Endelig

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Jeg har lenge jaktet på et lite anlegg som kan tilfredsstille behovet for dempet bakgrunnsmusikk, samt kan svinge når jeg snurrer igang -70 og -80talls skivene mine. Jeg får forferdelig dårlig samvittighet med å svi dyre, antikke rør på musikk jeg knapt lytter på. Behovet for et rimeligere og enklere oppsett har derfor ført til en lang og morsom jakt. Mye "rimelig" kvalitetsutstyr har vært innom til utprøving, uten at jeg har funnet meg helt til rette med det. Jeg anså at en god transistorbasert forsterker ville være glimrende, men det falt liksom ikke helt på plass. Tilslutt(?)kom denne: Audio Synthesis. Italiensk liten forsterker fra AudioAktøren som låter fantastisk.

Vedlegg

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Tøft! Seperat inngangsvelger og volumkontroll på hver kanal. Omtrent som min Croft. Primitivt skal det være!

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Gjest skrev:
Tøft! Seperat inngangsvelger og volumkontroll på hver kanal. Omtrent som min Croft. Primitivt skal det være!

Primitivt og enkelt. Alt for å gi signalet best mulig arbeidsvilkår ;D.

Hilsen Tommy

Den spiller foresten på disse:

Vedlegg

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Antall liker
0
Likte lyden av den ganske godt da jeg prøvde den i høst, men den hadde ikke kraft nok til å få bassen til å sparke fra på Klipschene mine.

Gratulerer med en fin forsterker! Både lyd og utseende(jeg syntes og den tok seg best ut uten buret på) :)

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Aud1oBoX skrev:
Likte lyden av den ganske godt da jeg prøvde den i høst, men den hadde ikke kraft nok til å få bassen til å sparke fra på Klipschene mine.

Gratulerer med en fin forsterker! Både lyd og utseende(jeg syntes og den tok seg best ut uten buret på) :)

Hei.
Synd at de ikke greide å kontrollere klipschene. Dine er vel litt mer krevende enn mine?
Jeg er mektig imponert over synergien mellom forsterker og høyttalere, og jeg har jobbet en stund for å finne noe jeg trives med. Klangen er nydelig, drivet og trøkket er imponerende. Og dette fra 2x12-15w, push pull, EL84. Lytterommet mitt er ikke på mer enn 18kv.m, og jeg tar sikte på å beholde hørselen, så det er ikke ruteknusende volum jeg spiller på. Alikevell er det krefter i forsterkeren som overgår mye annet jeg har prøvd. Jeg er gammel rockefantast og endelig har jeg noe som får gåsehuden til å reise seg når jeg drar på de gamle skivene. Det er lenge siden det 8).

Hilsen Tommy

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.