Endelig iPhone hos Telenor

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Er iPhone en bra telefon, eller er det en iPod med dårlig telefonkunksjon og mye annen moro?

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.995
Sted
Trondheim
iPhone er en utmerket telefon. Det er en telefon med iPod-funksjonalitet, ikke en iPod med telefoni.
Det er den desidert mest brukervennlige telefonen jeg har prøvd. Det finnes helt sikkert telefoner med funksjonalitet som iPhone mangler (Manglende MMS er det mange som har bhengt seg opp i), men den funksjonaliteten den har er utrolig enkelt tilgjengelig.

Og kombinasjonen med synkronisering (m/bl.a. full backup) gjennom iTunes er bortimot genial.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
About frakkin´time! For Telenor mener jeg...

I jobbsammenheng har jeg i lang tid vært bundet til en eller annen HTC-modell på øverste hylle.
I de siste 2 årene(før jeg kjøpte meg en åpen, legalt mind you, iPhone) har jeg byttet telefon 11 ganger(!)
Ikke fordi jeg er så helvetes glad i gadgets, men fordi de sluttet å virke, spontant brøt samtaler, mistet lyd
etc etc - en haug med forskjellige feil som gjerne dukket opp når jeg trengte den som mest på en flyplass
i Frankfurt, i et møte i Seattle, hjemme eller på kontoret for den del. 11 ganger på under 2 år.

Så kjøpte jeg iPhone 3G(jeg er jo en apple-man, men jobb er jobb, så dette var ikke opplagt). Satte den opp til
å kommunisere med Exchange-maskineriet på jobben, syncet outlook, kalendere etc - og har siden ikke sett meg tilbake, eller opplevd noe i nærheten av graverende feil. Den er ikke perfekt, men av alle de telefonene jeg har hatt(fra Nokia, Sony E, Samsung og ja...disse HTC-greiene med windows), så er den TOTALT overlegen i bruk. På alle måter.

Det eneste jeg håper de fikser snart er muligheten til å sikkerhetsgradere mail og møter, samt copy & paste.
Bortsett fra det - fantastic.

Og da har jeg ikke nevnt alt det andre man får! Med lyd, bilde og et voksende applikasjonsmarked for nær sagt hva som helst...Uslåelig dings.

P.S En god venn som er windowsmann på sin hals(han utvikler for den plattformen, så det skulle bare mangle) kjøpte seg den største HTCen før jul HD Touch eller noe slikt. Etter 2 måneder ga han opp - "jeg kjøper meg en iPhone, jeg orker ikke mer" ;D Det sier det meste.

O.

D

Dilla

Gjest
Har også hatt en htc fra øverste hylle den siste tiden... har aldri følt så mye hat mot en telefon som denne... stygg, klumpete, ranglete og tung er den også. Du verden som jeg gleder meg til fredagen, da skal det bli iPhone 8) I love apple!!!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
En kollega opplevde at iPhone'n kræsjet like etter at den var ferdigladet, genialt konsept det at en må vente til den går tom for strøm....

Forøvrig er jeg en tidligere HTC bruker med meget gode erfaringer, jobber i en stor bedrift og fikk telefonen ferdigkonfigurert og den virket som den skulle helt fram til skjermen gikk i stykker og gikk i bakken x antall ganger i løppet av levetida.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.130
Pussig at erfaringene er så forskjellige, i alle fall har jeg og Dog stikk motsatte erfaringer. Etter å ha vært innom det meste av profftelefoner/PDA de siste årene, så er det bare HTC jeg har vært skikkelig fornøyd med, så jeg vurderer sterkt å kjøpe den nye Touch Pro2. Har imidlertid blitt utfordret av en kompis i T-Mobile, som forhandler både HTC og iPhone, til å teste ut en iPhone i fjorten dager. Får se om dette endrer mitt syn på at iPhone er blant mobiltelefoner hva B&O er blant seriøs hifi...

V

vredensgnag

Gjest
@anonym - merkelig. Din kollega var nok feilinformert. Det finnes to forskjellige måter å gjøre hard restart på, og disse finner han på et hvilket som helst iPhone forum, eller i manualen.

===

Er strålende fornøyd med min - kun ett tips: lad den med nettladeren, og ikke via USB-kabelen. Da får du lenger batterikapasitet. Jeg har den på konstant, og har aldri sluppet opp for strøm mellom ladinger.

===

I dag installerte jeg seneste versjon av applikasjonen Motion-X GPS. Den alene er nok til å forsvare en iPhone - og når jeg tenker på alt annet jeg gjør med en vet jeg faen ikke hva jeg skulle gjort uten.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
iPhone er flott, og om den er stabil nok til å brukes i mitt yrke (må virke alltid), så blir det sikkert min neste telefon. Men hva er HTC? Noe som har gått meg hus forbi?

Mvh Vidar P

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Jeg har hatt min i ett år nå og den er dønn stabil. Det som er litt synd er at ikke sunnsoft kommer til å lansere egne iPhone-utgaver av oppslagsverkene. En mellomløsning er å installere iSilo og legge inn vanlige oppslagsverk via denne eller å gå for engelske oppslagsverk via Appstore. Disse er faglig bra, men ikke tilpasset norske forhold.

HTC er en annen stor PDA/mobilprodusent. De har fine telefoner som har et egenutviklet GUI som ligger oppå Windows Mobile OS.

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1

i 2002 Lanserte SE t68i som var første telefon som kunne sende MMS, 7 år etter kommer Apple...
Syns ikke iPhone er noe annet enn en god multimediaspiller du kan ringe med..
Er ganske motstander av at alt som skal brukes til en dings (uansett hva det er) må være godkjent av fabrikanten...
Men det er moteriktig å eie en iPhone da...

Har selv en HTC touch Diamond. Har vært stabil hele tiden mens jeg har hatt den.. Er passe størrelse på den. Har ikke noe problem å bruke Windows mobil, kanskje jeg er smartere enn andre ???

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
På min telefon (også tidligere telfoner) fulgte det med gratis MMS program.. Der går det å sende bilder, lyd og video..

MSN er også noe som er kjekt å ha på mobilen.. Det mobilemodemet kunne jeg også kaste, ettersom jeg bruker telefonen med full hastiget.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
iPhone er uten sidestykke den smarteste smartphone jeg har hatt. Og jeg har hatt en hel haug. Inkludert alle toppmodellene til HTC de siste 3 årene(dvs, til iPhone 3G kom på markedet), som jeg måtte bruke i mitt arbeid.
Etter utallige telefoner valgte jeg å kjøpe en iPhone privat(sikkert første telefon jeg har kjøpt selv siden 95), for å få noe som fungerer.

Min erfaring med iPhone er rett og slett at den gjør alt den skal så mye bedre enn alt annet jeg har testet(grensesnittet er helt fantastisk, men det forventer man jo fra Apple), og den gjør det hver dag, svikter meg ikke i en kritisk samtale på flyplassen, i bilen, i forkant av et stort møte etc etc. Det gjorde derimot HTC, gang på gang på gang. Det er mulig det er IT-gjengens software som har ødelagt HTCene i vår bedrift, men jeg tror ikke det er hele historien...venner som jobber andre steder med de beste forutsetningene(it-folk, windows-utviklere etc) har samme erfaring.

Slam dunk til iPhone på alt som betyr noe, selv om den har sine mangler og svakheter(MMS er ikke blant dem spør du meg, en funksjon som var morsom for en del år siden og ga operatørene gode inntekter, men som i dag oppleves som irrelevant).

For alle som ikke er styrt av corporate policies...kjøp en iPhone.

O.

Vidar P skrev:
iPhone er flott, og om den er stabil nok til å brukes i mitt yrke (må virke alltid), så blir det sikkert min neste telefon. Men hva er HTC? Noe som har gått meg hus forbi?

Mvh Vidar P

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.474
Sted
Holmestrand
miata skrev:

i 2002 Lanserte SE t68i som var første telefon som kunne sende MMS, 7 år etter kommer Apple...
Syns ikke iPhone er noe annet enn en god multimediaspiller du kan ringe med..
Er ganske motstander av at alt som skal brukes til en dings (uansett hva det er) må være godkjent av fabrikanten...
Men det er moteriktig å eie en iPhone da...

Har selv en HTC touch Diamond. Har vært stabil hele tiden mens jeg har hatt den.. Er passe størrelse på den. Har ikke noe problem å bruke Windows mobil, kanskje jeg er smartere enn andre ???
Jeg har også en HTC (TyTN II). Den kan alt!!! Det gjelder bare å trykke seg fram til det. windows på mobil er TUNGVINT!!! MMS? Bruker jeg aldri! Jeg er innleid IT-sjef hos et lite firma. Sjefen der er svært lowtech. Han kjørte sønnen for å kjøpe iPhone, og kom hjem med en selv. Han er kjempfornøyd. Har aldri hørt ham kommentere andre telefoner han har hatt. Etter 6 uker fikk jeg beskjed om å skaffe ham en mac på pulten. En ting er fint med HTC-en da, det er så liten skrift i kontaktlista at den umulig kan brukes mens man kjører bil...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.331
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har lest litt og den Samsung INNOV8 ser jo veldig interessant ut.

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Windows på mobil er tungvindt.. Men lekende lett med feks. TouchFlo.. Alle nye win mobiler har ett tilsvarende brukervennlig sw.
Når det gjelder kontaktlisten som du nevner, så vet jeg ikke hvor store tommler du har.. men på min HTC, så er det små bilder ca 2x2 cm som jeg blar meg igjennom.. Utviklingen går vidre, også for WM.
Friheten til å velge 3. parts programm er også noe som er viktig for meg.. TomTom er genialt på mobil..

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
vredensgnag skrev:
@anonym - merkelig. Din kollega var nok feilinformert. Det finnes to forskjellige måter å gjøre hard restart på, og disse finner han på et hvilket som helst iPhone forum, eller i manualen.
Var det som var beskjeden fra Netcom kundeservice.

V

vredensgnag

Gjest
Hmmm - kan være en versjonsfeil, som låste iPhonen, og da skal jeg ærlig innrømme det virker dumt. Men det å holde Home og funksjonsknappen nede lenge nok resulterer vanligvis i en hard restart samme hva.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Er du avhengig av en telefon i jobb sammenheng så bør du også vurdere Blackberry, har disse gjennom jobben og er kjempefornøyd har ikke hatt noen problem. Bare det å ha tilgang til Notes postkassen har spart meg for mange arbeidstimer ;D
Eneste er at den er litt stor. Men det er vel en av bakdelene med å ha qwerty tastatur på telefonen.
Touchscreen er for leke mobiler og ikke anvendelig på telefonen hvis den skal brukes aktivt som arbeids verktøy

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
628
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
OS versjon 3.0 kommer i juni, for dere som vil ha litt mer ennen stein :). Sjekk det. Det meste kommer der, men ikke Videocall. Videocall er jo såååååå populært, så det er et stooort savn.

Jeg er som Dog her avhengig av en fungerende og enkel telefon i jobb (jobben min er ikke å lese bruksanvisninger). Da jeg for en tid tilbake klarte å dyppe min 1. gen Iphone i vann, slo jeg etter å ha lest tester til med en HTC Touch Pro. "Iphone killer" var resultatet av tester i anerkjente norske magasin. Vel, mitt livs mest frustrerende 6 uker startet da. Telefonen hadde noe som het Touch Flow, som var tregt og ikke særlig elegant. De fleste oppgaver måtte utføres med en pekepinne, sånn eg gjorde forrige årtusen på en HP pda. Og etter 6 uker hadde jeg ennå ikke klart å få telefonen opp på vår Exchange server. Å bla i Windows mobile menyene var grusomt.

Vel, HTC ble solgt billig og inn kom en ny 3g Iphone. Jeg var opp på Exchange serveren etter 34 sekunder (tok tiden fra jeg startet å sette opp fra scratch til jeg var på). Og har nå hele mitt arbeidsliv på den telefonen. Nå kan eg trygt dra på en dagstur uten PC'en på slep. Og jeg har ikke sett meg tilbake:)

T

TT.

Gjest
Og slik blir visstnok prisene. Prisene for iPhone målt mellom Telenor og NetCom :

8 GB Trådløs bedrift NetCom:
8 GB: 2.499,-
16 GB 3.099,-

Telenor Bedrift:
8 GB: 2.599,-
16 GB: 3.399,-

NetCom Pluss proff
8 GB: 2.199
16 GB: 2.799

Telenor Bedrift proff:
8 GB: 2099,-
16 GB: 2899,-

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
bambadoo skrev:
Har lest litt og den Samsung INNOV8 ser jo veldig interessant ut.
Selv uten tilbakemeldinger her, klarte jeg ikke dy meg. Regner med den er her før helgen. ???

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
Ble med det samme litt skeptisk, når jeg ikke fant noen bruksanvisning i eska til min nye iPhone i går, men nå (et knappt døgn senere) ser jeg at den hadde vært helt unødvendig. Allt fungerer så intuitivt og selvfølgelig at det er en drøm! Uten den minste tvil, min beste mobiltelefon noen sinne! :D Den er raskere å betjene på nesten samtlige områder enn min "gamle" SE W890i, og kvalitetsfølelsen er flere hakk over til tross for at det var nettopp "solid" konstruksjon den "gamle" hadde som sitt kanskje sterkeste kort. At iPhone har blitt så populær er ikke særlig vanskelig å forstå, når man tar den i bruk... Den sømløse integrasjonen med Mac Book Pro'n gjorde det uhyre enkelt å oppdatere all nødvendig data, som kontakt info, musikk, bilder, programvare og til og med bokmerker for nettleser'n... At den i tillegg fungerer som en fenomenal fjernkontroll for mediebiblioteket var på ingen måte til forkleinelse... ;D

Den gamle 40GB iPod'n blir nå "forvist" til en permanent tilværelse som kilde for hytteanlegget, en jobb den nok vil betjene i mange kommende år...

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Tror som du sier, at integrasjonen er noe av nøkkelen til suksessen. Det er klart at som ren telefon er det ikke alltid det er mest praktisk med trykkfølsom skjerm (for å si det mildt), men en slik betjening er jo den beste løsningen når man skal bruke enheten til forskjellige program. Isteden for statisk knapper og layout kan alle programmene utnytte hele flaten for optimal betjening. Jeg mente da telefonen kom at det geniale ved konseptet var at man kunne customize telefonen med de programmene og funksjonene man ønsket i forhold til å måtte velge standardutgaver. Det mener jeg fortsatt og det virker som om de fleste produsentene kommer etter på denne fronten med bla egne programbutikker.

Selv synes jeg det er fett å hele tiden ha en forlengelse av Macen i lomma: mest spilte låter, nye podcaster, mail, kalender, bokmerker, kontakter osv

Angående bruksanvisning: Om du skulle trenge den finner du den under bokmerker om du går helt tilbake i menyen...;)

Topp Bunn