Endelig en integrert forsterker som ....

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
både har krefter nok (2x125watt i 8 Ohm) og er fornuftig priset.

Roksan Kandy K2 har nylig vunnet prisen årets forsterker 2008 i What Hi-Fi, og fått knalltest i Hi-Fi Choice. Begge bladene har denne forsterkeren som favoritt opp til 1000 pound :D, selv om den kun koster 750 pound :eek: :p.

Det er Hi-Fi Huset Bærum / Tromsø (Andre), som selger Roksan i norge, og jeg tror prisen vil ligge rundt 8-9000kr.

Selvfølgelig har Roksan en matchende CD Kandy K2 som koster det samme og er veldig bra etter tester å dømme..

Burde jo kunne bli en <bestselger> ;)

Test:

http://whathifi.com/Review/Roksan-Kandy-K2-amp/

Teknisk info:

http://whathifi.com/Review/Roksan-Kandy-K2-amp/Specs/

www.hifihuset.no

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Integrert forsterker

En annen ting som gjør dette til et godt kjøp, må være at poundet går nedover, mens euro og dollar har styrket seg brutalt. Alle butikker har satt opp prisene med 5-20% på produkter som ikke kommer fra england.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
HFK har jo satt opp prisen på engelske varer også. Litt motstridene ifht. til pundkurs.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Palace skrev:
HFK har jo satt opp prisen på engelske varer også. Litt motstridene ifht. til pundkurs.
Lurer på hva de begrunner prisøkningen ::) Grådighet :-X

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
jonas skrev:
Palace skrev:
Forstod det slik at Sugden sine produkter stige i pris også, nye priser var forventet neste uke. desse er vel også fra ENG......

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.279
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Triangle VS Atoll skrev:
jonas skrev:
Palace skrev:
Forstod det slik at Sugden sine produkter stige i pris også, nye priser var forventet neste uke. desse er vel også fra ENG......
Hvis dette skyldes pisøkning i UK skal vi kunne se det på britiske forhandlere som f.eks. http://www.stoneaudio.co.uk/ Forhandlere skal også tjene penger for å overleve, og når markedet skifter er det klart priser må justeres. Jeg tror en del kvalitets-merker er mindre rammet av finans-kris enn andre, f.ek.s er det fremdeles ventetid på Harbeth...(ed:unnskyld avsporingen!)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det der hørtes veldig snålt ut. Får vi et eksempel på en engelsk forsterker som bare får skryt i engelske blader, og evt dårlig omtale ellers i verden? Siden det tydeligvis er så vanlig mener jeg. Ett eneste eksempel?

Mvh Vidar P

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vidar P skrev:
Det der hørtes veldig snålt ut. Får vi et eksempel på en engelsk forsterker som bare får skryt i engelske blader? Siden det tydeligvis er så vanlig mener jeg. Ett eneste eksempel?

Mvh Vidar P
Det jeg sier er at hjemmepressen ofte favoriserer sine egne hjemlands produkter. Det være seg engelske, franske , tyske eller norske. Dette har vel mer med kapasitet å gjøre da en ikke kan ha oversikt over det som produseres andre steder.. Dette er ikke et angrep på dine kjære engelske venner Vidar :)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vidar P skrev:
Det der hørtes veldig snålt ut. Får vi et eksempel på en engelsk forsterker som bare får skryt i engelske blader, og evt dårlig omtale ellers i verden? Siden det tydeligvis er så vanlig mener jeg. Ett eneste eksempel?

Mvh Vidar P

Har ikke nevnt dårlig omtale noe sted...hvor du har det ifra får du finne ut selv...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du vet utmerket godt at du insinuerte at det ikke er uvanlig at engelske forsterkere for rosende omtale i UK blader men ikke ellers. Det finner jeg urimelig å påstå. Like urimelig er det å påstå samme om tyske og franske; amerikanske også for den del. Pressen er idag svært internasjonalt rettet, og det skal de ha all ære for.
Angrepet eller ei har jeg ikke kommentert; jeg ba vel bare om eksempel jeg.

Bli ikke forbauset når du åpner et av de "vanlige" engelsk hifibladene og du finner at det er fullt av omtaler, rosende sådane også, av et bredt internasjonalt produktrepertoire. Å si noe annet er villedende.

På forsiden av siste Hifi News idag;

5 AV-forsterkere fra Japan, Revel Ultima Studio 2, Pjo-Ject Genie, Denon BlueRay komplett system, Krell S-300i, Primare fabrikkbesøk og dCS Scarlatti. Ett engelsk produkt blant 10-15 profilerte produkter.

Mvh Vidar P

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vidar P skrev:
Du vet meget godt at du insinuerte at det ikke er uvanlig at engelske forsterkere for rosende omtale i UK blader men ikke ellers. Det finner jeg urimelig å påstå. Angrepet eller ei har jeg ikke kommentert; jeg ba vel bare om eksempel jeg.

Bli ikke forbauset når du åpner et av de "vanlige" engelsk hifibladene og du finner at det er fullt av omtaler, rosende sådane også, av et bredt internasjonalt produktrepertoire. Å si noe annet er villedende.

På forsiden av siste Hifi News idag;

5 AV-forsterkere fra Japan, Revel Ultima Studio 2, Pjo-Ject Genie, Denon BlueRay komplett system, Krell S-300i, Primare fabrikkbesøk og dCS Scarlatti. Ett engelsk produkt blant 10-15 profilerte produkter.

Mvh Vidar P

DET vet jeg ikke meget godt min gode mann...Da leser du det jeg skriver som fanden leser bibelen må jeg si... Det jeg sier er at på generellt grunnlag så får et hjemlands produkter ofte gode omtaler. Fordi de som skriver i diverse balder umulig kan ha oversikt over alt som produseres samt at det for enkelte skribenter kan tillegges noe patriotisme...

Og jeg blir slett ikke forbauset... Du kan jo for morro skyld telle antall sider med omtaler over engelske produkter kontra de utenlandske. Og da tenker jeg reklame og alt...Er det så at de utenlandske produktene får MER omtale så må jeg si at det er unntaket ifht de årganger med Hifi Choice og What Hi jeg selv besitter... ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Så da mener du allikevel at UK presse favoriserer UK produkter da. Vel, jeg er uenig. Vi lar det bli med det.

Mvh Vidar P

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vidar P skrev:
Så da mener du allikevel at UK presse favoriserer UK produkter da. Vel, jeg er uenig. Vi lar det bli med det.

Mvh Vidar P
Så du mener at Engelske presse ikke favoriserer egne hjemprodukter ?Slik Fidelity ikke trekker frem DÅ og EC som svært gode ting...

Ja, vi lar det bli med det.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Alle trekker frem EC som svært gode ting. Ikke rart Fidelity gjør det. Siste Hifi World gav en full stortest av EC Nemo, med målinger og alt, og var overveldende i sitt skryt.

Fidelity skryter av mange utenlandske også, men det skulle bare mangle at hjemmeprodusenter, som gjerne er godt representert i et land, får en andel av omtale svarende til representasjonen i landet; mindre omtale i land hvor de er mindre utbredt. Ikke vanskelig å forstå.

England har en stor hifiproduksjon, og mye salg på hjemmemarkedet. Det skulle bare mangle om ikke engelske blader for engelske lesere omhandler disse produktene i større grad enn i andre land. Det også helt naturlig at Fidelity har færre omtaler av de produktene som blir lite solgt her. Det handler ikke om favorisering i mine øyne. Det ville jo vært rart dersom Bonytt skulle skrive masse om argentinske luksusmøbler som knapt er representert i Norge; naturlig nok skriver de mest om skandinaviske møbler.

Det å lese et "nasjonalt" hobbyblad gir ingen garantier, ikke engang forsøk på de, om at du skal få lese om alle verdens produkter i et avbalansert forhold som svarer til produktenes internasjonale utbredelse.

Mvh Vidar P

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
registrerer at HFK har satt ned prisene på noen av B&W-høyttalerene i DM-serien.om dette bare er et midlertidig tilbud eller kampanje fra produsenten vites ikke.prisene på Cambridge står stille (men unntak av den mye omtalte DAC'en da ;)).prisene på Denon har derimot steget.det er uansett tydlig at HFK har kastet seg på tilbudskarusellen i desse tøffe tider.de tar det ikke lengre for gitt at kundene gladlig betaler fastpris lengre.

mvh. s,

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vidar P skrev:
Alle trekker frem EC som svært gode ting. Ikke rart Fidelity gjør det. Siste Hifi World gav en full stortest av EC Nemo, med målinger og alt, og var overveldende i sitt skryt.

Fidelity skryter av mange utenlandske også, men det skulle bare mangle at hjemmeprodusenter, som gjerne er godt representert i et land, får en andel av omtale svarende til representasjonen i landet; mindre omtale i land hvor de er mindre utbredt. Ikke vanskelig å forstå. England har en stor hifiproduksjon, og mye salg på hjemmemarkedet. Det skulle bare mangle om ikke engelske blader for engelske lesere omhandler disse produktene i større grad enn i andre land. Det handler ikke om favorisering i mine øyne. Det ville jo vært rart dersom Bonytt skulle skrive masse om argentinske luksusmøbler som knapt er representert i Norge; naturlig nok skriver de mest om skandinaviske møbler.

Mvh Vidar P

..og det var mitt poeng ifra start...Hvorav Exposure OGSÅ hadde gjort det bra i Stereophile...

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
178
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
HCS skrev:
http://www.stereophile.com/integratedamps/1105exposure/

...og her er en engelsk forsterker som ikke bare får skryt i ENGELSKE blader,Edit; MEN også i blader utenfor landets grenser... 8)... Seg selv nærmest osv ref norske blader og EC, Dp osv osv... ;)
Og her en tredje integrert i samme prisklasse som har imponert meg, Atoll IN100 (forøvrig testet i Fidelity for ca 12(?) nr siden).
Testet den i et par forskjellige systemer, og opp mot diverse forsterkere som Sugden Optima 200 (eldre modell, pris ca 20.000 kr for 10 år siden(?)), Holfi Integra 8S (11.000 kr), Lector VFI - 70L (ca 13.000 kr), NAIM Nait 5i (ca 10.000 kr) og Unison Research Unico SE (ca 25.000 kr). Sistnevnte var - ikke uventet - en klar viner (spes med Mullard NOS), men Atoll'en var en like klar nr 2.
Skal skrive et lite inlegg om sammenligningene senere.

Vedlegg

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
HCS skrev:

...og her er en engelsk forsterker som ikke bare får skryt i ENGELSKE blader,Edit; MEN også i blader utenfor landets grenser... 8)... Seg selv nærmest osv ref norske blader og EC, Dp osv osv... ;)
Det finnes flere særdeles gode forsterkere under 10000kr, MEN nevn 1 som har like mye krefter som Roksan Kandy K2 og samtidig er god på alt.

exposure forsterkeren er ikke kraftig nok til å drive mine T+A høyttalere på 86db!

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Antall liker
2
man må være blind for å ikke se at de engelske bladene KONSTANT favoriserer sine egne merker. det er jo helt åpenlyst.
det samme gjelder andre land, f.eks atoll og triangle i frankrike. ec, hegel etc i norge. xtz i sverige..
men britene tar det til latterlige høyder. ;D

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
jonas skrev:
HCS skrev:

Det finnes flere særdeles gode forsterkere under 10000kr, MEN nevn 1 som har like mye krefter som Roksan Kandy K2 og samtidig er god på alt.

exposure forsterkeren er ikke kraftig nok til å drive mine T+A høyttalere på 86db!

Og dette har du selvsagt testet ut konkret med denne forsterkeren ifra exposure ?? 8)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
HCS skrev:
jonas skrev:
HCS skrev:

Og dette har du selvsagt testet ut konkret med denne forsterkeren ifra exposure ?? 8)
Mulig Exposure med sine 2x75watt er kraftig nok, men da er den i så fall kraftigere enn EC ECI-4 som måler 2x120watt. Den forsterkeren hadde problemer med å kunne spille høyt ved flere innspillinger , men stresset var den aldrig;)

Eneste grunnen til at jeg har Nad forsterkeren fortsatt er at den er kraftig nok, så den leverer godkjent lyd til jeg kommer over noe bedre. ;)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
the_eye skrev:
man må være blind for å ikke se at de engelske bladene KONSTANT favoriserer sine egne merker. det er jo helt åpenlyst.
det samme gjelder andre land, f.eks atoll og triangle i frankrike. ec, hegel etc i norge. xtz i sverige..
men britene tar det til latterlige høyder. ;D
eller Canton i Tyskland ::)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Så var det watt-racet igjen da. Watt sier deg ingenting om driveevne, men i beste fall noe om hvor høyt du kan spille osv osv osv.

jonas skrev:
HCS skrev:
jonas skrev:
HCS skrev:

Mulig Exposure med sine 2x75watt er kraftig nok, men da er den i så fall kraftigere enn EC ECI-4 som måler 2x120watt. Den forsterkeren hadde problemer med å kunne spille høyt ved flere innspillinger , men stresset var den aldrig;)

Eneste grunnen til at jeg har Nad forsterkeren fortsatt er at den er kraftig nok, så den leverer godkjent lyd til jeg kommer over noe bedre. ;)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.807
Sted
Holmestrand
Skal du drive et eller annet trenger du effekt. Skal du drive noe som er tungdrevet trenger du mere effekt. Alt så watt. Ting er nok ikke riktig så enkle, men det er en del av bildet. Om det er et race vet jeg ikke, men vi finner ofte forholde som er vanskeligere å forklare enn dette på HFS.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
178
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
jonas skrev:
HCS skrev:

Kjenner ikke Kandy K2, men Atoll IN100 testet jeg både på KEF Q65.2 (vrien imp.kurve) og PATOS Symphonic III ATM som er en 4 ohms høyttaler som krever mye strøm. Atollen overbeviste stort på begge disse, ikke bare mht krefter; men også på andre parametere. Tror jeg trygt kan si at man må leite godt for å finne en integrert forsterker under 15.000 kr, kanskje 20.000 kr, som spiller like bra.
Mvh
mvh

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Men, når du da har en forsterker på 300 watt som ikke klarer å drive en høyttaler i det hele tatt, og en annen på 70 watt som gjør det med bravur, hva er årsaken da?

xerxes skrev:
Skal du drive et eller annet trenger du effekt. Skal du drive noe som er tungdrevet trenger du mere effekt. Alt så watt. Ting er nok ikke riktig så enkle, men det er en del av bildet. Om det er et race vet jeg ikke, men vi finner ofte forholde som er vanskeligere å forklare enn dette på HFS.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er akkurat det MaHa; det er effekten, ikke effektoverskuddet, som driver en høyttaler til et visst SPL. Effektoverskuddet er ikke i bruk det. Derav overskudd. Det utover det man bruker er ubrukelig effekt det.

Når en høyttaler trenger 30W for et visst SPL, og man forer den med en forsterker som kan yte maks 300W, så er det ikke slik at de siste 270W ligger og "driver". De er bare en teoretisk oppnåelig max utgangseffekt de, som ikke er i bruk.

Når så det er forskjell på driveevnen to forsterkere fremviser, til tross for at begge har nok effekt for å oppnå det SPL man vil ha, så må det naturligvis være andre aspekter ved forsterkeren enn overskuddseffekten som gjør seg gjeldende.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.209
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehe. Det finnes mange forsterkerkonstruksjoner som får noia om de må drive en høyttaler i stedet for en effektmotstand. Den innlysende løsningen er da å overdimensjonere.

Eller man kan kjøpe f.eks Naim eller B&O Icepower, som begge er lager forsterkere som er egnet til å drive høyttalere.

8)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.807
Sted
Holmestrand
MaHa skrev:
Men, når du da har en forsterker på 300 watt som ikke klarer å drive en høyttaler i det hele tatt, og en annen på 70 watt som gjør det med bravur, hva er årsaken da?

xerxes skrev:
Ikke så lett å kommentere uten mere informasjon. Hva mener du f eks med "ikke klarer å drive en høyttaler i det hele tatt"?
Det mange her lett glemmer er å drive en høytaler er et fysisk arbeide. Dertil trenger man effekt. Er høytalerene tungdreven trenger den mere effekt. Du kan drive et horn med en reiseradio. Prøv det med f eks Rogers LS3/5a. Når det er sagt mener jeg på ingen måte at en stor forsterker nødvendigvis er bedre enn en liten, men en viss effekt er uansett nødvendig.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
Hehe. Det finnes mange forsterkerkonstruksjoner som får noia om de må drive en høyttaler i stedet for en effektmotstand. Den innlysende løsningen er da å overdimensjonere.

Eller man kan kjøpe f.eks Naim eller B&O Icepower, som begge er lager forsterkere som er egnet til å drive høyttalere.

8)

Finnes nok et par produsenter av forsterkere til der ute som også driver høytalere.... ;). Naim helt klart, Bang&Kræsj is another cup of tea... 8). Og da har jeg IKKE sagt at B&O ikke driver høytalere...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.209
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det der er helt greit. Men det er da et paradoks at man synes å måtte trenge en 200W forsterker for å få musikk og 105dB peak fra et høyttalerpar med 91dB/W/m følsomhet på 3m avstand? Må være noe rappgale med forsterkerens grunnkonstruksjon da.

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Det må vel være en viss sammenheng mellom watt og psu,det hjelper lite med masse watt når psu`n kollapser...
En høyttaler trenger strøm i tillegg til watt...

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
olaps skrev:
HCS skrev:

Og her en tredje integrert i samme prisklasse som har imponert meg, Atoll IN100 (forøvrig testet i Fidelity for ca 12(?) nr siden).
Testet den i et par forskjellige systemer, og opp mot diverse forsterkere som Sugden Optima 200 (eldre modell, pris ca 20.000 kr for 10 år siden(?)), Holfi Integra 8S (11.000 kr), Lector VFI - 70L (ca 13.000 kr), NAIM Nait 5i (ca 10.000 kr) og Unison Research Unico SE (ca 25.000 kr). Sistnevnte var - ikke uventet - en klar viner (spes med Mullard NOS), men Atoll'en var en like klar nr 2.
Skal skrive et lite inlegg om sammenligningene senere.
Har en kamerat i Larvik som selger Atoll og har prøvd både IN100 samt forsterkersettet PA/PR 100 men høydaren var IN 200, kanonforsterker!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er ikkje så lett å lage det perfekte hifiblad.
Nokre opplagde krav:

Ein må ha tilgong på alle aktuelle produkt. (Dette varierer frå land til land. Produkta kan til og med ha ulike spesifikasjonar i ulike land, for ikkje å snakke om ulike namn)
Såleis er det skilnad på produkt som vert testa i USA, Storbritannia, Japan, Frankrike og Noreg.

Ein må få låne alle aktuelle produkt til utprøving frå produsent/importør, medan produkta er aktuelle.

Ein må ha ein stab som er stor nok til at ein får testa alle dei aktuelle produkta.

Ein må ha ein så liten stab at testpanelet er oversiktleg, og sikre at dei er på same "plattform", dvs har same forståing av kva som skal vektleggjast. Det skal vere likt.

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Valentino skrev:
draapen skrev:
En høyttaler trenger strøm i tillegg til watt...
Unnskyld?

Hehe,vel mente egentlig at psu`n må ha overskuddet til å levere den strømmen som trengs for å levere wattene...
F.eks en psu på 400VA er lite egnet på en forsterker på 2*150w...

Altså det hjelper lite med en masse watt hvis ikke psu`n klarer å holde følge...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Det er ikkje så lett å lage det perfekte hifiblad.
Nokre opplagde krav:

Ein må ha tilgong på alle aktuelle produkt. (Dette varierer frå land til land. Produkta kan til og med ha ulike spesifikasjonar i ulike land, for ikkje å snakke om ulike namn)
Såleis er det skilnad på produkt som vert testa i USA, Storbritannia, Japan, Frankrike og Noreg.

Ein må få låne alle aktuelle produkt til utprøving frå produsent/importør, medan produkta er aktuelle.

Ein må ha ein stab som er stor nok til at ein får testa alle dei aktuelle produkta.

Ein må ha ein så liten stab at testpanelet er oversiktleg, og sikre at dei er på same "plattform", dvs har same forståing av kva som skal vektleggjast. Det skal vere likt.
Det er akkurat det. Ikke rart at det er forskjell på de forskjellige nasjonaliteters hifiblader; det har lite å gjøre med favorisering fra bladenes side vil jeg mene.

Mvh Vidar P

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Jeg gleder meg også til å lese videre omtaler av Roksan K2. Virker som et veldig spennende produkt.
En verdig konkurent til den nye Nait 5i?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er mange gode konkurrenter. Akkurat som innen frukt; mange gode alternativer til eple. Det er optimistisk å forsøke å finne et alternativ som er universelt "best". Det har såvidt jeg vet aldri vært funnet i hifihistorien; og det er fortsatt slik at man velger det man synes smaker best etter egen smak.

Ja i og for seg så vil jeg nesten mene at så og si alle priskonkurrenter på hvilket som helst prispunkt har sine alternative frukter; og markedet er fullt av gode produkter.

Mvh Vidar P

Topp Bunn