men mangler den ultra pinpoint følelsen man får ved å drepe mer av refleksjonspunktene. I det hele synes jeg det spiller bra. Det låter behagelig og selv med litt uryddighet i bassen blir det ikke slitsomt å lytte til. Føler nok at det høyttalerne ikke slipper skikkelig i forhold til åpenhet og tilstedeværelse. Det mangler en del på at musikken tar fullstendig overhånd som jeg har hørt i noen veldig få oppsett.

    Under lytteseansen så bemerker verten at han mener det mangler noe av lydkvalitet i mine brente CDer. Han drar frem en original av en tilsvarende låt og vi sammenligner. Og jo, det virker virkelig ut som om dynamikken på min Windows Media Player brente CD er klart dårligere. Jeg testet også dette på mitt eget anlegg da jeg kom og merket det samme. Siden den gang har jeg aldri brukt WMP til å brenne. Godt observert av Endre. ;)

    Anlegget til Endre synes jeg totalt sett har veldig mange gode egenskaper og noen jeg faktisk sjelden opplever. Samtidig tror jeg det nok er en del forbedrings potensialer. Først og fremst tror jeg det er mye å gå på med en bedre plassering. Høyttalerne hadde nok kommet bedre til sin rett med større avstand i mellom seg og en plassering med god avstand til bakvegg ville også vært veldig positivt. Det hadde også vært spennende og høre hva god manuell lydkorreksjon satt opp av en kyndig person kunne ha gjort med dagens plassering. Siden jeg var hos Endre er det kommet ny forforsterker. Den gang ble det brukt Condrad Johnson og nå Edge. Jeg tipper dette har bidratt med åpnere og mer nøytral lyd. Det at høyttalerne manglet noe på åpenhet og tilstedeværelse kan for undertegnede ha hatt til dels hatt sammenheng med rørforsterkeren. Det er litt den opplevelsen jeg har hatt mer rør. Behagelig og lytte til, men det blir ofte litt for snilt og ikke helt troverdig for min del. Hørte forresten samme forforsterker ganske nylig med et Avalon Acoustic Aspect oppsett og hadde litt samme følelse der. Dette er vel smak og behag, og jeg vet at rør kan være så mangt.

    Da har skrevet litt om mine opplevelser med en ærlig tilbakemelding og uten å ha vært overhøflig. Takker for muligheten til å lytte til anlegget Endre. Håper jeg også etterhvert kan få invitert deg når nytt anlegg og bopel er på plass.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    På ferie i Bergen og endelig har jeg fått høre Endre`s meget potente oppsett! Langt ute i havgapet ligger hus og anlegg i ypperste klasse! Dette låter stort og åpent, glimrende på alle måter etter mine preferanser. Som hos de aller fleste er rommet ikke perfekt, men synes Endre har fått dette meget bra allikevel. Store høytalere av dette kaliber våkner ytterligere med mere plass, drømmer selv om dette........ ;) Vi spilte "alle" typer musikk og anlegget bare koste seg, helt uanstrengt, dette spiller rett og slett knallbra! Leste Orso sin fine tilbakemld. og må bare si at brent er forbudt, ett system av dette kaliber avslører slikt! Jeg var egentlig så fornøyd at jeg ikke ville komme med noe kritikk, men siden Endre selv dro igang det eneste jeg vil sette fingeren på, nemlig kilde, så kommer det her. Ny kilde vil også etter min mening gi ett løft, prøver å "lure" Endre inn på en APL som jeg har, da kommer det som Endre bemerket litt bedre mellomtone, nyanser og oppløsning. Denne spiller også SACD med glimrende resultater. Vil presisere at nå er vi inne i galskapens verden og jeg snakker om det siste kneppet!
    Takker for ypperlig bevertning!

    Mvh.
    SAL
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei SAL

    Kjekt å lese at du likte det du fikk høre. Som du vet så er jeg meget fornøyd med hvordan det spiller nå. Men det vil jo alltid være ett lite oppgraderings-spøkelse som ligger på lur. Dette er årsaken til at jeg nevnte for deg at hvis jeg skal strekke strikken lengre, så er det bytte av kilde som vil gi størst uttelling i forhold til nivået på oppsettet i dag. Jeg har blandt annet hatt Lindemann 820S på besøk, og den gav et løft i prestasjonene fra oppsettet. Dette forteller meg at det er mer å hente hvis man skal strekke strikken lengre. Så kilde er noe jeg vil ha fokus på videre fremover.
    Ellers vil jeg takke for hyggeligt besøk, og du er hjertelig velkommen på besøk igjen hvis du er i nabolaget.

    Hilsen
    Endre

    SAL skrev:
    På ferie i Bergen og endelig har jeg fått høre Endre`s meget potente oppsett! Langt ute i havgapet ligger hus og anlegg i ypperste klasse! Dette låter stort og åpent, glimrende på alle måter etter mine preferanser. Som hos de aller fleste er rommet ikke perfekt, men synes Endre har fått dette meget bra allikevel. Store høytalere av dette kaliber våkner ytterligere med mere plass, drømmer selv om dette........ ;) Vi spilte "alle" typer musikk og anlegget bare koste seg, helt uanstrengt, dette spiller rett og slett knallbra! Leste Orso sin fine tilbakemld. og må bare si at brent er forbudt, ett system av dette kaliber avslører slikt! Jeg var egentlig så fornøyd at jeg ikke ville komme med noe kritikk, men siden Endre selv dro igang det eneste jeg vil sette fingeren på, nemlig kilde, så kommer det her. Ny kilde vil også etter min mening gi ett løft, prøver å "lure" Endre inn på en APL som jeg har, da kommer det som Endre bemerket litt bedre mellomtone, nyanser og oppløsning. Denne spiller også SACD med glimrende resultater. Vil presisere at nå er vi inne i galskapens verden og jeg snakker om det siste kneppet!
    Takker for ypperlig bevertning!

    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Takk for det Endre!
    Kommer gjerne på besøk igjen, da med ennå bedre tid så vi kan nyte godlyd lenge!

    Mvh.
    SAL
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Da står jeg uten mine Silent Source Audio "The Music Reference" høyttaler kabler :'(.

    Nye Renaissance Audio Master Signature høyttaler kabler er bestilt :D

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn