Endelig!

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Telefonsalg er noe herk! har selv den instilling om at noen må oppsøke meg for at jeg skal kjøpe noe, har jeg sannsynlighvis ikke behov for produktet...

Jeg har reservert meg mot salg via Brønnøysundregisteret, men dette er det ingen som bryr seg om. Får sikkert et par telefoner i uka. i tilleg har de også begyntå bruke "vanlige" telefonnummer, slik at man ikke umiddelbart ser hva som ringer. Irriterende!!!

A

aair

Gjest
Har du reservert alle i husstanden mot telefonsalg? For mange år siden reserverte jeg meg selv mot dette herket. Det virket, men etter hvert begynte de å spørre etter min sønn på dengang noen få måneder. Gudene vet hvordan de fikk tak i hans navn. Løsningen ble å føre opp alle i husstanden på reservasjonslista og siden har det ikke vært noe problem.

EDIT: Jeg trodde reservasjonsordninga fungerte, men dette var jo et tankekors (sitat VG):

Til sammen 1,5 millioner abonnenter har reservert seg mot telefonselgere. Samtidig oppgir 84 prosent av dem som har reservert seg, at de blir plaget av telefonselgere til tross for reservasjonen.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
aair skrev:
Til sammen 1,5 millioner abonnenter har reservert seg mot telefonselgere. Samtidig oppgir 84 prosent av dem som har reservert seg, at de blir plaget av telefonselgere til tross for reservasjonen.
Yup. Jeg har reservert meg. Det hjelper ikke. De ringer på de mest utrolige tidspunkter. Har i det siste begynt å svare med at vedkommende de er ute etter ikke er til stede.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Reservasjon i Brønnøysund har virket rimelig greit så langt. Jeg er alene i husstanden og bruker bare mobil. Det hjelper kanskje litt.

Jeg har vært mer plaget av HM media etter at jeg en gang trodde at jeg ville lese HiFi og hjemmekino. Jeg fikk så mange telefoner at jeg til slutt sprakk, og strakk en stakkar noe helt jævlig. Plutselig ble jeg (uten egeninnsats) abonnent på nyhetsmail fra HjemmePC. Dette prøvde jeg å slette og rapportere som spam flere ganger, før jeg sendte en gallesur mail til dem. Det selvrettferdige svaret jeg fikk ga ikke akkurat lyst til å handle med firmaet senere.

Også postkassa, da! Det er en skikkelig pest for en stakkars pendler å finne postkassa full hver gang han kommer hjem. Det hadde kanskje vært fint hvis innbruddtyvene ikke fant postkassa full når de rekognoserte for innbruddsraidene sine.

Menighetsbladet er forresten reklame!

J

Jurassic

Gjest
Hva med å være høflig mot de stakkars sliterne som har fått jobb som telefonselgere?
Mange av de som jobber som det har svært begrenset med både utdannelse og arbeidserfaring så hva med å være hyggelig mot de så de føler seg ønsket i arbeidslivet.
Koster ikke så mye å være hyggelig.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg skulle gjerne vært hyggelig mot alle mennesker som tar kontakt med meg. Desverre tar temperamentet mitt overhånd etter vedvarende mas.

Ansvaret ligger hos de som eier og driver telemarketingfirmaene uten å vaske listene for de som ikke vil ha oppringingene.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Zomby_Woof skrev:
Jeg skulle gjerne vært hyggelig mot alle mennesker som tar kontakt med meg. Desverre tar temperamentet mitt overhånd etter vedvarende mas.

Ansvaret ligger hos de som eier og driver telemarketingfirmaene uten å vaske listene for de som ikke vil ha oppringingene.
Oj. Takk. Second that. :)

S

slowmotion

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Også postkassa, da! Det er en skikkelig pest for en stakkars pendler å finne postkassa full hver gang han kommer hjem. Det hadde kanskje vært fint hvis innbruddtyvene ikke fant postkassa full når de rekognoserte for innbruddsraidene sine.

Menighetsbladet er forresten reklame!
Bare å gå på posthuset og reservere seg mot uadressert reklame.
Virker helt fint.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har vært hos posten. Jeg har til og med vært der gjentatte ganger for å skaffe nye klistremerker etterhvert som de gamle blekes i sola. Det hjelper ikke.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Zomby_Woof skrev:
Jeg har vært hos posten. Jeg har til og med vært der gjentatte ganger for å skaffe nye klistremerker etterhvert som de gamle blekes i sola. Det hjelper ikke.
Ved siden av postkassen min er det en rød postkasse for utgående post. Postbudet lærer seg fort at det ikke skal noe i min kasse. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
;D ;D ;D

Hos meg er det mange forskjellige reklameombærere. Posten selv er nok ikke synderen. Aftenpostens bud er nok en av dem. Idrettslaget likeså.

Polske håndtverkere som reklamerer med ''for make painting indoor and outdoor, gardenwork and wash, special price, please to telephone xxxx...'' er tilgitt.

A

aair

Gjest
Jurassic skrev:
Hva med å være høflig mot de stakkars sliterne som har fått jobb som telefonselgere?
Mange av de som jobber som det har svært begrenset med både utdannelse og arbeidserfaring så hva med å være hyggelig mot de så de føler seg ønsket i arbeidslivet.
Koster ikke så mye å være hyggelig.
Gjensidig respekt er jo en grei livsfilosofi, det ;D

Jeg har selv jobbet som telefonselger, til tross for både laang arbeidserfaring og utdannelse. Kortvarig karriere, da jeg fikk nok etter knapt 2 uker. Da var lei av å forstyrre vanlige slitere under middagen, midt i bleieskiftet, gamle mennesker som ikke skjønte bæra av hva du solgte etc, etc.

Vi var delt inn i forskjellig lag som konkurrerte mot hverandre. De som hadde flest salg fikk bonus. Salgene ble oppsummert under pep-talk'ene av en fjott som gira opp stemninga før vi satte i gang på nytt. Følte ikke at respekt for andre var en del av filosofien til dette firmaet. Her var det penger som gjaldt.

J

Jurassic

Gjest
Men flertallet av telefonselgere er vel strengt tatt de som mangler både erfaring og utdannelse og de prøver å gjøre sin jobb etter beste evne.
Selv om det er en bedriten jobb fortjener de bedre enn å få dritt fra "han stakkars sliteren de ringer".
Selv har jeg en ingen tilknytning til noen form for telemarketing.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Jeg synes det er så hyggelig å bli avbrutt i hva det enn er jeg holder på med for å bli prakket på noe jeg ikke trenger.
Jeg lurer på om jeg kan ringe dem hver gang jeg har noe teit å selge?

J

Jurassic

Gjest
Rhesus skrev:
Jeg synes det er så hyggelig å bli avbrutt i hva det enn er jeg holder på med for å bli prakket på noe jeg ikke trenger.
Jeg lurer på om jeg kan ringe dem hver gang jeg har noe teit å selge?
Du klarer sikkert å registrere deg i listene over folk som ikke vil bli forstyrret av telefonselgere.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Det som hjelper er å få nytt nummer, gå over til IP-telefoni (som er nede halvparten av tiden) og huke av for "ikke oppføring av nummer".
Nå får den "stakkars sliteren" sove lenge middag ;D

A

aair

Gjest
Jurassic skrev:
Men flertallet av telefonselgere er vel strengt tatt de som mangler både erfaring og utdannelse og de prøver å gjøre sin jobb etter beste evne.
Selv om det er en bedriten jobb fortjener de bedre enn å få dritt fra "han stakkars sliteren de ringer".
Selv har jeg en ingen tilknytning til noen form for telemarketing.
Virka som det var stor gjennomtrekk, masse studenter og for de fleste var det vel en ekstrajobb. Sikkert de som lever av dette på fulltid også, ja. Greit å avvise folk på en høflig måte, men nå er det bare det at "vi" telefonselgere ikke tar nei for et nei med det første ;D

S

slowmotion

Gjest
aair skrev:
... men nå er det bare det at "vi" telefonselgere ikke tar nei for et nei med det første ;D
Derfor er det like greit å bare legge på røret tvert... ;)

A

aair

Gjest
slowmotion skrev:
aair skrev:
... men nå er det bare det at "vi" telefonselgere ikke tar nei for et nei med det første ;D
slowmotion skrev:
aair skrev:
Da ringer "vi" opp på nytt og skylder på teknisk feil ;D ;D ;D

S

slowmotion

Gjest
Da kan jeg jo like godt legge fra meg røret ved siden av telefonen og gå min vei... ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Ring, ring, ring,---Ja det hos Spiralis,------- nei dessverre du kan nok ikke få snakke med ham,------Du skjønner at han døde i går kveld, ja han hadde jo vært syk lenge,--------Var dere venner?------Telefonselger!! ?? !! Eier dere ikke skam ? Ringe slik til en sørgende familie?? !! Fy så slemt!!---- Klikk,-- tut tut tut tut tut.

Topp Bunn