Endelig!

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10079990

Muslimer i Malaisia kritiserer det norske landslagets forferdelige kors. Endelig er det noen som sier i fra om at muslimer ikke kan bruke fotballdrakter med kors djevler alkoholmerker på brystet. Kristendom er like forferdelig som djevler og øl.
Enten må muslimene bort fra landslaget eller så må korset bort. Jeg håper korset på det norske flagget blir fjernet slik at lovene i Koranen blir oppfylt. dette mener kanskje 10-15 av den norske befolkning lik som meg.
Not!

V

vredensgnag

Gjest
Jeg ser at VG skriver "fordi bildet på emblemet til den norske landslagsdrakten ser ut som et kors."

Vi ser bort fra at skribenten mente å skrive: "fordi det er et kors i det norske flagget."

For det ser altså IKKE "ut som et kors" - det ER et kors.

De nordiske landene har æret redskapen som ble brukt for å ta livet av Jesus i mange år, og dette burde da de opprørte malaysiske muslimene sette pris på? Vi begynte å bruke kors på 1500-tallet, da Dannebrog ble innført hos oss.
Dannebrog falt ned fra himmelen, som kjent, ved Valdemars Seier i Estland - og de nordiske landene har holdt tak i korset etterhvert som ulike flagg ble skapt med utgangspunkt i den himmelsendte flaggduken. Det er tross alt en grunn til at Henri er gift med Margrethe ...
;D

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.870
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Synes å huske en Bizarro-stripe der det ble harselert med "hva om Jesus ble henrettet i den elekriske stol" ;D

S

Supertramp

Gjest
Kan vi ikke bare la landslagene løpe rundt med det samiske flagget på istedet....
Det er jo vår UR-befolkning :))

Og vi kan like godt synge Samefolkets sang, for Ja, vi elsker kan jo ikke benyttes:

2.
Dette landet Harald berget
med sin kjemperad,
dette landet Håkon verget
medens Øyvind kvad;
Olav på det landet malte
korset med sitt blod,
fra dets høye Sverre talte
Roma midt imot.

Vi lar like godt Samefolkets sang, 4.vers bli vår nye nasjonasang:

Samelandets ætt og stamme
utholdt har og tålt så mange
herjingstokter, bannskaps-
handler, frekke, falske skattefuter.
Hill deg, seige samestamme!
Hill deg, fredens rot og flamme!
Aldri er der kamper kjempet,
aldri broder-blod har runnet
i den stille sameslekt.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Nå er korset et symbol på kristendommen, det er det ingen tvil om. Men så var også hakekorset engang et indisk religiøst symbol, så symboler kan fort skifte mening. Eller miste sin mening. Men la oss gå med på at korset er hylling av lidelse isteden, for variasjonens skyld.

Da kan vi lete etter alternativer, og det er jo kjempe-enkelt å finne et nytt symbol som på en positiv måte både symboliserer Jesus og Norge på en eksemplarisk måte. De tidlige menighetene brukte en fisk, et symbol som sikkert alle har sett. Og vi er jo en gjeng fiskere her på berget, så jeg ser for meg en trikolor med en fisk sentralt plassert. Genialt?

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Det der minner helst om et fransk kystparti.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
Det der minner helst om et fransk kystparti.
Vi kan jo ha vertikale striper også, og den fisken må du ha sett før på bagasjelokk og bumperstickers.

Topp Bunn